تویوتا پلتفرم نرم افزاری خودروی خود را راه اندازی می کند

به گزارش مجله کامپیوتر به نقل از رویترز، این پلتفرم که سیستم عامل آرنه نام دارد، رقابت تویوتا با دیگر شرکت های سازنده خودروهای برقی و خودران مانند تسلا و فولکس واگن را تسهیل می کند. این شرکت ها نیز پلتفرم های نرم افزاری طراحی کرده اند که تنها بر روی تولیدات خود آنها مورد استفاده قرار می گیرد.

تویوتا پلتفرم نرم افزاری خودروی خود را راه اندازی می کند

باید توجه داشت که وسایل نقلیه الکتریکی بسیار متفاوت از وسایل نقلیه مجهز به موتور احتراقی سنتی عمل می کنند و بسیار پیچیده تر هستند. این نرم افزار از طریق نقلیه کمک می کند تا از طریق به روز رسانی های ضروری به روز بماند و محاسبات دقیق آن باعث می شود همه قطعات خودرو به طور پیوسته و درست کار کنند.

طراحی و عرضه چنین نرم افزاری آسان نیست و بسکمک از خودروسازان سنتی با آن مشکل داشته اند. فولکس واگن مسائل عمده ای با پلتفرم طراحی شده خود داشت و در سال های 2020 و 2021 تولید برخی از خودروهای مبتنی بر آن را متوقف کرد. اما این شرکت اخیراً هیچ مشکل گسترده ای را در مورد این پلتفرم مطرح نکرده است.

تویوتا همچنین قصد دارد این نرم افزار را به شرکت های وابسته خود توسعه دهد و حتی ممکن است آن را در اختیار سایر توسعه دهندگان قرار دهد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "تویوتا پلتفرم نرم افزاری خودروی خود را راه اندازی می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تویوتا پلتفرم نرم افزاری خودروی خود را راه اندازی می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید