گزارش کیفی نو خودروهای تولیدی و مونتاژی اسفند 99

به گزارش مجله کامپیوتر، شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران به عنوان نهاد بازرسی موردتأیید وزارت صمت، بخش عمده مسئولیت ارزشیابی کیفی خودروها را در کشور برعهده دارد. بعلاوه، نتایج این ارزشیابی را ضمن مقایسه با اهداف کیفی معین شده برای هر خودرو و بر اساس جدول سطوح کیفیت و حدود مجاز مصوب، مورد تجزیه وتحلیل قرار می دهد.

گزارش کیفی نو خودروهای تولیدی و مونتاژی اسفند 99

خودروهای تحت ارزیابی را در چند دسته قیمتی مورد ارزیابی قرار داده اند، هرچند تعیین نیست محدوده قیمتی خودروها برای هر دسته چقدر درنظر گرفته شده است. در گزارش کیفی منتشرشده که مربوط به خودروهای فراوریی اسفند 1399 است، جای خالی نتایج کیفی محصولاتی چون سایپا شاهین، ایران خودرو تارا، KMC T8، بهمن دیگنیتی پرایم و … دیده می گردد. باید منتظر باشیم تا در بهار 1400، این خودروها هم پس از عبور از تیراژ فراوری مبنا، در فهرست کیفی ISQI قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید: فهرست نو باکیفیت و بی کیفیت ترین خودروهای فراوری داخل بهمن 99

بر اساس این گزارش، فقط چری تیگو 7 مدیران خودرو است که در این رده قیمتی 1 فراوری می گردد. این کراس اوور مونتاژی توانسته تا 3 ستاره کیفی را برای فراوریات اسفند 1399 خود به دست بیاورد. همان طور که پیشتر اشاره شده بود، تغییر کیفی نسبت به بهمن 1399 برای تیگو 7 رخ نداده است.

از دسته قیمتی 1 که بگذریم، گروه قیمتی دو، 8 محصول را در خود جای داده است. همه اعضای این دسته قیمتی را مونتاژی های چینی تشکیل می دهند. هایما S7 اتومات در ایران خودرو توانسته در ارزیابی کیفی دومین ماه زمستان، 4 ستاره خود را حفظ کند. پس از هایما S7 رده های سوم تا هشتم دسته قیمتی 2 را به ترتیب جک S5 و جک S3، دو محصول کرمان موتور، SWM G 10 F و SWM G 10 هر دو محصول سیف خودرو، تیگو 5، آریزو 5 توربو محصولات مدیران خودرو و بعلاوه دیگر محصول این خودروساز خصوصی یعنی ام وی ام ایکس33 به خود اختصاص داده است.

به علت توقف فراوری موقت و یا دائم خودروهای فراوریی سطح قیمتی 3 در گزارش اسفند 1399 شرکت ISQI، محصولات این گروه در جدول ها حضور ندارند.

در سطح قیمتی 4، دنا پلاس توربوشارژر اتوماتیک با 5 ستاره کیفی برترین جایگاه را به خود اختصاص داده است و سپس خودروهایی مانند دنا پلاس توربو دنده ای، پژو 207i و دنا پلاس دنده ای تنفس طبیعی با 4 ستاره کیفی در رتبه های بعدی قرار دارند. سایر خودروهای فراوریی در سطح قیمتی 4 با 3 ستاره کیفی فراوری شده اند و با نگاهی به این گروه قیمتی، متوجه می شویم که عمده فراوری محصولات سواری خودروسازان ایرانی، به این رده قیمتی اختصاص دارد.

در نهایت گروه قیمتی 5 نیز 7 محصول را در خود جای داده است که همه به سایپا و پارس خودرو تعلق دارند. کوییک دنده ای فراوریشده در کارخانه تهران سایپا، با 4 ستاره کیفی رتبه برتر این گروه را دارد و بقیه محصولات سطح قیمتی پنجم با 3 ستاره کیفی در رتبه های بعدی دیده می شوند.

بیشتر بخوانید: سایپا کوییک 4 ستاره شد

***

شما می توانید نوترین اخبار خودرو را در بلاگ مجله کامپیوتر مطالعه کنید

منبع: بلاگ دیوار

به "گزارش کیفی نو خودروهای تولیدی و مونتاژی اسفند 99" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش کیفی نو خودروهای تولیدی و مونتاژی اسفند 99"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید