آشنایی با قطار 4 تخته شهاب شرکت رجا

به گزارش مجله کامپیوتر، ناوگان ریلی کشوری روز به روز گسترده تر می گردد و خوشبختانه امروز شرکت های مختلفی در آن فعال هستند. این تنوع بالا باعث شده انتخاب های زیادی با رنج قیمت و میزان خدمات متنوع برای مسافران امکان پذیر باشد و سلیقه های متفاوت بتوانند با قطار سفر نمایند. شرکت رجا که تا سال 88 کاملا دولتی بود یکی از شناخته شدن ترین های این صنعت است و نیازی به معرفی ندارد. آن ها قطارهایی در کلاس های 1، 2، 3 و ویژه دارند که در تمامی خطوط مسافربری کشور تردد می نمایند. قطار 4 تخته شهاب که در کلاس 3 ستاره قرار می گیرد یکی از قطارهای این شرکت است. اگر قصد سفر با قطار 3 ستاره شهاب را دارید در ادامه با خبرنگاران همراه شوید تا امکانات، خدمات، مسیرها و قوانین آن را کاملا به شما بگوییم.

آشنایی با قطار 4 تخته شهاب شرکت رجا

معرفی قطار 4 تخته شهاب شرکت رجا

قطار چهار تخته شهاب بتازگی کار خود را در ایران شروع نموده است. همان طور که از نامش تعیین است هر کوپه دارای 4 تخت است که دوتایشان در پایین کوپه و دوتای دیگر بالای کوپه روبه روی یکدیگر هستند.

راحتی و آسایش زیاد باعث شده قطارهای چهار تخته در دنیا پرطرفدارترین گروه باشند. آن ها بهترین گزینه برای سفرهای خانوادگی هستند و هر خانواده حریم خصوصی خود را دارد. قطار های 4 تخته در سه گروه 3 ستاره، 4 ستاره و 5 ستاره دسته بندی می شوند. در این رده بندی عواملی از جمله امکانات، خدمات، سن و تجهیزات فنی واگن ها دخلی هستند.

امکانات و خدمات قطار 3 ستاره شهاب

قطارهای 4 تخته شرکت رجا در داشتن امکانات و خدمات زیر با یکدیگر مشترک هستند. قطارهای 4 و 5 ستاره ممکن است خدمات و امکانات بیشتری هم به جز موارد زیر داشته باشند. همچنین ضروری است بگوییم که قطار شهاب فاقد سیستم فراخوان مهماندار است و خودتان باید در حال رفت و آمد خواسته هایتان را بهشان اطلاع دهید یا به کوپه سرویس مخصوص مهماندار مراجعه کنید. امکانات قطار شهاب به این ترتیب است.

  • سیستم صوتی و تصویری
  • شیشه های دوجداره، بدنه کوپه دو لایه (جهت عایق بندی در مقابل حرارت و سر و صدا)
  • سیستم تهویه مطبوع هوا
  • پریز برق 220 ولت
  • سرویس بهداشتی فرنگی
  • امکان سفارش غذا در زمان تهیه بلیط
  • سرویس خواب با ملحفه تمیز و بالشت
  • تخت خواب
  • میزهای تاشو در داخل کوپه
  • جایگاه های مبله با پشتی مجزا
  • چراغ مطالعه انفرادی
  • جعبه یاری های اولیه در هر واگن

جهتهای حرکت قطار شهاب

در حال حاضر جهت حرکت روزانه قطار سه ستاره شهاب به صورت زیر است. البته ممکن است در هر زمان مقاصد یا قیمت ها تغییر نمایند. برای اطلاع دقیق از جهت، ساعت حرکت، قیمت و مهم تر از همه موجود بودن بلیط در تاریخ مورد نظر به صفحه خرید بلیط قطار مجله کامپیوتر مراجعه کنید یا با شماره 8540 تماس بگیرید.

همان گونه که در جدول هم مشاهده می کنید شهر مقدس مشهد مرکز اصلی تردد قطارهای شهاب است و با توجه به تقاضای بالای مسافرین قطارهای متعددی در این جهت فعالیت دارند. اگر شما هم قصد سفر به شهر مشهد (از مبدا تهران) را دارید در مطلب بهترین قطار تهران مشهد با سایر قطارهای این جهت آشنا شوید و با اطلاعات کامل بلیط قطارتان را خریداری کنید.

رستوران قطار 4 تخته شهاب

قطار چهار تخته شهاب هم مانند دیگر قطارهای کشور رستورانی دارد که غذاهای گرم سرو می نماید. برای استفاده از رستوران بهتر است همان زمان سوار شدن، میزی را رزرو کنید چرا که ممکن است در زمان خاصی همه میزها پر باشند. اگر هم یادتان رفت بهتر است اول وقت مراجعه کنید تا هم خیالتان بابت خالی بودن میزها راحت باشد و هم این که همه غذاهای منو موجود است. چرا که با توجه به محدودیت ها ممکن است بعضی مواد اولیه تمام شوند.

ضمناً باید بگوییم که هزینه غذا روی بلیطتان حساب نشده و باید صورت حساب رستوران قطار را همان جا پرداخت کنید.

مقایسه قطار 3 ستاره شهاب با سایر قطارهای سه ستاره شرکت رجا

قطارهای سه ستاره شرکت رجا در امکانات و خدمات کلی مشترک هستند. در ادامه بعضی از آن ها و ویژگی هایشان را معرفی می کنیم تا برای سفر و خرید بلیط قطار اطلاعات کامل تری داشته باشید.

قطار 3 ستاره الوند، مناسب سفرهای ارزان قیمت

قطار الوند نیز مانند قطار شهاب یکی از انتخاب های نسبتا مالی محسوب شده که اخیرا کاملا باز سازی شده است. کوپه های آن 4 تخته بوده و تنها سرویس بهداشتی ایرانی دارد. قطارهای الوند بین شهرهای تهران، مشهد، شیراز و ساری سفر می نمایند.

قطار توس، ایمن ترین قطار 3 ستاره

واگن های قطار توس از نوع آلمان شرقی بوده که هر واگن آن دارای 9 کوپه 4 نفره با ظرفیت مجموع 36 نفر است. این قطارها هواداران زیادی دارند و بلیطشان به سرعت پر می شوند. در حال حاضر مسافران تهران-مشهد و تهران-تبریز می توانند سواری با آن را تجربه نمایند. قطار توس به خاطر کیفیت ساخت بالا از ایمنی زیادی در برابر حوادث خارجی برخوردار است. در قطار توس با در دست داشتن بلیط، شام بصورت کنسروی سرو می گردد.

قطار 3 ستاره البرز، مالی تری انتخاب برای سفر به بندرعباس

قطارهای البرز واگن های بازسازی و تبدیل شده دانمارکی هستند. هر واگنشان دارای 9 کوپه 4 نفره با ظرفیت 36 نفر است. بر خلاف بیشتر قطارهای خوب که تنها در جهتهای تهران-مشهد فعال هستند، قطار البرز در جهتهای جنوب به شمال کشور مانند تهران-بندرعباس، تهران-زاهدان، تهران-گرگان، اصفهان-بندرعباس و تبریز-تهران فعالیت دارد.

قطار 4 تخته خلیج فارس، ارزان ترین قطار ناوگان ریلی

قطار خلیج فارس حاصل بازسازی و تبدیل واگن ها درجه یک و لوکس 66 نفره فرانسوی به واگن های 4 تخته است. هر واگن آن دارای 11 کوپه 4 نفره بوده که در مجموع 44 نفر ظرفیت دارد. جهتهای حرکت آن اصفهان-زاهدان، تبریز-مشهد، تهران-تبریز، تهران- مراغه، تهران-مهاباد، تهران-ارومیه، تهران-اصفهان و قزوین-مشهد هستند.

آیا قطار 4 تخته شهاب سریع السیر است؟

خیر قطار 3 ستاره 4 تخته شهاب سریع السیر نیست. در حال حاضر قطارهای سریع السیر بیشتر اتوبوسی یا سالنی هستند. اگر تصمیم به سفر با قطار اتوبوسی دارید پیشنهاد می کنیم که نگاهی به مطلب قطار پردیس سالنی بیاندازید. در آن جا توضیحات کاملی را درباره این قطار تندروی شرکت رجا آورده ایم.

آیا امکان رزرو دربستی کوپه های قطار 4 تخته شهاب وجود دارد؟

بله با پرداخت هزینه بیشتر می توانید کوپه را دربست در اختیار داشته باشید و دیگر نگران ورود فرد غریبه در کوپه تان نباشید.

در این مطلب قطار شهاب رجا را آنالیز کردیم و سپس خدمات و امکاناتش را گفتیم. پس از آن جهتهایی که حرکت می نمایند همراه با ساعت و قیمت را آوردیم (که البته ممکن است تغییر کند) و آن را با سایر قطارهای 3 ستاره شرکت رجا مقایسه کردیم. اگر شما تجربه سفر با قطار شهاب شرکت رجا را دارید در ادامه نظراتتان را با ما و سایر خوانندگان مجله در میان بگذارید.

منبع: الی گشت

به "آشنایی با قطار 4 تخته شهاب شرکت رجا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با قطار 4 تخته شهاب شرکت رجا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید