بخش بازی های ویدیویی به فستیوال فیلم ترایبکا اضافه شد

به گزارش مجله کامپیوتر، به عنوان یکی از معتبرترین فستیوال های بین المللی فیلم، فستیوال فیلم ترایبکا از سال جاری بخش کاملا جدیدی برای تحسین بازی های ویدیویی اضافه خواهد نمود. اولین جایزه سال جاری بهترین بازی از دیدگاه فستیوال فیلم ترایبکا، از بین هشت نامزد انتخاب خواهد شد. این نامزدها اعلام شده اند و نام بازی هایی مثل کینا، 12 دقیقه و سیبل بین آن ها به چشم می خورد.

بخش بازی های ویدیویی به فستیوال فیلم ترایبکا اضافه شد

اولین بار نیست که فستیوال فیلم ترایبکا به تحسین بازی های ویدیویی می پردازد. این فستیوال که دو دهه ای از پیدایش آن می گذرد، برای اولین بار در سال 2011 بخشی جداگانه به بازی لس آنجلس نوآر (L.A. Noire) اختصاص داد. نوآر لس آنجلس اولین بازی ویدیویی بود که در فستیوال فیلم ترایبکا به نمایش درآمد. دو سال پس از آن، بازی فراتر (Beyond Two Souls) که الیوت پیج و ویلم دفو در آن ایفای نقش نموده اند، در یک نمایش حدودا یک ساعته در فستیوال فیلم ترایبکا اکران شد.

سم لیک، خالق مجموعه مکس پین و نویسنده بازی های الن ویک و کنترل، هیدئو کوجیما، خالق متال گیر سالید و دث استرندینگ و جف کیلی، تهیه نماینده رویداد گیم اواردز، تعدادی از مشاوران فستیوال فیلم ترایبکا در راه اندازی بخش بازی آن بوده اند.

جایزه بخش بازی فستیوال فیلم ترایبکا به بازی ارائه خواهد شد که از نظر داوران این فستیوال، از نظر هنری و قصه گویی به وسیله گیم پلی و ساخت دنیاهای عمیق قابل ستایش باشد. این فستیوال برای رویداد سال 2021 خود این هشت بازی را نامزد دریافت جایزه نموده است؛

  • Twelve Minutes
  • The Big Con
  • Harold Halibut
  • Kena: Bridge of Spirits
  • Lost in Random
  • NORCO
  • Sable
  • Signalis

این حرکت فستیوال فیلم ترایبکا در راستای جریان شناخته شدن بازی های ویدیویی به عنوان یک هنر صورت می گیرد. مؤسس فستیوال فیلم ترایبکا، جین روزنتال، طی بیانیه ای در این باره گفته است: بیش از یک دهه است که کوشش نموده ایم تا مکانی برای ارائه بازی های ویدیویی به عنوان هنر و نمایش خالقان آن ها به عنوان هنرمندان در کنار رسانه های دیگر مثل فیلم، تلویزیون و واقعیت مجازی خلق کنیم. امسال با بخش جوایز بازی ترایبکا این جریان ورود و تلاقی این قصه گویان مختلف را ادامه خواهیم داد و این حرکت، تازه شروع راه است.

بخش بازی فستیوال فیلم ترایبکا فقط به انتخاب یک بازی و ارائه جایزه محدود نخواهد شد و قرار است اتفاقات مختلف و متعددی را در خود جای دهد. نمایش بازی های مختلفی که هنوز مشخصا صحبتی از آن ها نشده، حضور مهمانان ویژه و نمایش کامل بازی های انتخاب شده بخشی از برنامه های فستیوال فیلم ترایبکا برای امسال است. فستیوال بازی های تابستان جف کیلی هم با همکاری فستیوال ترایبکا، بازی های منتخب را به نمایش خواهد گذاشت.

اجرای زنده موسیقی متن رد دد ریدمپشن 2 توسط دنیل لانوی، تهیه نماینده موسیقی این بازی و گروه او یکی دیگر از برنامه های بخش بازی فستیوال فیلم ترایبکا در امسال است.

بینندگان فستیوال می توانند به صورت دیجیتال بازی های انتخاب شده را تجربه نمایند. بازی ها به صورت استریم شده و با استفاده از زیرساخت پارسک در دسترس بازدیدنمایندگان قرار خواهند گرفت. دقیقا نمی دانیم آیا با دموی کوتاه بازی ها طرف هستیم یا نسخه کامل آن ها. البته که برای دسترسی به بازی ها باید در فستیوال ثبت نام کرد.

فستیوال فیلم ترایبکا از روز 11 تا 20 ژوئن (21 خرداد تا 30 خرداد) برگزار خواهد شد.

منبع: Gamasutra

منبع: دیجیکالا مگ

به "بخش بازی های ویدیویی به فستیوال فیلم ترایبکا اضافه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بخش بازی های ویدیویی به فستیوال فیلم ترایبکا اضافه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید