معرفی مقرون به صرفه ترین شهرها برای سفرهای خارجی

به گزارش مجله کامپیوتر، مقرون به صرفه ترین شهرها برای سفرهای خارجی

برای دانستن لیستی از مقرون به صرفه ترین شهرها برای سفرهای خارجی باید به مقایسه هزینه های مورد احتیاج در سفر به آن ها بپردازید. مجله خبرنگاران با مقایسه و کاوش در خصوص مقرون به صرفه ترین شهرها برای سفرهای خارجی تعدادی از آن ها را برای معرفی به شما انتخاب نموده است. در ادامه این مطلب با شهرهایی آشنا می شوید که با کمترین هزینه ها اما با امکانات مناسب می توانید به آن ها سفر کنید یا برای آن ها تور خریداری کنید. بسیاری از این شهرها در قاره آسیا و جزو کشورهای همسایه یا نزدیک به کشورمان ایران قرار دارند اما جاذبه هایی مطرح در جهان و در میان گردشگران محسوب می شوند.

معرفی مقرون به صرفه ترین شهرها برای سفرهای خارجی

استانبول

قسطنطنیه یا استانبول کنونی نام بزرگترین شهر کشور ترکیه است که به عنوان پنجمین شهر بزرگ جهان نیز شمرده می گردد. تاریخ پر تلاطم این شهر، از دوران قبل از مسیحیت تا بعد از آن و سپس ورود اسلام به این شهر آن را تبدیل به شهری پر از رمز و راز نموده که همه گردشگران و جهانگردان را به خود مجذوب نموده است. جاذبه های این شهر مانند مساجد بی نظیر و بازارها و مراکز خرید متعددش، بسیاری از مردم ایران را نیز به خود جذب نموده است. کشور ترکیه و شهر زیبای استانبول به علت همسایگی با ایران، سهولت گرفتن ویزا (ویزای مرزی) و هزینه های پایین سفر و اقامت در رتبه اول در بین ارزان ترین شهرها برای سفرهای خارجی دارد. برای آشنایی بیشتر با این شهر می توانید راهنمای سفر به استانبول را بخوانید.

آنکارا

آنکارا مرکز کشور ترکیه و دومین شهر بزرگ ترکیه به شمار میرود. تاریخچه این شهر نیز قدمتی بسیار دارد و در آن می توانید بناهای تاریخی را در کنار آسمان خراش ها ببینید. وجود تعداد هتل های فراوان با قیمت های متنوع، این شهر را برای تمام اقشار گردشگران مناسب نموده و آنکارا را در فهرست ارزان ترین شهرها برای سفرهای خارجی قرار داده است. به علت شباهت بسیار مردم ترکیه با ما ایرانیان، بیشتر غذاهای آن ها نیز شبیه به غذاهای ایرانیان است. قیمت رستوران ها و کافه ها در آنکارا بسیار متفاوت بوده و باهر بودجه ای که دارید، می توانید غذای مورد علاقه خود را سفارش دهید. برای اطلاعات بیشتر راجع به هزینه های اقامت، حمل و نقل و خورد و خوراک راهنمای سفر به آنکارا را به شما پیشنهاد می دهیم.

آنتالیا

اگر در پی تفریحات ساحلی و تابستانی در شهری توریستی هستید، شهر آنتالیا به عنوان یکی از ارزان ترین شهرها برای سفرهای خارجی می تواند مقصد بعدی شما باشد. به جز جاذبه های تاریخی آن، جاذبه های طبیعی آنتالیا نیز گردشگران بسیاری را به خود جذب می نماید. این شهر یکی از شهرهای توریستی مهم ترکیه بوده و پر از هتل های 3 ستاره، 4 ستاره و 5 ستاره متعدد است که با امکانات و خدمات خوبی که به گردشگران ارائه می دهند، اقامتی به یاد ماندنی را برای مهمانانشان رقم می زنند. در آنتالیا با هر بودجه ای می توانید از تفریحات آبی و تفریح های پارک های آبی و ساحلی آن بهره ببرید. به قایقرانی در رودخانه بروید یا در سواحل زیبای آن قدم بزنید. راهنمای سفر به آنتالیا به تمام سوالات شما در خصوص این شهر و هزینه ها و نحوه حمل و نقل در آن پاسخ می دهد.

بدروم

در میان شهرهای ساحلی و توریستی ترکیه شهر بدورم بسیار درخشان و شاخص به چشم می خورد. بدورم به معنی پایین است، چرا که در قسمت پایین کشور ترکیه و در کنار خط ساحلی آن قرار گرفته است. شهری متفاوت نسبت به دیگر شهرهای ترکیه، با کوچه ها و خیابان هایی که به سمت ساحل کشیده شده و پر از خانه هایی با نماهای سفید است. شاید شما را به یاد شهرهای یونان بیندازد. اگر چه این شهر جزو شهرهای لوکس توریستی بوده اما هزینه سفر به این شهر کوچک در ترکیه بسیار پایین است و با هر بودجه ای که دارید می توانید تورهای این شهر را بخرید. ویلاهای زیبای این شهر در کنار دریای اژه شما را محسور خود می نماید. اگر در پی اطلاعات بیشتری راجع به آن هستید می توانید مطلب راهنمای سفر به بدروم را در مجله مجله کامپیوتر مطالعه کنید.

دبی

یکی از مدرن ترین و محبوب ترین شهرهای توریستی جهان که هر کسی علاقه مند به تماشا آن است، شهر دبی در امارات متحده عربی است. این شهر با آسمان خراش ها و هتل های لوکسی که دارد به راحتی می تواند جزو گران ترین شهرها برای سفر محسوب گردد، اما تنوع هتل های 3 ستاره و پروازهای ارازن قیمت آن را جزو ارزان ترین شهرها برای سفرهای خارجی برای ایرانیان تبدیل نموده است. به علت توریستی بودن این شهر، برای تمام اقشار جامعه تور به این شهر یافت می گردد. اگرچه تعداد هاستل ها در این شهر کم بوده اما هتل های 3 ستاره با امکانات مناسب و ارزان فراوان در آن یافت می گردد که دبی را محبوب گردشگران سرتاسر جهان نموده است. برای آشنایی با تفریحات و تفریح ها، هزینه ها و … این شهر کویری و ساحلی می توانید راهنمای سفر به دبی را بخوانید.

دیدیم

باز هم شهری ساحلی و کوچک در کشور ترکیه که آماج خیل زیادی از گردشگران شده است. این شهر با جاذبه های تاریخی و تفریحات ساحلی و تابستانی و مراکز خریدش هر ساله گردشگران فراوانی را از کشورمان ایران به سمت خود می کشاند. این شهر در استان آیدین و در غرب ترکیه قرار گرفته و آب و هوایی مدیترانه ای دارد. در این شهر می توانید منطقه ها بکر و جاذبه های گیرایی را پیدا کنید که تعداد گردشگران در آن بسیار کمتر از دیگر منطقه ها توریستی ترکیه است. با وجود هاستل ها، مهمانخانه ها و هتل های 3 ستاره، هزینه های اقامت در این شهر پایین آمده و می توانید سفری به ارزان ترین شهر در سفرهای خارجی را در این شهر تجربه کنید. مطالعه راهنمای سفر به دیدیم را به شما پیشنهاد می دهیم.

ایروان

یکی دیگر از ارزان ترین شهرها برای سفرهای خارجی در کشور ارمنستان قرا دارد. ایروان مرکز کشور ارمنستان به علت سابقه تاریخی که با ایران دارد و نزدیکی به ایران مقصدی بسیار پرهوادار و ایده آل برای گردشگران ایرانی است. وسایل حمل و نقل عمومی در ایروان مشابه قیمت هزینه های حمل و نقل در ایران بوده و برای اقامت نیز به راحتی می توانید هتل های ارزان قیمت فراوانی را پیدا کنید. بعلاوه تورهای گردشگری برای این شهر جزو تورهای ارزان قیمت بوده که اکثرا در تمام روزهای سال به جز ماه های سرد سال برگزار می گردد و هواداران فراوانی دارد. اگر قصد سفر به این شهر را دارید پیشنهاد می کنیم که راهنمای سفر به ایروان را بخوانید.

تفلیس

شهری با تاریخی غنی از قلعه ها و موزه ها و کلیساهای قرون وسطایی را در کشور گرجستان خواهید یافت. شهر تفلیس از جمله ارزان ترین شهرها برای سفرهای خارجی در کشور گرجستان است که مرکز آن محسوب شده که تاریخ پر از فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است. این شهر نیز به علت خیل بزرگ گردشگرانی که دارد، امکانات متنوعی برای اقامت، خورد و خوراک و حمل و نقل را برای گردشگرانش فراهم آورده است. تورهای ورودی به این شهر با قیمت های متنوعی ارائه می گردد و به راحتی و با هر بودجه ای می توانید به این شهر سفر کنید. اگر چه غذاهای گرجستان بسیار خوشمزه هستند اما به راحتی رستوران های ایرانی را نیز در آن پیدا خواهید کرد. برای آشنایی با این شهر می توانید سری به مطلب راهنمای سفر به تفلیس بزنید.

باکو

مرکز و پرجمعیت ترین و بزرگترین شهر در جمهوری آذربایجان، شهر باکو است. این شهر توریستی با قرارگیری در کنار دریای خزر و پیوند تاریخی که با ایران دارد، همواره جزو مقاصد گردشگری ایرانیان بوده است. در شهر باکو با هر قیمت و بودجه ای می توانید هتل و بلیط هواپیما پیدا کنید و هزینه های خورد و خوراکتان را به مقدار بودجه تان در نظر بگیرید. با دانستن کمی زبان ترکی یا آذری می توانید با مردم باکو ارتباط برقرار کنید و خاطره ای خوش از سفر به این شهر را برای خود بسازید. راهنمای سفر به باکو اطلاعات بیشتری را راجع به این شهر به شما ارائه می دهد.

کوش آداسی

یکی از توریستی ترین شهرهای ترکیه که جدیدا مورد توجه گردشگران ایرانی قرار گرفته است، شهر بندری و کوچک کوش آداسی است. شهر تاریخی افسوس در کنار این شهر قرار گرفته که نشان دهنده آثار رومی است و هر ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می نماید. ورزش های آبی، تفریحات متعدد،هتل های ارزان قیمت و دیگر امکانات سفر به این شهر، آن را وارد فهرست ارزان ترین شهرها برای سفرهای خارجی نموده است. راهنمای سفر به کوش آداسی تمام اطلاعات مورد احتیاج برای آشنایی بیشتر با آن و در نهایت خرید تور کوش آداسی را به شما ارائه می دهد.

وارنا

طبیعت زیبا و پیست های اسکی به همراه شب های ساحلی، بناهای تاریخی و غذاهای خوشمزه شهر وارنا هر توریستی را به خود مجذوب می نماید. با خواندن راهنمای سفر به وارنا می توانید با این شهر بیشتر آشنا شده و سفری مطمئن تر و ارزان تر به آنجا را برنامه ریزی کنید. تورهای برگزار شده برای این شهر با هتل های 3 ستاره مناسب و ارران قیمتی که ارائه می دهند، سفرتان را تبدیل به سفری کم هزینه و ارزان نموده و خاطراتی خوش از این شهر را برای شما رقم می زنند.

آلماتی

بهتر است که برای سفر به آلماتی در فصل بهار و با شکوفه های بهاری اقدام کنید. این شهر در جنوب شرقی کشور قزاقستان و در امتداد کوه های تیان شان قرار گرفته است. تاریخ ایلات و عشایر قزاق را در این شهر می یابید. این شهر در ابتدا مرکز قزاقستان بود اما بعدها عنوان مرکز را از دست داد و تبدیل به مرکزی فرهنگی و تفریحی شد. در راهنمای سفر به آلماتی می توانید با هتل های متنوع این شهر که قیمت های ارزان ای دارند آشنا شوید. بعلاوه به علت اینکه زمانی مرکز بوده امکانات و شرایط اقامت مناسبی در اختیار گردشگران و مهمانانش قرار می دهد. با جستجو در شهر می توانید رستوران هایی با قیمت های مناسب مانند غذاهای خیابانی پیدا کنید.

باتومی

با سفر به شهر باتومی، خاطره ای خوش از سواحل زیبای دریای سیاه، غذاهای گرجستانی و جاذبه های متنوع و تماشای آن بسازید. این شهر از ارزان ترین شهرها برای سفرهای خارجی بوده که مناسب اسکی بازان است. شهر باتومی، تبدیل به یک شهر بندری مهم در گرجستان شده و گردشگران فراوانی را به خود جذب نموده است. در نتیجه هتل ها، هاستل ها و مهمانخانه های متعددی برای تمام اقشار گردشگران در این شهر دیده می گردد. برای خورد و خوراک نیز غذاهای ساده و با قیمت پایین به راحتی پیدا می گردد. راهنمای سفر به باتومی را برای اطلاعات بیشتر مطالعه کنید.

نخجوان

یکی از زیباترین طبیعت ها را در شهر نخجوان جمهوری آذربایجان پیدا خواهید کرد. این شهر با فاصله کمی که با ایران دارد تبدیل به یکی از مقاصد گردشگری پر هوادار در میان ایرانیان شده است. این شهر از ارزان ترین شهرها برای سفرهای خارجی محسوب شده و راهنمای سفر به نخجوان یکی از برترین منابع اطلاعاتی راجع به سفر این شهر می باشد. به علت نزدیکی به ایران تشابهات زیادی را در بین غذاها و فرهنگ مردم نخجوان با ایرانیان مشاهده خواهید کرد. سفر به این شهر نیز هزینه بسیار اندکی را برایتان در بر خواهد داشت.

منبع: الی گشت

به "معرفی مقرون به صرفه ترین شهرها برای سفرهای خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی مقرون به صرفه ترین شهرها برای سفرهای خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید