خرید سیم کارت در ترکیه ، از قیمت تا فعال سازی

به گزارش مجله کامپیوتر، شاید استفاده از رومینگ سیم کارت های داخلی، اولین گزینه ای باشد که در سفر های خارجی به آن فکر کنید. اما گاهی هزینه های رومینگ شما را از این کار منصرف می نماید. اگر قصد سفر به ترکیه را دارید، خرید سیم کارت ترکیه یک پیشنهاد منطقی تر است.

خرید سیم کارت در ترکیه ، از قیمت تا فعال سازی

با خرید سیم کارت در ترکیه می توانید با هزینه هایی به مراتب کمتر مکالمات خود را انجام داده و یا از اینترنت همراه بهره ببرید. اگر اقامت چند روزه در ترکیه دارید، قیمت سیم کارت ترکیه به صرفه تر از استفاده از سیم کارت های داخلی بوده و هزینه های سفر شما را کاهش می دهد.

با خرید سیم کارت بین المللی ترکیه می توانید در سفر های بعدیتان به این کشور نیز، از آن بهره ببرید. در این مطلب از مجله گردشگری مجله کامپیوتر، با اپراتور های معتبر ترکیه برای خرید سیم کارت در ترکیه آشنا شوید.

آنچه در ادامه می خوانید... پنهان

اپراتورهای معتبر ترکیه برای خرید سیم کارت

1- اپراتور ترکسل | Turkcell

2- اپراتور ودافون | Vodafone

3- ترک تلکام | Turk Telecom

مدارک لازم برای خرید سیم کارت در ترکیه

نحوه فعال کردن سیم کارت در ترکیه

استعلام شارژ سیم کارت ترکیه

خرید سیم کارت دائمی ترکیه

خرید سیم کارت توریستی ترکیه

خرید سیم کارت بین المللی ترکیه

قیمت بسته های مکالمه و اینترنت در ترکیه

خرید سیم کارت ترکیه در فرودگاه

خرید آنلاین سیم کارت ترکیه

سخن آخر

اپراتورهای معتبر ترکیه برای خرید سیم کارت

درست مانند ایران، ترکیه نیز اپراتور های مختلفی برای ارائه خدمات ارتباطی دارد و سیم کارت ها نیز به دو صورت دائمی و اعتباری ارائه می گردد. می توانید هر یک از این خدمات را انتخاب کنید، اما بد نیست تا اطلاعات دقیقی از اپراتور های خرید سیم کارت در ترکیه کسب نموده و گزینه مورد نظر خود را تهیه کنید.

خرید بلیط هواپیما استانبول

1- اپراتور ترکسل | Turkcell

یکی از اپراتورهای معتبر ترکیه برای خرید سیم کارت، ترکسل نام دارد. این اپراتور پوشش شبکه خوبی در سراسر ترکیه داشته و اینترنت پرسرعتی نیز ارائه می دهد.

قیمت سیم کارت ترکسل حدود 400 لیر است که شامل بسته های ترکیبی مکالمه، پیامک و اینترنت است. این سیم کارت را می توانید از نمایندگی های رسمی ترکیه تهیه کنید. قیمت این سیم کارت با توجه به مقدار اعتبار و حجم اینترنتی دارد، متفاوت خواهد بود.

اگر از سیم کارت ترکسل استفاده می کنید، می توانید با استفاده از کد دستوری #123* از مقدار اعتبار سیم کارت خود آگاه شوید.

بعلاوه برای خرید شارژ سیم کارت ترکسل و بسته اینترنت نیز باید 2222 را شماره گیری نموده و در ادامه عبارت EVET (به معنی بله) را تایپ کنید تا درخواست شما ثبت گردد. هزینه اینترنت این اپراتور به ازای هر 100 کیلوبایت، یک لیر است.

2- اپراتور ودافون | Vodafone

اپراتور ودافون یکی دیگر از اپراتورهای معتبر ترکیه برای خرید سیم کارت در ترکیه است که رقیب اصلی ترکسل محسوب می گردد. اگر قصد خرید سیم کارت بین المللی ترکیه دارید، این اپراتور گزینه خوبی است که پوشش دهی بالایی دارد، البته در نقاط دور افتاده ممکن است با مشکل ارتباطی روبرو شوید.

برای خرید سیم کارت ودافون در ترکیه از این اپراتور به نمایندگی های رسمی این اپراتور در شهر و یا فرودگاه مراجعه کنید.

سیم کارت های ودافون حدودا 350 لیر قیمت دارند که این هزینه برای سیم کارت، اعتبار مکالمه، پیامک و اینترنت است. برای افزایش اعتبار این سیم کارت، باید شماره 7500 را شماره گیری نموده و بعد از وارد کردن شماره 12 رقمی، کلید # را فشار دهید. سپس شماره 5 رقمی را وارد نموده و کلید # را بفشارید. هزینه دیتای این سیم کارت به ازای هر 10 کیلوبایت، 0.12 لیر است.

اگر قصد خرید اعتبار اینترنت این اپراتور را دارید، باید شماره 3636 را شماره گیری کنید. بعلاوه برای مشاهده اعتبار خود می توانید واژه SORGU را به شماره 3636 ارسال کنید. توجه کنید که اگر قصد خرید سیم کارت دائمی ترکیه دارید، Vodafone Holiday مناسب شما نیست.

ضروری است اشاره کنیم که اپراتور آوا یکی دیگر از اپراتورهای سیم کارت در ترکیه است که در سال 2004 آغاز به فعالیت کرد. این شرکت در ابتدا با ترکسل اما در حال حاضر با ودافون همکاری می نماید.

3- ترک تلکام | Turk Telecom

ترک تلکام نیز از دیگر اپراتورها برای خرید سیم کارت در ترکیه است که پوشش سراسری و اینترنت پرسرعت ارائه می دهد. قیمت سیم کارت ترک تلکام حدودا 300 لیر است. اگر به اعتبار و حجم اینترنت بیشتری احتیاج داشته باشید، باید هزینه بیشتری برای خرید سیم کارت پرداخت کنید.

بعد از خرید سیم کارت، 8090 را شماره گیری کنید. برای خرید بسته اینترنت این اپراتور، باید شماره 5555 را شماره گیری کنید. هزینه اینترنت این سیم کارت نیز به ازای هر 10 کیلوبایت، 0.2 لیر است.

خرید سیم کارت یکی از مهمترین مواردی است که در راهنمای سفر به استانبول به آن توصیه می گردد و می توانید از طریق آن، هزینه های سفر خود را کاهش دهید.

مدارک لازم برای خرید سیم کارت در ترکیه

یکی از مهمترین نکات درباره نحوه خرید سیم کارت در ترکیه اطلاع از مدارک مورد احتیاج است. برای تهیه سیم کارت باید پاسپورت خود را به همراه داشته و فرم مخصوص خرید سیم کارت را پر کنید. برای دریافت فرم کافی است به نمایندگی های رسمی فروش سیم کارت در ترکیه مراجعه کنید.

نحوه فعال کردن سیم کارت در ترکیه

نحوه فعال کردن سیم کارت در ترکیه به اپراتوری که سیم کارت را تهیه نموده اید، بستگی دارد. در ادامه نحوه فعال کردن سیم کارت در ترکیه برای اپراتورهای معتبر را مشاهده کنید. برای فعال سازی بایستی کد 4 رقمی مربوطه را شماره گیری کنیدو.

  • کد فعال سازی سیم کارت ترکسل در ترکیه: 2222
  • کد فعال کردن سیم کارت ودافون در ترکیه: 3636
  • کد فعال سازی سیم کارت ترک تلکام در ترکیه: 8090

استعلام شارژ سیم کارت ترکیه

همه سیم کارت های توریستی ترکیه، شارژ اولیه مناسبی داشته و عموما برای سفرهای چندروزه کافی و مناسب هستند. برای استعلام شارژ سیم کارت ترکیه فرقی نمی نماید که از کدام اپراتور استفاده می کنید، کافی است کد #123* را شماره گیری کنید تا شارژ به جای مانده سیم کارت خود را مشاهده کنید. بعلاوه با شماره گیری کد #101* می توانید شماره خط خود را مشاهده کنید.

شارژ اولیه سیم کارت های ترکیه به توضیح زیر است:

  • سیم کارت ترکسل: 20 گیگ اینترنت، 200 دقیقه مکالمه، 1000 پیامک
  • سیم کارت ودافون: 15 گیگ اینترنت، 500 دقیقه مکالمه، 1000 پیامک
  • سیم کارت ترک تلکام: 15 گیگ اینترنت، 500 دقیقه مکالمه، 1000 پیامک

خرید سیم کارت دائمی ترکیه

اگر قصد خرید سیم کارت دائمی ترکیه را دارید، باید اقامت دائم این کشور را داشته باشید. در غیر این صورت، تنها می توانید از سیم کارت های اعتباری ترکیه بهره ببرید. بعلاوه اگر قصد دارید بیشتر از یک ماه در ترکیه اقامت کنید، باید موبایل خود را رجیستر و سیم کارت خود را ثبت نموده و مالیات آن را پرداخت کنید.

برای سفر به ترکیه، می توانید از سیم کارت های توریستی و اعتباری ترکیه بهره ببرید. این سیم کارت ها معمولا 3 ماه اعتبار دارند. اما برای خرید سیم کارت دائمی ترکیه همانطور که اشاره شد، باید با روش های اقامت در ترکیه ابتدا اقامت دائم بگیرید. اگر اقامت دائم ترکیه را داشته باشید، با ارائه سند ملک و مدارک، می توانید سیم کارت دائمی بگیرید.

خرید سیم کارت توریستی ترکیه

برای خرید سیم کارت توریستی ترکیه نیز به مدارکی که در بالا اشاره شد، احتیاج دارید. برای سفر به ترکیه و اقامت در هر یکی از شهرها و استان های این کشور، سیم کارت توریستی برای شما مناسب است. البته توجه کنید که این سیم کارت برای گردشگران تنها برای 120 روز فعال بوده و بعد از آن غیرفعال خواهد شد.

خرید سیم کارت بین المللی ترکیه

جالب است بدانید که سیم کارت های ترکیه بین المللی بوده و حتی در داخل ایران نیز می توانید از آن بهره ببرید. برای این کار کافی است رومینگ سیم کارت را فعال کنید. برای فعال سازی رومینگ سیم کارت ترکسل باید کد #111* را شماره گیری کنید.

قیمت بسته های مکالمه و اینترنت در ترکیه

در قسمت های قبلی ضمن معرفی اپراتورهای معتبر برای خرید سیم کارت در ترکیه ، به قیمت حدودی هر یک از آنها نیز اشاره کردیم. قیمت سیم کارت ترکیه به اپراتور مدنظر شما بستگی دارد.

اپراتور ودافون و ترک تلکام در حال حاضر مقرون به صرفه ترین سیم کارت های ترکیه هستند و ترکسل کمی گرانتر است (در عوض پوشش دهی بسیار بالایی دارد) البته توجه داشته باشید که این قیمت ها مربوط به زمان نگارش این مطلب است و ممکن است در زمان سفر شما، تغییر نموده باشند.

خرید سیم کارت ترکیه در فرودگاه

خرید سیم کارت ترکیه از ایران یکی از امکاناتی است که سفر شما را بی دردسر تر می نماید. دیگر احتیاجی نیست در کشور مقصد، در پی نمایندگی های فروش سیم کارت باشید، می توانید قبل از پرواز، نسبت به خرید سیم کارت ترکیه در فرودگاه امام اقدام کنید.

البته این روش ممکن است کمی معطلی داشته باشد، بنابراین یا حتما چند ساعت زودتر به فرودگاه مراجعه نموده و یا چند روز قبل از سفر اقدام کنید. برای این کار به باجه خرید سیم کارت بین المللی در فرودگاه امام مراجعه کنید.

خرید آنلاین سیم کارت ترکیه

اگرچه این کار را در فرودگاه های ترکیه نیز می توانید انجام دهید، ولی باید هزینه بیشتری پرداخت کنید. گفتنی است که خرید سیم کارت توریستی ترکیه از روش های دیگری نظیر خرید آنلاین سیم کارت ترکیه و یا خرید سیم کارت از آژانس های مسافرتی نیز امکانپذیر خواهد بود.

سخن آخر

به طور کلی دو راه برای برقراری ارتباط در خارج از کشور وجود دارد؛ یا باید از خدمات رومینگ مانند رومینگ همراه اول، ایرانسل و… بهره ببرید، یا در مقصد سیم کارت خریداری کنید. نحوه خرید سیم کارت در ترکیه یکی از مهمترین مواردی است که برای سفر به این کشور باید بدانید. البته کار سختی در پیش نیست، پاسپورت خود را بردارید، به یکی از نمایندگی های خرید سیم کارت در ترکیه مراجعه نموده و با پر کردن فرم ها، سیم کارت توریستی ترکیه را بگیرید.

آیا قبلا به ترکیه سفر نموده اید؟ شما کدام اپراتور را برای خرید سیم کارت ترجیح می دهید؟

زهرا قره گزلو

عاشق سفرم. اما نه فقط با هواپیما و قطار. من یک کوله پشتی پر از واژه دارم که با اونها سفر میکنم.. به بکرترین نقاط جهان. به جایی که هنوز پای بشر بهش نرسیده..جایی اونورتر از رویا و خیال!

منبع: فلای تودی

به "خرید سیم کارت در ترکیه ، از قیمت تا فعال سازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید سیم کارت در ترکیه ، از قیمت تا فعال سازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید