چرا نباید از کاشی سرویس بهداشتی برای بین کابینتی استفاده کرد

به گزارش مجله کامپیوتر، کاشی یا سرامیک یا تایل پوششی برای زیباتر جلوه دادن نما و فضای قابل استفاده است که این فضا می تواند سرویس بهداشتی، آشپزخانه، پشت تی وی ، دیوار، راه پله و ... باشد.

چرا نباید از کاشی سرویس بهداشتی برای بین کابینتی استفاده کرد

استفاده از این محصولات بسته به نوع فضا فرق دارد. مثلا سرامیک عمدتا برای فضاهایی استفاده می گردد که آب بیش از حد قرار در آن می گیرد و سبک کاشی آشپزخانه متفاوت تر از سرویس ها مورد استفاده قرار می گیرد. برای انتخاب کاشی مناسب آشپزخانه با مجله کامپیوتر همراه باشید.

چه سبک کاشی برای بین کابینت آشپزخانه مناسب است؟

کاشی بین کابینتی یا Aluminum Backsplash Tiles محصولی است که می تواند آشپزخانه و فضای بین کابینت ما را اکتیوتر و فعال تر نماید. به علت حجم زیاد کابینت در آشپزخانه و محدود بودن فضای بین کابینت های بالایی و پایینی، قرار گرفتن کاشی مناسب می تواند این فضا را بهبود بخشیده و علاوه بر آن زیبایی بیشتری را برای کابینت ها منعکس کند.

اما نکته مهم در انتخاب کاشی، نوع آن است. در سال های اخیر که تغییرات فراوانی در سبک طراحی ها و دکوراسیون انجام شده این کالا نیز دستخوش تغییر بوده و نسل نوی از آن به بازار معرفی شده است.

کاشی های بین کابینت باید ویژگی های زیر را داشته باشند.

  1. قابل شستشو یا حداقل نظافت ساده و سریعی داشته باشند.
  2. لعاب پوششی بر روی آن ها ماندگار بوده و از کیفیت بالایی برخوردار باشند.
  3. دارای میزان مناسب و معین شده و نصب راحتی داشته باشند.
  4. استحکام و توان مقاومت در برابر شرایط محیطی را داشته باشند.

انواع کاشی بین کابینتی قابل استفاده در آشپزخانه

استفاده از کاشی های بین کابینتی سلیقه ای بوده و البته معیارهای مشخصی نیز برای انتخاب مناسب تر برای شما وجود دارد.

کاشی یا تایل آلومینیومی

این سبک کاشی که مدرن ترین و نوترین نوع کاشی است از ورق فلز بوده و در پیکسل بندی ها و سایزهای مختلف با رنگ بندی متنوعی قابل عرضه است. این تایل ها که از آن ها به عنوان کاشی پشت چسب دار نیز نام می برند به صورت یکپارچه بر روی چسب های قوی دو طرفه بوده و نصب آسان و سریعی دارند.

کاشی یا تایل های شیشه ای

نسل نو دیگری از بین کابینتی همین کاشی ها و تایل های شیشه ای است. جنس و متریال این نوع تایل ها از شیشه سکوریت و رنگی بوده که سایز بندی و تنوع ابعاد و رنگ نیز در آن ها بی نظیر است. تایل های شیشه ای را اصطلاحا پشت توری می گویند که چسبیدن قطعات به صورت قطعه ای و عموما در سایز 30*30 بر روی تور بوده و به واسطه چسب های آکواریوم نصب می شوند.

کاشی یا تایل سنگی

تایل های سنگی همانطور که از اسمشان پیداست متریالی از جنس سنگ داشته و عموما از سنگ هایی استفاده می گردد که ساختار گرانیتی و براقی را به همراه دارند. این تایل ها به وسیله ابزار سی ان سی و برش های مخصوص در پیکسل های مختلف قابل عرضه است و نصب آن نیز به وسیله چسب های پودری و خمیری انجام می گردد.

کاشی یا تایل کامپوزیت یا phc

این سبک از تایل ها از مواد کامپوزیتی که ترکیبی از آلومینیوم، رزین و سایر مواد است ساخته شده و در ابعاد و رنگ بندی مختلفی قابل عرضه است. این سبک از تایل ها نیز بر روی چسب های قوی دو طرفه چسبیده شده و در دسته کاشی های پشت چسب دار به فروش می رسد.

کاشی یا تایل میکس

این تایل ها ترکیب شیشه و آلومینوم، شیشه و سنگ، آلومینیوم و استیل و … بوده و عموما در سایزهای 30*30 در پیکسل های متفاوتی به فروش می رسد. این سبک از کاشی بر روی تور سوار شده و در دسته کاشی های پشت توری قرار می گیرند.

علت عدم استفاده از کاشی سرویس در آشپزخانه

استفاده از کاشی و سرامیک عموما برای سرویس بهداشتی بوده و علت آن نیز واضح است. فضای بزرگ و البته کمتر مورد استفاده سرویس که البته کمتر قابل دید است و شرایط شستشو در آن بیشتر است نیازمند کاشی یا سرامیک نازل تر بوده و عموما طراحان و دیزاینرها طراحی آشپزخانه را متفاوت با سرویس می دانند.

همانطور که قبل تر هم اشاره شد آشپزخانه خصوصا بین کابینت فضای محدود و کم دیدی است که اگر از کاشی معمولی و عمومی در آن استفاده کرد عملا کارکردن را در آن فضا خسته کننده و یکنواخت می نماید.

به همین علت استفاده از تایل های نو و مدرن می تواند این فضا را به شدت بهبود بخشیده و این اختلاف قیمتی که بین تایل های آلومینومی با کاشی و سرامیک است را جبران ببخشد.

منبع: اسپیناس

منبع: پیام دلتا

به "چرا نباید از کاشی سرویس بهداشتی برای بین کابینتی استفاده کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا نباید از کاشی سرویس بهداشتی برای بین کابینتی استفاده کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید