ناشران استانی در نمایشگاه کتاب تهران باید به خوبی دیده شوند، نمایشگاه مجازی فرصتی قابل توجه برای ناشران

به گزارش مجله کامپیوتر، رضا شجیعی همزمان با نزدیک تر شدن به برپایی نمایشگاه کتاب 1402در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در سنندج، اظهار کرد: برپایی نمایشگاه کتاب امری مثبت و فرصت مناسبی است برای همه علاقه مندان، دانشجویان و کسانی که با کتاب سر و کار دارند.

ناشران استانی در نمایشگاه کتاب تهران باید به خوبی دیده شوند، نمایشگاه مجازی فرصتی قابل توجه برای ناشران

وی با بیان اینکه نمایشگاه بین المللی کتاب دریایی از کتاب است و 90 درصد احتیاج مخاطبان این حوزه را پوشش می دهد، گفت: در این نمایشگاه تمام ناشران کشور حضور دارند و عرصه متنوعی از کتاب برای مخاطبان فراهم می گردد.

مدیر انتشارات گوتار در کردستان اظهار داشتند برپایی نمایشگاه کتاب تاثیر بسزایی در اقتصاد نشر دارد هرچند که خرید کتاب هم از سوی مردم به نسبت گذشته کاهش پیدا نموده و امروزه هزینه تمام شده چاپ کتاب نیز افزایش یافته است.

شجیعی مطرح نمود: برپایی نمایشگاه کتاب هم برای ناشران از لحاظ مالی تاثیر قابل توجهی دارد و هم برای مخاطبان کتاب فرصت مطلوبی است که کتاب های مورد علاقه خود را با تخفیف خریداری نمایند.

این ناشر حوزه کتاب کُردی، با اشاره به شرایط حوزه ناشران کتاب کُردی مطرح نمود: حوزه ناشران کتاب کُردی شرایط رقابتی دارد و در نمایشگاه بین المللی کتاب به دلیل وجود ناشران صاحب نام و بزرگ متاسفانه ناشران استانی به خوبی (آن­چنان که شایسته است) دیده نمی شوند.

وی، اختصاص غرفه های کوچک تر به ناشران استان ها را از مسائلی برشمرد که همیشه در نمایشگاه های کتاب وجود داشته است و در این زمینه اضافه نمود: بیشتر قریب به اتفاق ناشران این حوزه توان فرهنگی قابل توجهی دارند و توان مالیمان در قیاس با ناشران مرکز بسیار اندک و ضعیف است و دوری از مرکز و نبود نگاه جبرانی این نقیصه، با توجه به اینکه ما توانسته ایم جایگاه دوم را در فراوری کتاب در ایران به نام خود ثبت کنیم، از مسائلی است که با آن روبرو هستیم و نتیجه آن است که کمتر دیده شویم، و آن عدالتی که در تقسیم فضا انتظار میرود محقق گردد، عملا در بخش مجازی محقق شده است.

شجیعی در ادامه گریزی اضافه نمود: خوشبختانه نمایشگاه مجازی کتاب حرکتی مثبت و قابل توجه در این حوزه است و فرصت عادلانه تری برای همه ناشران فراهم می نماید و از آنجایی که کم هزینه تر و امکان دسترسی آسان تر برای مخاطب این حوزه است، فروش کتاب در آن راحت تر و بیشتر است.

به گفته وی، نمایشگاه مجازی کتاب خاص ترین تجربه برای ناشران است، چرا که فضا اختصاص یافته برای همه ناشران در نمایشگاه کتاب مجازی یکسان و دسترسی های فراهم شده به نسبت نمایشگاه حقیقی غیر قابل تصور است و به طبع آن خرید دقیق تر و امکان حضور مخاطب بیشتری را فراهم می نماید.

این ناشر برگزیده کشوری به مسائل و مسائل عمومی چاپ کتاب در کشور نیز اشاره ای کرد و اضافه نمود: متاسفانه تیراژ چاپ کتاب از 300 تا 500 جلد است و برای این موضوع علاوه بر مسائل مالی و سیاسی مسئله فرهنگی نیز مزید بر دلیل است.

انتشارات گوتار در سال 90 به عنوان نشر برگزیده در سال 91 به عنوان ناشر برتر و در سال های 92 و93 هم به عنوان نشر برگزیده در بخش مختلف حوزه چاپ و نشر کتاب معرفی شده است و بعلاوه در بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران بعنوان یکی از ناشرین برگزیده استانی مورد تجلیل نهاده شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "ناشران استانی در نمایشگاه کتاب تهران باید به خوبی دیده شوند، نمایشگاه مجازی فرصتی قابل توجه برای ناشران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناشران استانی در نمایشگاه کتاب تهران باید به خوبی دیده شوند، نمایشگاه مجازی فرصتی قابل توجه برای ناشران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید