کارگران شیفت شب 3 برابر بیشتر در اثر کرونا بستری می شوند

به گزارش مجله کامپیوتر، محققان دریافتند، کارگران شیفت شب تا سه برابر بیشتر احتمال دارد دراثر ابتلا به کووید 19 در بیمارستان بستری شوند.

کارگران شیفت شب 3 برابر بیشتر در اثر کرونا بستری می شوند

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت مجله کامپیوتر به نقل از دیلی میل، نتایج یک بررسی جدید نشان می دهد، کارگران شیفت شب تا سه برابر بیشتر احتمال دارد دراثر ابتلا به کووید 19 در بیمارستان بستری شوند زیرا سیستم ایمنی بدن آنها ضعیف است.

کارشناسان دانشگاه منچستر در این تحقیق بیش از 6 هزار نفر را تحت بررسی قرار دادند، آنها دریافتند کسانی که در شیفت های شبانه نامنظم کار می کنند بیشتر دچار کووید می شوند؛ به گفته آنها دلیل ابتلای بیشتر این دسته از افراد به ویروس کرونا می تواند بروز اختلال در الگوی خواب بواسطه کار نامنظم باشد.

مطالعات نشان می دهد، اختلال در الگوی خواب می تواند پاسخ سیستم ایمنی بدن به ویروس ها را تضعیف کند و به توانایی آن در مبارزه با عوامل بیماری زا آسیب می رساند.

مطالعات گذشته نیز به طور منظم نشان داده افرادی که شیفت شب کار می کنند، بیشتر از سایر افراد بیمار می شوند. متخصصان می گویند خواب با کیفیت خوب برای سلامتی طولانی مدت بسیار مهم است.

تصور می شود حدود یک چهارم نیروی کار انگلیس - حدود هشت میلیون نفر - در شیفت کاری شبانه مشغول هستند؛ این رقم در ایالات متحده 20 درصد (25 میلیون نفر) است.

براساس داده های به دست آمده از این مطالعه، خطر حتی برای افرادی که شیفت روز مشغول هستند، اما ساعات کاری آنها خارج از استاندارد است افزایش می یابد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "کارگران شیفت شب 3 برابر بیشتر در اثر کرونا بستری می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارگران شیفت شب 3 برابر بیشتر در اثر کرونا بستری می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید