الوفاق: شیخ علی سلمان با طرح سیاسی آمریکا و اعراب به حبس محکوم شد

به گزارش مجله کامپیوتر، جمعیت ملی-اسلامی الوفاق به عنوان بزرگ ترین جمعیت معارض بحرین در سالروز صدور حکم حبس ابد برای شیخ علی سلمان، دبیرکل این جمعیت، صدور این حکم را سیاسی و با طراحی آمریکا و اعراب برشمرد.

الوفاق: شیخ علی سلمان با طرح سیاسی آمریکا و اعراب به حبس محکوم شد

به گزارش گروه بین الملل مجله کامپیوتر، جمعیت الوفاق در بیانیه ای اعلام نمود که صدور حکم حبس ابد برای شیخ علی سلمان دبیرکل این جمعیت و دو معاون وی بیانگر فروپاشی نظام عدالت، فقدان ابتدایی ترین معیارهای دادگاه های حقوقی و تبعیت کامل آن از تصمیمات سیاسی است.

در بیانیه این جمعیت آمده است که دستگاه قضایی بحرین فاسد، سیاسی و تابع تصمیمات سیاسی حکومت استبدادی است.

در بیانیه همچنین آمده است که حکم صادره برای شیخ علی سلمان با طرح سیاسی آمریکا و کشورهای حاشیه خلیج فارس در اوایل انقلاب در بحرین مرتبط است که پس از گذشت چند سال و بروز اختلافات بین اعضای شورای همکاری خلیج فارس، این قضیه و محاکمه شیخ علی سلمان را به طرز مکارانه ای مطرح کردند.

طبق گزارش وبگاه مرآة البحرین، در بیانیه مذکور با اشاره به اینکه نظام بحرین در اوایل انقلاب بحرین طرح آمریکا و کشورهای عربی را رد کرد، آمده است که انقلاب مسالمت آمیز بحرین ادامه دارد با وجود اینکه نظام بحرین و حامیان آن در غرب و حاشیه خلیج فارس شبانه روز کوشش می نمایند تا به وسیله مداخله نیروهای بیگانه که همچنان در بحرین حضور دارند، تظاهرات نمایندگان را سرکوب نمایند.

شیخ علی سلمان در سال 2014 بازداشت شده و در سال 2015 حکم حبس چهار ساله برای او به اتهام رهبری جریان اعتراضات مردمی بحرین که خواستار برخورداری از دموکراسی و عدالت بود، صادر شد.

دادگاه بحرین 28 ژانویه 2019 شیخ علی سلمان و دو معاون وی به نام های حسن سلطان و علی الاسود را به اتهام جاسوسی برای قطر به حبس ابد محکوم کرد.

به گفته جمعیت الوفاق نزدیک به پنج هزار زندانی سیاسی در زندان های بحرین وجود دارد و علاوه بر آن یورش های روزانه نیروهای امنیتی به منازل معارضان و بازداشت آن ها در مناطق مختلف هر روز ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "الوفاق: شیخ علی سلمان با طرح سیاسی آمریکا و اعراب به حبس محکوم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الوفاق: شیخ علی سلمان با طرح سیاسی آمریکا و اعراب به حبس محکوم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید