علم و تکنولوژی

آیا تنظیم عملکرد فن کارت گرافیک لازم است؟

اگر با افت ناگهانی عملکرد در کامپیوتر شخصی خود روبرو می شوید، ممکن است این به علت داغ شدن بیش از حد قطعات باشد. در چنین مواقعی معمولا پردازنده مرکزی (CPU) را مقصر می دانیم، اما آیا می دانستید کارت گرافیک (GPU) نیز به علت گرمای زیاد می تواند کند گردد؟ در چنین...

15 فروردین 1403

اختلال گسترده در اسنپ و تپسی

اسنپ و تپسی دو اپلیکیشن تاکسی اینترنتی کشور دچار مشکل در خدمت رسانی به مشترکان شده اند.

20 اسفند 1402

اورواچ 2 میزبان شخصیتی نو، حالت های تازه و محتوای بیشتر است؛ تریلر آن را ببینید

اورواچ 2 (Overwatch 2) را نمی تواند پیروز ترین بازی بلیزارد نامید. با این حال این بازی همچنان یکی از محبوب ترین عناوین آنلاین بوده که هواداران بسیار زیادی دارد. اورواچ 2 در اصل یک روند مالی کاملاً نو برای بازی اورواچ 1 بود و نظرات در خصوص آن کاملاً متغیر بودند....

21 مرداد 1402

پرچمدار نو سونی معرفی گردید ، قدرتمند در عکاسی با صفحه نمایش 4K

سونی اکسپریا یک مارک 5 با نمایشگر 4K و جک 3.5 میلی متری هدفون معرفی گردید.

22 اردیبهشت 1402

سام وو نترسو در کتابفروشی ها

به گزارش خبرنگار خبرنگاران (ایبنا)؛ این مجموعه داستانی خنده دار درباره ماجرای خیلی بامزه شجاع ترین پسر ترسوی دنیا است! سام پسری چینی -آمریکایی است که از برخی چیزها مانند اشباح، تاریکی یا کوسه ها می ترسد؛ اما در پی راه چاره هایی است تا به خودش یاری کند...

6 اردیبهشت 1402

وزیر ارتباطات: برطرف بعضی اختلالات آنتن دهی از اراده وزارت ارتباطات خارج است

بنده شخصاً این مورد را آنالیز کردم و متوجه شدم که اهالی محل به اپراتور ها اجازه نصب آنتن های BTS و تجهیزات را نمی دهند لذا اینگونه از موارد نیازمند پیگیری از سوی خودِ افراد است به گونه ای که یکی از مالکین را راضی نمایند تا اجازه نصب تجهیزات داده گردد....

4 اردیبهشت 1402

امام علی(ع) فرمود: آمرؤ القیس پادشاه گمراهان نیست؛ در شاعری مقام والایی دارد!، سخن گفتن از علی(ع) جرم بود

کامران شرفشاهی می گوید: وقتی از حضرت امیر المونین علی(ع) می پرسند کدام شاعر را بیشتر دوست داری می فرماید: امرؤ القیس. در پاسخ به آن حضرت می گویند: او که پادشاه گمراهان است! و حضرت می فرمایند: با این وصف در مرتبه شاعری بالایی واقع شده است.

23 فروردین 1402

تعرفه تلفن همراه تغییر می نماید؟

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در آخرین اظهارنظرهای خود گفت: فعلا تصمیمی برای افزایش تعرفه تلفن همراه اتخاذ نشده است.

18 فروردین 1402

دوربینی نوترونی با سرعت شاتر مجازی تریلیونم ثانیه آشوب را در عمل مشاهده کرد!

برترین دوربین های دیجیتال موجود در بازار شاتر خود را حدود یک چهار هزارم ثانیه باز می نمایند. برای گرفتن عکس از فعالیت اتمی، به شاتری احتیاج دارید که خیلی سریعتر کلیک کند.

21 اسفند 1401

معرفی انواع کباب و مواد تشکیل دهنده هر کدام

انواع کباب ها غذاهایی کاملا ایرانی هستند که هواداران زیادی داشته و می توان به جرئت گفت خوشمزه ترین طعم را دارند. آشپزی ایرانیان حرف نداشته و همواره این را ثابت کردند که می توانند برترین و خوشمزه ترین غذاها را آماده نمایند.

13 اسفند 1401

امضای تفاهمنامه مشترک میان کمیسیون ملی یونسکو و اندیشکده حکمرانی شریف

ایلنا/ براساس آخرین اخبار بدست رسیده، امضای تفاهمنامه مشترک میان کمیسیون ملی یونسکو و اندیشکده حکمرانی شریف صورت گرفت.

9 اسفند 1401

عکس ، محصول مشترک بنز و گوگل: ابر کامپیوترها به جای ماشین ها در خیابان!

دیجیاتو نوشت: مرسدس بنز با همکاری گوگل میخواهد سرویس های مسیریابی داخلی پیشرفته و قابلیت های مبتنی بر هوش مصنوعی را به خودروهای خود اضافه کند.

4 اسفند 1401

داروی فشارخون به کُندشدن روند پیری کمک می کند

محققان دانشگاه لیورپول در بریتانیا می گویند که داروی فشار خون ریلمنیدین می تواند برای کمک به افزایش طول عمر مورد استفاده قرار گیرد.

25 بهمن 1401

چشمان خود را برای مهمانی زیبا کنید

فرقی نمی کند قصد رفتن به مهمانی های مجلل را دارید یا دورهمی های محبت آمیز و قرار کاری. در هر صورت، آرایش اسموکی می تواند ظاهری شیک و کم نظیر به استایل شما اضافه کند.

21 بهمن 1401

زیبایی و کارایی بیشتر حاصل تغییرات نو در رابط کاربری نو هوآوی

هوآوی بهینه سازی های متعدد و مهمی را نسبت به EMUI 9.1 در EMUI 10.0 انجام داده تا علاوه بر تغییر ظاهر رابط کاربری، تجربه کاربر را نیز دچار تحول کند. در این مطلب به آنالیز تغییرات و ویژگی های تازه اضافه شده به EMUI 10.0 خواهیم پرداخت.

30 دی 1401

قیمت گوشی های شیائومی یکشنبه 25 دی 1401

خبرنگاران- مقرون به صرفه ترین گوشی شیائومی را می گردد تقریبا 2.5 میلیون تومان خرید. فروشنده های موبایل ردمی 9A را با فضای ذخیره سازی 32 گیگابایت حدود دو میلیون و 500 هزار تومان می فروشند و اگر سراغ نسخه 64 گیگابایت این گوشی بروید، باید نزدیک سه میلیون تومان...

27 دی 1401

جف بیزوس در برابر منتقدان تسلیم شد ، افزایش حقوق 15 دلاری کارگران

شرکت آمازون از مدت ها پیش تحت فشار منتقدان قرار داشت که چرا حقوق کارمندان خود را افزایش نمی دهد. بر همین اساس پس از مدت ها نقد پیاپی، بالاخره جف بیزوس قانع شد حقوق کارگران خود را افزایش دهد.

3 دی 1401

شهری 8 میلیارد دلاری شناور بر یک لاک پشت

پانژئوس به شکل یک لاک پشت غول پیکر به عنوان یک شهر متحرک تصور می گردد که طراح تخمین می زند بزرگترین سازه شناور دنیا باشد.

30 آبان 1401

گوشی تاشو هواوی Pocket S با نمایشگر 120 هرتزی معرفی گردید

همانطور که انتظار می رفت، هواوی دقایقی پیش از گوشی هوشمند تاشوی تازه خود یعنی Pocket S در چین رونمایی کرد. این محصول تازه، دومین گوشی تاشوی هواوی به شمار می رود که پس از گوشی تاشوی سال گذشته P50 Pocket در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. این گوشی تاشوی تازه در مقایسه...

12 آبان 1401

راه اندازی سامانه تاکسی هوشمند رسا و سپند در قم

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری قم از راه اندازی سامانه های تاکسی هوشمند رسا و سپند به عنوان جایگزین مطمئنی برای تاکسی های اینترنتی خبر داد.

10 آبان 1401
تعداد: (247)