5 گرند کنیون نفس گیر ایران!

به گزارش مجله کامپیوتر، جالب اینجاست که ما در کشور پهناور و زیای خودمان چنین جاذبه های حیرت انگیزی را داریم؛ یکی دوتا گرند کنیون هم نه 5 تا!

5 گرند کنیون نفس گیر ایران!

مجله کامپیوتر : نام گرند کنیون آمریکا را شنیده اید ؟ آیا می دانستید این جاذبه که کاردست طبیعت است با بیش از شش میلیون بازدیدنماینده در سال، بر کرسی پربازدیدترین، اعجاب انگیزترین و پرابهت ترین جاذبه گردشگری استان آریزونای آمریکا تکیه زده و در مجاورت رودخانه پرخروش کلرادو دلبری می نماید.

تماشای این پدیده ها آن قدر نفسگیر است که با کلمات و تصاویر قابل توصیف نیستند و باید از نزدیک آنها را تماشا کرد. جالب اینجاست که ما در کشور پهناور و زیای خودمان چنین جاذبه های حیرت انگیزی را داریم؛ یکی دوتا گرند کنیون هم نه 5 تا؟

ادامه این مطلب را بخوان و با آنها آشنا شو شاید مقصد بعدی سفرتان شد!

گرند کانیون ها چطوربه وجود آمده اند؟

گرند کنیون ها حاصل زنجیره پیوسته ای از رویدادهای زمین شناسی و سلسله پیامدهایی است که طی میلیون ها سال تشکیل شده اند اگر مشتاقید به زبان ساده تشکیل شدنشان را ببینید فیلم زیر را تماشا کنید!

تنگه هایقر در فارس

تنگه هایقر اواسط شهرهای قیر و کارزین قرار گرفته و یکی از شگفت انگیزترین تنگه های ایران به شمار می رود. عمق آن در قسمت هایی به 450 متر هم می رسد. درست مثل هر تنگه طبیعی دیگری بر اثر فرسایش چنین اتفاقی اتفاق افتاده و بعلاوه دیواره های آن دارای نقش و نگارهای بسیار زیبایی است که تماشای آن ها خالی از لطف نیست. بهتر است تنها به چنین تنگه ای سفر نکنید. احتمال وجود جانورانی مثل رتیل، مار و عقرب وجود دارد و بهتر این است که در قالب تور از تنگه هایقر تماشا کنید. برترین زمان برای تماشا این تنگه، فصل بهار و پاییز است و پیشنهاد می کنیم حتماً یک بار سری به آن بزنید.

کال جنی در خراسان جنوبی

به نامش که نگاه کنید کمی ترسناک به نظر می رسد اما نترسید کال جنی یکی از زیباترین پدیده های طبیعی ایران است که به نظر ما حتماً یک بار هم که شده باید در زندگی تان سری به آن بزنید.

طول این دره چیزی در حدود 16 کیلومتر بوده و ارتفاع بسیار زیادی هم دارد. دیواره های کال جنی در قسمت هایی چنان به یکدیگر نزدیک می گردد که دیگر امکان عبور برای افراد وجود ندارد. شکل این دره درست مثل حرف انگلیسی U است و گاهی اوقات شبیه V هم می گردد. حفره های موجود در کال جنی را میگویند که زمانی زرتشتیان در آن به دعا و نیایش می پرداختند. درباره نامش هم این را بگوییم که به علت وزش باد در آن صدایی می دهد که محلی های این منطقه خیال می نمایند در آن جنیان زندگی می نمایند و برایش افسانه ها و قصه هایی هم دارند.

تنگه شیرز در لرستان

این تنگه درواقع سه استان ایلام، لرستان و کرمانشاه را به یکدیگر متصل می نماید. شاید تنگه شیرز همان بهشت گمشده ای باشد که خیلی هایتان منتظر بودید ببینید. عمق این تنگه چیزی در حدود 200 مترو بوده و کل تنگه تقریباً 5 کیلومتری طول دارد. این تنگه هم درست مثل دیگر تنگه های طبیعی بر اثر فرسایش به وجود آمده است. برترین زمانی که می توانید برای سفر به این تنگه حیرت انگیز انتخاب کنید، بهار و تابستان است. برترین راه برای رسیدن به این تنگه زیبا این است که از جاده اولادقبا بروید و بعد از طی کردن 2 کیلومتر جاده خاکی به تنگه شیرز برسید.

تنگه چاهکوه در جزیره قشم

عمق این دره 100 متر بوده و در بخش شرقی جزیره قشم واقع شده است. از دیگر نام های این تنگه می توان به دره مقدس هم اشاره نمود چرا که برای افرادی که در گذشته در آنجا سکونت داشتند، آب آن مقدس بوده است. در این تنگه می توانید اشکال مختلفی را ببینید که بر اثر فرسایش ایجاد شده اند. تقریباً به جز تابستان، در هر فصل دیگری می توانید از آن تماشا کنید. گرما در تابستان شما را حسابی اذیت خواهد نمود به همین دلیل بهتر است فصل های دیگر را برای سفر به آن انتخاب کنید.

کلوت شهداد در کرمان

کلوتها را به عنوان بزرگ ترین و زیباترین پدیده های طبیعی دنیا به حساب می آورند. این کلوت زیبا در قلب کویری واقع شده که در استان کرمان است. به منطقه ای که کلوت در آن واقع شده شهداد میگویند و گرم ترین نقطه زمین به شمار میرود.

البته این چیزی است که جایی مکتوب نشده. در حال حاضر ثبت شده اش این طور است که صحرای آریزونا با دمای بیش از 63 درجه سانتی گراد گرم ترین نقطه دنیا است. ولی شهداد از این هم گرم تر است. برترین زمان سفر به این منطقه هم فکر کنیم تعیین باشد. شما هر زمانی به جز تابستان قصد سفر کنید، تجربه خوبی خواهید داشت. این منطقه در فاصله ای تقریباً 90 کیلومتری نسبت به شهر کرمان واقع شده است.

منبع: توریسم آنلاین

به "5 گرند کنیون نفس گیر ایران!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 گرند کنیون نفس گیر ایران!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید