مهاجر سوری که می خواهد مایکل فلپس شود

به گزارش مجله کامپیوتر، اگر چیزی را از ته دل می خواهید، اگر رویایی دارید، اگر می خواهید پزشک شوید، شناگر شوید یا معلم، اگر اشتیاق چیزی در وجود شماست صد درصد تلاشتان را بکنید و هر چه هم که شد از آن دست نکشید.

مهاجر سوری که می خواهد مایکل فلپس شود

مجله کامپیوتر- مهارت یک مهاجر سوری در یادگیری شنا، شناگران حرفه ای را متعجب کرده است. عید الجزایرلی شنا را فقط در دوازه ماه به طور حرفه ای یاد گرفت و حالا می خواهد در المپیک شرکت کند.

این مهاجر 24 ساله وقتی که می خواست با یک قایق کوچک چوبی و از راه دریای مدیترانه خودش را به اروپا برساند، نزدیک بود غرق شود. او اکنون با یک خانواده بریتانیایی در لندن زندگی می کند و مصمم است که یکی از اعضای تیم المپیک مهاجران در سال 2020 باشد.

الجزایرلی می گوید: یک شب در خانه نشسته بودم و یوتیوب تماشا می کردم که فیلمی درباره مایکل فلپس [قهرمان شنای جهان] چشمم را گرفت. تصمیم گرفتم شناگر ماهر و مایکل فلپس بعدی باشم.

یک سال پیش، عید الجزایرلی، شناکردن بلد نبود؛ حتی نزدیک بود در یک قایق کوچک و وسط دریای مدیترانه غرق شود.

او می گوید: بعد از یک ساعت، موتور قایق از کار افتاد، قایق داشت از هم می پاشید و همه شروع کردند جیغ زدن. با خودم فکر کردم، تمام شد. من اینجا می میرم.

اما او نجات پیدا کرد و شروع کرد به یادگرفتن شنا، آن هم به صورت خودآموز: اولش خیلی سخت بود. بیشتر از یکی دو متر نمی توانستم شنا کنم.

او سپس گروهی را در حال آموزش شنا دید و سعی کرد از آنها تقلید کند.

این مهاجر سوری می گوید: مربی [این شناگران] متوجه من شد و شنیدم که گفت: این یارو هر کاری که ما می کنیم را دارد انجام می دهد.

الجزایرلی می گوید که پیش این مربی رفته و ماجرایش را برای او توضیح داده است: به من گفت: اگر دوست داری می توانی پنجشنبه بعد به ما ملحق شوی.

دنیل بولاک که مربی شناست می گوید: من بیست سال مربی شنا بودم و هیچ وقت ندیدم یک بزرگسال بتواند این قدر سریع شنا یاد بگیرد و به سرعت هم پیشرفت کند.

الجزایرلی حالا درس می خواند تا بتواند به دانشگاه برود و خانواده میزبان به او کمک می کنند تا عبارت های انگلیسی را یاد بگیرد.

او می گوید: اگر چیزی را از ته دل می خواهید، اگر رویایی دارید، اگر می خواهید پزشک شوید، شناگر شوید یا معلم، اگر اشتیاق چیزی در وجود شماست صد درصد تلاشتان را بکنید و هر چه هم که شد از آن دست نکشید.

منبع: زندگی امروز

به "مهاجر سوری که می خواهد مایکل فلپس شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهاجر سوری که می خواهد مایکل فلپس شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید