چگونگی کسب سهمیه المپیک 2020 و شانس تنیس روی میز ایران

به گزارش مجله کامپیوتر، با توجه به نحوه توزیع سهمیه المپیک توکیو، ملی پوشان تنیس روی میز کار سختی برای حضور در توکیو بر عهده خواهند داشت.

چگونگی کسب سهمیه المپیک 2020 و شانس تنیس روی میز ایران

به گزارش مجله کامپیوتر، سید منصور علوی مربی و مدرس تنیس روی میز در مطلبی به آنالیز نحوه کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو در رشته تنیس روی میز پرداخته که به توضیح زیر است:

تنیس روی میز دنیای با تمام قدرت و توان خود مدت هاست در حال سرمایه گذاری و در نهایت برنامه ریزی برای کسب سهمیه های المپیک 2020 به میزبانی ژاپنی ها بوده که این برنامه ریزی در قالب اردوهای دراز مدت اختصاصی و مشترک و حضور در تورهای مختلف و متنوع دنیای، برنامه های بدنسازی و روانی و تغذیه و بسیاری دیگر از احتیاجمندی های مورد احتیاج برای حضوری پیروز زیر نظر مربیان ملی پوشان شروع شده است.

در این میان سوال اصلی این است که آیا تنیس روی میز ایران با وجود شایستگی و حضوری چند ساله در دوران شاهرخ شهنازی و محمد زارع پور و اوایل دوره ریاست مهرداد علی قارداشی، این بار نیز همانند دوره های قبلی پیروز به حضور افتخارآفرین در مهمترین رویداد ورزشی دنیای خواهد شد یا اینکه تنیس روی میز از لیست ورزش های المپیکی ایران خارج می گردد؟ سوالی که در اینجا به ذهن خطور می نماید، این است که کسب سهمیه های المپیک برای تنیس روی میز در دنیا به چه شکل و چگونه خواهد بود؟

مسابقات تنیس روی میز المپیک 2020 در دو بخش تیمی و انفرادی در بخش آقایان و بانوان برگزار خواهد شد که به چگونگی کسب سهمیه ها در این دو بخش خواهیم پرداخت.

روند کسب سهمیه المپیک 2020 ژاپن در بخش تیمی:

برای کسب سهیه های تیمی در رنکینگ جهت حضور در مسابقات المپیک2020 ابتدا 64 تیم برتر طبق رده بندی فدراسیون دنیای در یک جدول حذفی با هم به رقابت خواهند پرداخت که در نتیجه 8 تیم اول به صورت مستقیم پیروز به کسب سهمیه می شوند که البته تیم ملی تنیس روی میز کشورمان در این بخش شانسی نخواهد داشت. هشت تیم بعدی که پیروز به حضور در جمع شانزده تیم برتر شده اند، یعنی تیم های نهم تا شانزدهم با هم به رقابت خواهند پرداخت و از این بین یک تیم پیروز به کسب سهمیه و حضور در المپیک می گردد که به نظر می رسد علی رغم بعضی گفته ها و مصاحبه های ناامید کننده، تنیس روی میز ایران با توجه به حضور در دسته برتر تیمی دنیا و خصوصاً رشد قابل تحسین نیما عالمیان در کنار نوشاد باتجربه از شانس نسبتا قابل قبولی برای کسب سهمیه برخوردار خواهد بود.

تعداد 6 تیم دیگر از بین قهرمانان قاره های مختلف به صورت مستقیم به جمع تیم های حاضر در المپیک 2020 خواهند پیوست که برای تنیس روی میز کشورمان در این حوزه نیز هیچ شانسی متصور نیست.

همچنین تیم ژاپن به دلیل میزبانی این رویداد بزرگ و تاریخی از سهمیه میزبانی برخوردار خواهد بود تا در مجموع تعداد تیم های شرکت کننده به عدد 16 برسد.

روند کسب سهمیه المپیک 2020 ژاپن در بخش انفرادی:

تنیس روی میز یکی از رشته های المپیکی ایران طی دوره های اخیر بوده ، خصوصاً اینکه در بین رشته های راکتی تنها رشته ای بوده که سهمیه المپیک را در بخش انفرادی مردان و زنان به خود اختصاص داده است.

کسب سهمیه رقابت های انفرادی جهت مسابقات المپیک 2020 به گونه ای است که ابتدا 32 بازیکن از بین 16 تیم برتر (هر تیم دو بازیکن) مجوز حضور در این رقابت ها را کسب خواهند کرد که نمایندگان کشورمان با توجه به رتبه رنکینگی خود شانسی برای حضور در این بخش نخواهند داشت.

22 بازیکن دیگر به وسیله کسب سهمیه قاره ها به لیست المپیک اضافه می شوند که علی رغم مدال آوری کشورمان در قاره کهن بعد از گذشت 56 سال توسط نوشاد عالمیان، چنین شانسی برای ملی پوشان کشورمان در قاره قدرتمند آسیا که مهد تنیس روی میز دنیای است، بسیار بعید و سخت به نظر می رسد.

همچنین تعداد یک تا 13 بازیکن به وسیله رنکینگ دنیای به این بخش افزوده می گردد که البته در این بخش نیز با توجه به رنکینگ نمایندگان کشورمان، سهمیه ای متصور نخواهد بود.

تعداد 2 تا 8 نفر نیز به وسیله فینال مسابقات بین قاره ها به سهمیه انفرادی المپیک 2020 افزوده خواهد شد.

اکنون باید آنالیز گردد که برای المپیکی ماندن تنیس روی میز ایران، بدیهی ترین کارها یعنی اردوهای دائمی، اعزام بازیکنان با مربیان اصلی خود، حضور در تورهای معتبر برون مرزی و بین المللی، مباحث بدنسازی و تغذیه و روانشناسی چگونه انجام گرفته است؟ آیا واقعا تنیس روی میز ایران بار دیگر یک رشته المپیکی و پیروز باقی خواهد ماند؟

به امید پیروزیت تنیس روی میز کشور در کسب سهمیه المپیک 2020 ژاپن

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "چگونگی کسب سهمیه المپیک 2020 و شانس تنیس روی میز ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونگی کسب سهمیه المپیک 2020 و شانس تنیس روی میز ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید