انتقال نسخه های اصلی مکتب اول و دوم نگارگری به موزه هنر مکتب تبریز تا شهریور

به گزارش مجله کامپیوتر، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، انتقال نسخه های اصلی مکتب اول و دوم نگارگری به موزه هنر مکتب تبریز تا شهریور صورت می گیرد.

انتقال نسخه های اصلی مکتب اول و دوم نگارگری به موزه هنر مکتب تبریز تا شهریور

جبرئیل نوکنده، رئیس کل موزه ملی ایران در جریان بازدید از موزه هنر مکتب تبریز و موزه آذربایجان با بیان اینکه وظیفه موزه ملی ایران غنی سازی محتوای موزه های شهرستان هاست، افزود: با توجه به سفر اخیر وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به تبریز و دستور وی مبنی بر غنی سازی محتوای موزه هنر مکتب تبریز، با حضور در این موزه براساس ارزیابی های انجام گرفته و بعلاوه انجام تعاملات با استان در تلاشیم تا آثار را لیست بندی نموده و متناسب با طرح محتوایی این موزه، فرآیند انتقال را انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه طراح دو موزه ملی ایران و آذربایجان آندره گودار بود، گفت: به همین سبب نزدیکی بسیاری بین این دو موزه وجود دارد و در راستای غنی سازی این موزه و بعلاوه موزه هنر مکتب تبریز اقدامات ویژه ای انجام خواهد شد.

نوکنده ادامه داد: آثار لیستی متعلق به دوره های ایلخانی، تیموری و صفوی مربوط به مکتب اول و دوم تبریز خواهند بود که پس از انجام این فرآیند تا شهریور امسال به موزه هنر مکتب تبریز منتقل خواهند شد.

وی افزود: از دیگر اقدامات مهم دیگر، اتصال این موزه ارزشمند به شبکه مجازی موزه های کشور خواهد بود تا بصورت آنلاین بعضی از آثار نیز در این موزه به نمایش گذاشته شوند.

منبع: همگردی

به "انتقال نسخه های اصلی مکتب اول و دوم نگارگری به موزه هنر مکتب تبریز تا شهریور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقال نسخه های اصلی مکتب اول و دوم نگارگری به موزه هنر مکتب تبریز تا شهریور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید