معرفی انواع تجهیزات و اکسسوری کابینت و کمد

به گزارش مجله کامپیوتر، یکی از اصلی ترین محیط های هر خانه ای، آشپزخانه آن جاست. زمانی که آشپزخانه زیبا و لوکس باشد، بیننده می تواند ایرادات کوچک دیگری که در خانه وجود دارد را نادیده بگیرد؛ اما کوچک ترین نقصی در آشپزخانه می تواند حسابی ناراحت کننده باشد.

معرفی انواع تجهیزات و اکسسوری کابینت و کمد

به همین خاطر است که بیشتر ما در خصوص آشپزخانه مان حساس هستیم و کوشش می کنیم برترین ها را انتخاب کنیم. خوشبختانه صدها قلم کالا و اکسسوری برای کابینت های آشپزخانه وجود دارد که می توان از آن ها استفاده کرد و فضای آن جا را دلپذیر تر و منظم تر ساخت. در ادامه تصمیم داریم به بعضی از مهم ترین اکسسوری و تجهیزات مربوط به کابینت های آشپزخانه اشاره کنیم و سپس به سراغ اکسسوری مربوط به کمدهای منزل می رویم. با ما همراه باشید.

نظم دهنده های کابینتی

هر آشپزخانه ای باید نظم و ترتیب داشته باشد. به خصوص اگر فضای آشپزخانه کوچک و نقلی باشد این نیاز محسوس تر می گردد. به همین علت است که باید به سراغ نظم دهنده ها رفت که در ادامه به بعضی از آن ها اشاره نموده ایم.

جا قاشق چنگالی داخل کابینتی

تماشا چشم انداز قاشق و چنگال هایی که همین طوری روی هم داخل کشو تلنبار شده اند، اصلاً و ابداً چشم انداز قشنگی نیست. گاهی وقت ها جا قاشق چنگالی های آویزانی می توانند کار شما را تا حدی راه بندازند؛ اما واقعیت اینجاست که این جا قاشق چنگالی های آویزانی یا گوشه آشپزخانه، بیشتر برای قاشق ها و چنگال های دم دستی استفاده می گردد. به همین علت است که شما نیازمند وسیله بزرگ تری هستید که تمام آن ها را در خود جا بدهد.

در این مورد، ما جا قاشق چنگالی داخل کابینتی را پیشنهاد می کنیم که داخل کشو قرار می گیرند و جای همه چیز در آن تعیین است. شما می توانید قاشق ها را یک طرف و چنگال ها را در طرف دیگر قرار بدهید و جایی هم برای کفگیر و ملاقه ها داشته باشید و به این ترتیب نظم خوبی به ظروف خود بدهید.

سطل های زباله تو کابینتی

چشم انداز تماشا سطل آشغال گوشه آشپزخانه نیز اصلاً جالب نیست. به خصوص این که بعد از مدتی تبدیل به محیط فوق العاده ای برای رشد و نمو حشرات موذی می گردد و بوی نامطبوعی را در آشپزخانه ایجاد می نماید. به همین خاطر است که توصیه می کنیم از سطل های زباله تو کابینتی بهره ببرید که معمولاً در کابینت زیر سینک قرار می گیرند و فرصت تفکیک زباله ها را نیز به شما خواهند داد. علاوه بر این اجازه نمی دهند که بوی بد کل آشپزخانه را فرا بگیرد.

سبد رخت چرک های داخل کابینتی

یکی دیگر از وسایل مورد نیاز هر آشپزخانه ای، سبد لباس های چرک است. چرا که تقریباً در بیشتر خانه ها، لباس شویی در آشپزخانه قرار گرفته است؛ اما تماشا لباس های چرکی که در سبد روی هم ریخته شده اند، اصلاً جالب نیست. به همین علت سبدهایی را می توان داخل کابینت قرار داد که لباس های چرک را از جلوی دید خارج نمود.

از قلم نیاندازید که تمام این اکسسوری ها برای نظم و ترتیب دادن به وسایل آشپزخانه به کار می فرایند.

اما شاید مهم ترین وسایل مربوط به آشپزخانه، پریز توکار کابینت است. سیم این پریزها، از داخل کابینت عبور می نماید و دیگر در معرض دید نیست و جلوی دست و پا را نیز نخواهد گرفت. یادتان نرود آشپزخانه منبع وسایل برقی است و هر کدام از آن ها نیازمند پریز می باشند. به همین خاطر است که استفاده از این پریزها، می تواند کارتان را خیلی راحت کند و نیاز به کشیدن چندین متر سیم سه راهی هم نباشد.

اکسسوری کابینت ها

برای این که کابینت های زیباتری داشته باشیم می توان از وسیله های مختلفی استفاده کرد؛ اما یکی از مهم ترین وسایل مربوط به کابینت، دستگیره های آن است. شما می توانید این دستگیره ها را در انواع و اقسام زیادی از بازار تهیه کنید؛ اما باید دقت داشته باشید که انتخاب دستگیره کابینت مطابق با دکوراسیون کلی منزل و آشپزخانه باشد. مثلاً اگر فضای خانه یا آشپزخانه شما، استایلی کلاسیک یا نئوکلاسیک دارد، انتخاب دستگیره کابینت نئوکلاسیک می تواند برترین گزینه پیش روی شما باشد.

دستگیره ها می توانند جلوه زیبایی به کابینت های آشپزخانه بدهند. خوشبختانه امروزه می توانید تنوع خوبی را در بازار مشاهده کنید که تمام سلایق را پوشش خواهد داد.

اکسسوری کمد

یکی دیگر از بخش های مهم هر منزلی، کمد دیواری های آن است! امروزه کمتر پیش می آید که به خانه ای بروید و کمد دیواری در آن نبینید! می توان طرح و رنگ های مختلفی از کمد دیواری را تهیه کرد اما خود کمدها نیز، دارای اکسسوری های متنوعی هستند که نظم و ترتیب خوبی به فضای داخلی آن می دهند. در ادامه به بعضی از اکسسوری های کمد دیواری اشاره نموده ایم.

ریل کمد دیواری

یکی از اصلی ترین ابزار و یراق کمدهای دیواری، ریل ها هستند. بعضی مواقع جای کافی برای باز و بسته کردن درب کمد در داخل اتاق وجود ندارد و ترجیح بر این است که از کمدهای ریلی استفاده گردد. برای راه اندازی چنین کمدهایی حتماً به ریل کمد دیواری نیاز دارید که درب را روی یک محور افقی حرکت می دهد.

خوشبختانه وب سایت کابینت شاپ؛ تمامی این اکسسوری ها و تجهیزات کابینت و کمد را عرضه می نماید. شما می توانید به وب سایت کابینت شاپ مراجعه نموده و با توجه به نیاز خود، برترین کالا یا تجهیزات را انتخاب کنید. علاوه بر این، تمامی ابزار و یراق مربوط به کابینت و کمد را می توانید از این وب سایت تهیه کنید. تمامی محصولات عرضه شده، کیفیت و مرغوبیت لازم را دارند و می توانید با خیالی آسوده، خرید کنید.

جا کفشی داخلی کمدی

خیلی وقت ها، تمام کفش های ما در جا کفشی دم در خانه، جا نمی شوند. علاوه بر این، بعضی از کفش ها مناسب مهمانی هستند و نباید در فضای بیرون از خانه باشند. به همین خاطر است که خیلی از افراد، کفش های خود را به داخل کمد منتقل می نمایند؛ اما به هرحال باید جای مخصوصی برای کفش ها داخل کمد در نظر داشت. یکی از برترین کارهایی که می توانید انجام بدهید، استفاده از جا کفشی های داخل کمدی است.

بیشتر مواقع این جا کفشی ها به صورت کشویی هستند که می توانید با کشیدن آن ها، دسترسی به کفش ها داشته باشید.

میز اتو داخل کمدی

امروزه با رونق یافتن زندگی آپارتمان نشینی و واحدهای کوچک، نیاز به استفاده بهینه از فضا، بیشتر از قبل مطرح شده است. اگر در یک آپارتمان نقلی زندگی نموده باشید، بیشتر از هر کسی می دانید که نظم و ترتیب چقدر در این خانه مهم و مطرح است. به همین علت تا جایی که می توان باید از تجهیزات توکار استفاده گردد.

یکی از این تجهیزات توکار، میز اتو داخل کمدی است. به این ترتیب شما می توانید میز اتو را به راحتی از داخل کمد بیرون آورده و بدون این که فضای خاصی را اشغال کند، لباس هایتان را اتو کنید. به طور کلی هر چقدر که وسایل منزل، جای کمتری را اشغال کند، انرژی خانه بهتر خواهد بود.

جای زیورآلات داخل کمدی

یکی دیگر از گلایه هایی که بیشتر خانم ها دارند این است که جای مناسبی برای زیورآلاتشان وجود ندارد. خیلی از خانم ها، زیورآلاتشان را داخل یک صندوق و روی میز آرایش می گذارند اما واقعیت اینجاست که این صندوق، هم چشم انداز میز را خراب می نماید و هم این که به میزان کافی ایمن نیست. به همین خاطر توصیه می کنیم که از جای زیورآلات داخل کمدی بهره ببرید که هم امنیت بیشتری دارد و هم این که جای مخصوصی برای زیورآلات است.

شما می توانید با استفاده از این جای زیورآلات، انگشترها را در یک قسمت، دستبندها را در قسمتی دیگر و اساساً هر چیزی را در جای خود قرار بدهید.

جا کراواتی داخل کمدی

اگر از آن دسته آقایانی هستید که عاشق کراوات هستید اما همواره از گره خوردن آن ها به هم شاکی هستید، احتمالاً برترین گزینه برای شما استفاده از جا کراواتی داخل کمدی است. به این ترتیب شما می توانید بخشی از فضای کمد دیواری منزلتان را به آویزان کردن کراوات های خود اختصاص بدهید بدون این که جای زیادی بگیرند یا این که در هم گره بخورند و چروک شوند.

رگال کمدی

بعضی از کمد دیواری ها، به طور طبیعی دارای رگال نیستند و باید فکری به حالشان گردد. در چنین مواقعی می توانید از رگال های کمدی آماده بهره ببرید و نظم خوبی به لباس هایتان بدهید و کاری کنید که جای کمتری را اشغال نمایند. به طور کلی هر چقدر که جای تمام وسایل تعیین و منظم باشد، خانه تان سکون و آرامش بیشتری خواهد داشت و خودتان نیز احساس بهتری پیدا می کنید.

منبع: فوت و فن

به "معرفی انواع تجهیزات و اکسسوری کابینت و کمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی انواع تجهیزات و اکسسوری کابینت و کمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید