مزایا و معایب پرده زبرا در مقابل پرده چوبی

به گزارش مجله کامپیوتر، امروزه تنوع پرده در بازار آنقدر زیاد است که اگر شما بدون آشنایی با انواع پرده و مقایسه آن ها با یکدیگر به بازار بروید، مطمئنا گیج و سردرگم می شوید. پرده زبرا یکی از کاربردی ترین انواع پرده است که قابلیت بالایی برای تنظیم نور واردشده به منزل دارد. اما در عین حال بسیاری از افراد پرده چوبی را به دلیل بافت زیبای چوب و گرمایی که به محیط می دهد، ترجیح می دهند. بنابراین این سوال مهم پیش می آید که پرده زبرا در مقابل پرده چوبی چه ویژگی هایی دارد و چگونه می توانید پرده ای که هم سلیقه و هم نیازهای شما را برآورده کند، خریداری کنید؟

مزایا و معایب پرده زبرا در مقابل پرده چوبی

پرده زبرا چیست؟

پرده زبرا از انواع پرده های مدرن است که به علت ویژگی های خاص و منحصربه فردش محبوبیت بسیار بالایی دارد. این پرده از نوارهای افقی و موازی تور و پارچه و به صورت دوبل طراحی شده است؛ به این معنی که پارچه پرده مانند یک تسمه دور یک لوله می چرخد. وقتی نوارهای تور در برابر هم و نوارهای پارچه مقابل هم باشند، نور از پرده عبور کرده و یک نور ملایم و متعادل خواهید داشت. وقتی نوارهای تور در برابر نوارهای پارچه قرار بگیرند، جلوی ورود نور گرفته شده و تاریکی و حریم خصوصی مناسب فراهم می گردد.

ساختار پرده زبرا به صورتی طراحی شده که شما می توانید آن را به طور کامل در قسمت بالای پنجره جمع کنید. در این حالت نور بدون هیچ مانعی وارد محیط می گردد و دید کامل بیرون را دارید. سیستم این پرده بالارو است؛ یعنی همانطور که گفته شد، پرده در بالا جمع می گردد. در این حالت هیچ نمایی از پرده قابل مشاهده نیست و زیبایی پنجره های شما به طور کامل مشخص است. به این ترتیب پرده زبرا هم امکان دریافت نور کامل، هم نور ملایم و متعادل شده و هم انسداد کامل نور را فراهم می کند.

پرده کرکره چوبی چیست

پرده کرکره چوبی یک نوع کرکره افقی است که تیغه های آن از جنس چوب است. این چوب ها می توانند طبیعی یا مصنوعی باشند. پرده کرکره چوبی مصنوعی از مواد مصنوعی یا از چوبی که بین لایه های پی وی سی یا سایر مواد مصنوعی قرار گرفته است، ساخته شده است. سیستم پرده کرکره چوبی به صورت بالارو است، یعنی می تواند در بالای پنجره جمع گردد. در حالتی که پرده پایین آورده شده است، می توانید تیغه های آن را از هم باز کنید تا نور اجازه ورود پیدا کند یا تیغه ها را کاملا ببندید تا حریم خصوصی شما حفظ گردد و تاریکی لازم مهیا گردد.

تفاوت زبرا و کرکره چوبی در چیست؟

تفاوت خرید پرده زبرا در مقابل پرده چوبی در درجه اول به جنس پرده ها مربوط است. پرده زبرا از پارچه پلی استر تولید می گردد. پلی استر فزونین پارچه ای است که می توانید برای پرده به کار ببرید. این پارچه دوام بسیار بالایی دارد، در برابر کشیدگی و جمع شدگی مقاوم است، ضد الکتریسیته ساکن بوده و گردوغبار را به سختی جذب می کند. ضد آب است و به راحتی تمیز می گردد.

پرده چوبی همان طور که از نام آن پیدا است، از چوب طبیعی یا مصنوعی ساخته می گردد. زیبایی آن مخصوصا برای خانه هایی که دکوراسیون چوبی دارند، غیرقابل انکار است، اما معایب چوب را که عمده ترین آن عدم مقاومت در برابر رطوبت است، دارد. برای اینکه بتوانید هم از مزایای پرده زبرا بهره مند شوید و هم طرح خاص و منحصربه فرد چوب را داشته باشید، می توانید از پرده زبرا طرح چوب استفاده کنید.

مزایای نصب پرده های زبرا در مقابل پرده چوبی

پرده های زبرا دارای ویژگی های خاصی هستند که آن ها را برای تمام مکان ها از منازل مسکونی گرفته تا ادارات، شرکت ها، سازمان ها، هتل ها، رستوران ها، مدارس، دانشگاه ها، آموزشگاه ها و غیره انتخابی فوق العاده می سازد. این ویژگی ها باعث می شوند پرده زبرا در مقابل پرده چوبی مزایای ذیل را داشته باشد:

کنترل نور استثنایی

کنترل سطوح مختلف نور با پرده زبرا بسیار آسان است. شما می توانید سطح نور را به دل خواه خود تغییر دهید، زیرا سه راه برای تنظیم آن دارید یا می توانید پرده ها را بالا ببرید و نور کامل داشته باشید یا می توانید تراز نوارها را تغییر دهید و نور ملایم و متعادل شده داشته باشید یا نور را به طور کامل قطع کنید. پرده چوبی این نور متعادل و ملایم را برای شما فراهم نمی کند.

اگر در پرده زبرا از پارچه هایی با رنگ های خاص و ویژگی های فیلترکنندگی نور استفاده کنید، می توانید طیف نور محیط اتاق خود را هم تغییر دهید. برای کنترل بهتر می توانید پرده زبرا برقی تهیه کنید، در این صورت تنها با لمس یک دکمه می توانید موقعیت نوارهای زبرا را تنظیم کنید.

طرح های چشم نواز

پرده زبرا در ساده ترین حالت ممکن جذابیت بصری غیرقابل انکاری دارد. طرح راه راه به طور طبیعی توجه را به سمت خود جلب می کند. چشمان ما در محیط به سمت الگوهای واضح جذب می شوند و نوارهای پارچه ای مات و شفاف پرده زبرا این خاصیت را دارند. پرده زبرا بجز مدل ساده، شامل مدل ها و طرح های بسیار متنوعی است که هر کدام ویژگی ها و جذابیت خاص خود را دارند. به عنوان مثال پرده زبرا طرح چوب همان حس وحالی را که در پرده چوبی در پی آن هستید، برآورده می کند. تنوعی که در پرده زبرا است را شاید در کمتر پرده ای بتوانید پیدا کنید.

صرفه جویی در مصرف انرژی

پرده زبرا به علت حالت دوبل و دولایه بودنی که دارد، نسبت به پرده های دیگر عایق بندی بهتری ارائه داده و صرفه جویی بیشتری در مصرف انرژی می کند. این پرده در فصل تابستان از نفوذ گرمای بیرون به داخل خانه جلوگیری می کند و در طول زمستان مانع از ورود سرمای بیرون به داخل می گردد.

معایب نصب پرده چوبی

نصب پرده چوبی معایب خاص خود را دارد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم:

خطر خردشدن و رنگ پریده شدن

اگر پرده چوبی مصنوعی به طور منظم در معرض نور خورشید قرار بگیرد، در طولانی مدت شروع به خردشدن می کند و رنگش به مرور محو می گردد. علت این امر اشعه ماوراء بنفش نور خورشید است. قرارگرفتن در معرض این اشعه نه تنها باعث تغییر رنگ پرده های چوب مصنوعی می گردد، بلکه سطح آن ها هم شروع به ترک خوردن می کند. پرده های چوب طبیعی از این نظر نسبتا بهتر هستند و برای مدت طولانی تری ظاهر زیبای خود را حفظ می کنند.

وزن سنگین

پرده های چوبی سنگین تر از پرده های پارچه ای هستند، بنابراین باید مطمئن شوید مکانیسم نصب آن ها قوی است و می تواند وزن پرده ها را تحمل کند. چنین پرده هایی به تجهیزات نصب قوی تری نیاز دارند و بالطبع هزینه نصب آن ها هم افزایش پیدا می کند.

حساسیت به رطوبت

پرده چوبی طبیعی به طور مکرر در معرض رطوبت قرار بگیرد، پوسیده و خراب می گردد. به همین دلیل پرده های چوب طبیعی را نباید در منطقه ها مرطوب و مکان هایی مانند حمام و آشپزخانه نصب کرد.

طرح و رنگ محدود

پرده زبرا تنوع رنگ و طرح زیادی دارد. شما می توانید هر رنگ را که مطابق میل و سلیقه تان است و با دکوراسیون خانه شما هماهنگی دارد انتخاب کنید، اما این آزادی عمل در پرده چوبی وجود ندارد، البته رنگ پرده چوبی طبیعی را می توانید با رنگ آمیزی به رنگ دلخواه تغییر دهید و حتی می توانید این کار را چندین بار انجام دهید، اما این موضوع در مورد پرده های چوب مصنوعی صدق نمی کند.

هزینه بیشتر

پرده های چوبی در مقایسه با پرده های پارچه ای گران تر هستند، بنابراین باید مبلغ بیشتری بپردازید. پرده زبرا یکی از مقرون به صرفه ترین انواع پرده است که هم از نظر قیمت و هم دوام فزونی بیشتری دارد. برای افرادی که بودجه متوسطی دارند و می خواهند بالاترین کارایی و کیفیت را با فزونین قیمت داشته باشند، پرده زبرا فزونین گزینه ممکن است.

فروشگاه اینترنتی پرده بازار عرضه کننده انواع پرده های مدرن، شامل پرده زبرا، پرده شید، پرده دومکانیزم، پرده ورتیلاین و انواع دیگر پرده است. پرده های موجود در این فروشگاه از برند ایپک ترکیه بوده و بالاترین کیفیت را دارند. فروشگاه اینترنتی پرده بازار تمام محصولات خود را با فزونین قیمت به صورت مستقیم از کارخانه ارسال می کند. این محصولات در یکی از پیشرفته ترین خط تولیدهای مجهز به دستگاه های آلمانی تولید می شوند. شما می توانید هر محصول را با 18 ماه ضمانت دریافت کنید و از کیفیت و قیمت آن مطمئن باشید.

منبع: فوت و فن

به "مزایا و معایب پرده زبرا در مقابل پرده چوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مزایا و معایب پرده زبرا در مقابل پرده چوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید