یک گور دسته جمعی با 400 جسد در شمال عراق کشف شد

به گزارش مجله کامپیوتر به نقل از روسیا الیوم، فرماندهی پلیس استان نینوا در شمال عراق روز یکشنبه خبر کشف یک گور دسته جمعی با 400 جسد در این استان را اعلام نمود.

یک گور دسته جمعی با 400 جسد در شمال عراق کشف شد

فرماندهی پلیس استان نینوا در یک اعلامیه مطبوعاتی گفت: یک گور دسته جمعی کشف شد که حاوی اجساد 400 قربانی جنایت های گروهک تروریستی داعش بود.

وی اضافه نمود: این گورستان عظیم در داخل روستای حمیدات در منطقه تلعفر، غرب نینوا پیدا شده و دومین گور دسته جمعی کشف شده طی چند ماه اخیر است.

لازم به ذکر است، چند روز پیش، دولت عراق کوشش خود برای تحقیق و جمع آوری اطلاعات و شواهد در خصوص گورهای دسته جمعی در استان نینو ا را بدون معین تاریخ برای گشودن دو گور دسته جمعی و بازیابی جسد قربانیان شروع کرد.

به گزارش مجله کامپیوتر، پس از یورش داعش به مناطقی که ایزدی ها در آن سکونت داشتند، حدود 700 هزار نفر از ساکنان منطقه سنجار از ترس قتل عام توسط داعش به کوه ها پناه بردند. داعشی ها مردان را قتل عام نموده و زنان و بچه ها را به اسارت بردند. در بعضی مناطق اقدام به بریدن سر، کشتن و به دارآویختن ساکنین این مناطق کردند.

تا به امروز چندین گور دسته جمعی از اجساد ایزدی ها که از طریق تکفیری ها قتل عام شده اند، کشف شده است. یک گور دسته جمعی کشف شده در سنجار در استان نینوا متعلق به زنان بوده است. شمار کشته های ایزدی در روزهای نخست حمله داعش به سنجار، به هزار و 293 نفر می رسد و بر اساس آمار موجود، 2 هزار و 745 نفر در جریان حمله داعش به عراق، یتیم شدند. علاوه بر گورهای فردی، تا به امروز 81 گور جمعی متعلق به ایزدی ها کشف شده است.

اخیراً، دفتر نجات ربوده شدگان ایزدی مورد تایید سازمان ملل با انتشار گزارشی اظهار داشت که هنوز، 2 هزار و 887 ایزدی ربوده شده در دست داعش اسیرند که هزار و 308 نفر آنها زن و هزار و 579 نفر آنها مرد هستند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "یک گور دسته جمعی با 400 جسد در شمال عراق کشف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک گور دسته جمعی با 400 جسد در شمال عراق کشف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید