کبد چرب را با این روش به راحتی درمان کنید

به گزارش مجله کامپیوتر، بیماری کبد چرب غیرالکلی تقریباً 30 درصد از جمعیت را تحت تأثیر قرار می دهد، اما یک تحلیل نو نشان می دهد که تنها 150 دقیقه ورزش در هفته می تواند به کاهش چربی های خطرناک اطراف این بافت حیاتی بدن یاری کند.

کبد چرب را با این روش به راحتی درمان کنید

مطالعه محققان مرکز پزشکی میلتون اس. در دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا ثابت کرد که حتی اگر این اندازه ورزش منجر به کاهش وزن نگردد، 3.5 برابر بیشتر محتمل است که چربی کبد را تا 30 درصد کاهش دهد.

اغلب به بیماران مبتلا به بیماری کبد چرب غیرالکلی توصیه می گردد وزن خود را کاهش دهند، اما انجام این کار سخت است و زمان بسیاری را می طلبد. این در حالی است که هنوز دارودرمانی تایید شده برای این بیماری معرفی نشده است. برای این مطالعه، محققان با آنالیز 551 فرد مبتلا به کبد چرب غیرالکلی، کاهش نسبی 30 درصدی چربی کبد را در 39 درصد از بیمارانی که به مدت 150 دقیقه در هفته یا بیشتر ورزش می کردند، مشاهده کردند.

به گفته محققان، یک مثال از ورزش با شدت میانه می تواند پیاده روی سریع باشد که در آن فرد آغاز به عرق کردن می نماید اما همچنان می تواند با یک همراه پیاده روی صحبت کند. مثال دیگر دوچرخه سواری سبک است. در مجموع 150 دقیقه ورزش در هفته می تواند موجب کاهش چربی کبد گردد

بیماری کبد چرب غیرالکلی (NAFLD) معمولا در افرادی که دارای اضافه وزن یا چاقی هستند دیده می گردد. NAFLD در مراحل اولیه معمولاً هیچ آسیبی ایجاد نمی نماید، اما در صورت بدتر شدن می تواند منجر به التهاب گردد و در طول زمان به فیبروز کبدی، سیروز، بیماری کبدی مرحله نهایی یا سرطان کبد تبدیل گردد. گاهی اوقات، افراد مبتلا به فیبروز (مراحل پیشرفته تر NAFLD) ممکن است موارد زیر را تجربه نمایند:

درد مبهم یا دردناک در سمت راست بالای شکم (در سمت راست پایین دنده ها)، خستگی مفرط، کاهش وزن غیرقابل شرح و ضعف. اگر سیروز (پیشرفته ترین مرحله) ایجاد گردد، می توانید علائم شدیدتری مانند زردی پوست و سفیدی چشم (یرقان)، خارش پوست، و تورم در پاها، مچ پا، پاها یا شکم (ادم) داشته باشید. اینکه چقدر طول می کشد تا رژیم ورزشی منجر به کاهش چربی کبد گردد، کاملاً تعیین نیست، اما مطالعات نشان داده اند که این زمان از چهار هفته تا یک سال متغیر است.

منبع: بهداشت نیوز

منبع: فرادید

به "کبد چرب را با این روش به راحتی درمان کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کبد چرب را با این روش به راحتی درمان کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید