انعقاد قرارداد های دانشی در حوزه آب به ارزش 50 میلیارد تومان

به گزارش مجله کامپیوتر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، همزمان با گردهمایی فناورانه سازمان ها، صنایع، شرکت های دانش بنیان و استارتاپ های حوزه آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست 10 تفاهم نامه و 2 قرارداد همکاری میان بازیگران این زیست بوم امضاء شد.

انعقاد قرارداد های دانشی در حوزه آب به ارزش 50 میلیارد تومان

به گفته نادر قلی ابراهیمی دبیر ستاد توسعه فناوری های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارزش این قرارداد و تفاهم نامه ها را 50 میلیارد تومان دانست.

تفاهم نامه ها به توضیح زیر است؛

تکمیل دانش فنی، ساخت، راه اندازی و بهره­برداری از پایلوت صنعتی غشاء اسمز معکوس میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران.

بسط و گسترش استفاده از فناوری­های نوین جهت تأمین و تصفیه آب شرب سالم در مناطق محروم استان بوشهر به وسیله ساخت و راه اندازی سیستم های تصفیه آب با روش های نوین میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، استانداری استان بوشهر، شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر .

بکارگیری فناوری های نوین برای ارتقاء کیفی آب شرب مردم استان خوزستان به ویژه مناطق محروم روستایی میان شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان و یک شرکت دانش بنیان

ساخت و بومی سازی تجهیزات فناورانه قفس های پرورش ماهی در دریا میان دو شرکت.

توسعه فناوری غشای سرامیکی سیلیکون کربید و پکیج تصفیه خانه آب معلم کلایه در استان قزوین میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، استانداری قزوین، شرکت آب و فاضلاب قزوین و یک شرکت.

مشارکت و همکاری در توسعه فناوری ها و بکارگیری شرکت ها و کسب وکارهای دانش بنیان در زمینه استفاده از فناوری های نوین اینترنت اشیاء (IOT)، سنجش ازدور (RS) و سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) در صنعت بیمه کشاورزی میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق بیمه کشاورزی.

تاسیس صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی تخصصی حوزه آب، خشکسالی، فرسایش، محیط زیست و انرژی میام معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یک شتاب دهنده و یک شرکت.

انجام طرح های تحقیقاتی و توسعه فناوری در حوزه های آب، برق و انرژی، هوشمندسازی شبکه آب و برق وزارت نیرو، کاهش تلفات در شبکه های برق و بهینه سازی مدیریت مصرف برق و انرژی میان شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت ساخت و تهیه کالای آب و برق و یک شرکت.

استفاده از ظرفیت های فناوری، اقتصادی و علمی طرفین در فعال نمودن توانمندی های بالقوه و توسعه همکاری ها در حوزه های فناوری نوین، فناوری اطلاعات و ارتباطات، بهره برداری از شرکت­های دانش بنیان، توسعه گردشگری در تأسیسات آبی، صدور خدمات فنی و مهندسی، جذب منابع اقتصادی و پشتیبانی از صنعت آب و برق کشور میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت ساخت و تهیه کالای آب و برق.

انجام طرح های تحقیقاتی و توسعه فناوری در حوزه آب و انرژی در صنعت ، ایجاد زمینه های مناسب جهت بهره گیری از توانمندی ها و خدمات از قبیل تجهیزات پژوهشی و آزمایشگاهی دو طرف ، مشاوره و ایجاد زیر ساخت برای طرح ها و استارت آپ های مرتبط ، مشاوره در زمینه شناسایی و تعریف احتیاج های پژوهشی و فناوری و همکاری در مورد معرفی متخصصین مورد احتیاج برای منتورینگ و مشاوره به استارت آپ ها میان یک شتابدهنده آبان و یک شرکت.

انجام طرح های تحقیقاتی و توسعه فناوری در حوزه های آب و انرژی از جمله فناوری های نمک زدایی و شیرین سازی، تصفیه پساب های صنعتی و شهری، گندزدایی آب شرب روستایی، شهری و صنعتی میان شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت ساخت و تهیه کالای آب و برق و یک شتابدهنده.

توسعه فناوری های غشای سرامیکی سیلیکون کارباید و پکیج تصفیه خانه آب معلم کلایه در استان قزوین میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، استانداری قزوین، شرکت آب و فاضلاب قزوین و یک شرکت.

بیش از 80 شرکت دانش بنیان و استارت اپ در گردهمایی فناورانه سازمان ها، صنایع، شرکت های دانش بنیان و استارتاپ های حوزه آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست شرکت کردند تا توانمندی هایشان در این حوزه را نمایش دهند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "انعقاد قرارداد های دانشی در حوزه آب به ارزش 50 میلیارد تومان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انعقاد قرارداد های دانشی در حوزه آب به ارزش 50 میلیارد تومان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید