راه رفتن بر اقیانوس ابرها در ییلاقات ماسال ، بهترین زمان است ؛ به شهر بهشتی گیلان سفر کنید

به گزارش مجله کامپیوتر، ماسال و ییلاقاتش این روزها یکی از پرطرفدارترین مقاصد سفر در شمال کشور شده اند.

راه رفتن بر اقیانوس ابرها در ییلاقات ماسال ، بهترین زمان است ؛ به شهر بهشتی گیلان سفر کنید

مجله کامپیوتر: ماسال در استان گیلان و در مجاورت کوه های تالش یکی از شهرهای خوش آب و هوا و مقصد پر هوادار گردشگری در شمال ایران است.

بیشتر گردشگرانی که به این شهر می روند یا در ییلاقات ماسال اقامت می نمایند یا در طول سفر خود حتما به ییلاقاتی همانند سوئه چاله، خریدول، شنبه راه، آریدول و به ویژه اولسبلنگاه هم می روند.

ییلاقات ماسال در ارتفاعات قرار گرفته و همین مساله باعث به وجود آمدن چشم اندازهای زیبا در این مناطق شده است، به ویژه در ساعات و فصل هایی که ابرها در ارتفاع کمتری از این ییلاقات قرار می گیرند و گردشگران می توانند اقیانوسی از ابر را زیر پای خود ببینند. بهترین زمان برای سفر به ماسال در اردیبهشت و همچنین اواخر تابستان و اوایل پاییز است، هرچند به خاطر هوای خنک ییلاقات، این منطقه در تمام طول تابستان، هواداران خود را دارد.

ماسال و ییلاقاتش با داشتن رودخانه هایی همچون مرغک شاندرمن و رودخانه خالکایی و آبشارهای فراوانی مانند آبشار ویوز در اولسبلنگاه، آبشار تولی نساء و آبشار رامینه، زیبایی بی نظیری را به دست آورده اند. ماسال از داشتن غارهای باستانی و زیبا هم بی بهره نیست.

در ارتفاعات ییلاق آلاپشته ماسال، محلی معروف به مشهد میرزا وجود دارد که گفته می گردد محل فوت میرزا کوچک خان جنگلی است.

چگونه به ماسال برویم؟

طی کردن فاصله تهران تا ماسال با اتومبیل حدود 5 ساعت زمان می برد، البته ماسال با رشت تنها 50 کیلومتر فاصله دارد و کسانی که علاقه مند به سفر با قطار یا هواپیما هستند، می توانند از این راستا به ماسال بروند.

کجا بمانیم؟

ماسال دارای هتل 4 ستاره، هتل 2 ستاره و مهمانپذیر است. همچنین اقامت در خانه های محلی و کلبه های چوبی در ییلاقات ماسال هم هواداران بسیاری دارد.

منبع: چمدان

به "راه رفتن بر اقیانوس ابرها در ییلاقات ماسال ، بهترین زمان است ؛ به شهر بهشتی گیلان سفر کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه رفتن بر اقیانوس ابرها در ییلاقات ماسال ، بهترین زمان است ؛ به شهر بهشتی گیلان سفر کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید