همه چیز درباره دیدنی های اهواز

به گزارش مجله کامپیوتر، خوزستان یکی از استان های تاریخی و پر بازدید گردشگری است.

همه چیز درباره دیدنی های اهواز

به گزارش مجله کامپیوتر، بنابراعلام تریپ دات آی آر، در بین شهرهای خوزستان، اهواز بهترین شهر برای اقامت و مسافرت چند منظوره است. اگر تا بحال به این شهر سفر نکرده اید، همه چیز را درباره این شهر بدانید.

این مطلب صرفا جهت اطلاع رسانی هست و مجموعه تریپ دات آی آر تابع قوانین وزارت بهداشت هست و در ایام کرونا طبق اعلام ستاد ملی کرونا هیچ سفری به سایر شهرها صورت نمی گیرد. مجموعه تریپ دات آی آر به شما پیشنهاد می کند که برای حفظ سلامتی خود و خانوادتان در منزل بمانید.

اهواز شهر پلها

اهواز با کارون شکل گرفته و از دل شهر عبور می کند. برای همین اولین ویژگی اهواز که برای گردشگران جذاب و دیدنی است، پلهای متعدد و زیبا مانند پل سفید و پل طبیعت بر فراز کارون است.

شما می توانید در غروب یا شب که هوا خنک است، روی پلها قدم بزنید و از زیبایی و آرامش رود اهواز لذت ببرید. هوای پاییزی بهترین موقع برای دیدن و پرسه زدن بر پلهای شهر است.

منداییان و کارون

در شهر اهواز اقلیت کوچکی به نام منداییان زندگی می کنند. آنها که پیرو آیین حضرت یحیی هستند، آداب و آیین های مخصوص خود را دارند. در دین آنها آب مظهر پاکی و تقدس است.

برای همین بیشتر آنها نزدیک رودخانه ها ساکن می شوند. یکی از زیباترین آیین های آنها، غسل تعمید در رود کارون است. اگر اوایل آبان به اهواز سفر کنید، شانس دیدن مراسم منداییان در رود کارون را خواهید داشت.

سفر زمینی اهواز را فراموش کنید

اهواز، شهر کارون، روح گرم مردمان جنوبی و شهر پل ها و رود مقدس ست. این شهر را با کارون می شناسیم پس فرصت کافی برای دیدن چشم انداز رود، پل سفید و قدم زدن در کرانه اش بگذارید.

روی پل هفتم، مکث کنید، طولانی ترین آبشار مصنوعی خاورمیانه، زیر پایتان جریان دارد. این رود برای اقلیت دینی منداییان، مقدس است و مناسک آیینی خود را در کارون برگزار می کنند.

آرامگاه علی ابن مهزیار، کلیسای سورت مسروپ، بنای معین التجار، از بناهای تاریخی شهر هستند که شما را با میراث گذشتگان آشنا خواهند کرد. در کافه خانه ماپار که از دوران پهلوی به جامانده است، فضای دلپذیری برای استراحت دارید.

اگر می خواهید سفری آسوده به این شهر داشته باشید، سفر هوایی بهترین راه حل است. خط هوایی اهواز معمولا از مسیرهای پرتردد است و در بیشتر ماههای سال مسافران به دلایل کاری و توریستی به این شهر سفر می کنند.

پس با خیال راحت دنبال ارزانترین بلیط هواپیما اهواز باشید. اگر در فصل پاییز برای سفر به اهواز اقدام کنید، شانس زیادی برای خرید بلیط ارزان قیمت خواهید داشت.

دیدنی های اهواز

در شهر اهواز می توانید به دیدن آثار تاریخی مانند کلیسای سورپ مسروپ، آرامگاه علی بن مظاهر، خانه ماپار، کاروانسرای معین التجار بروید. اگر مدت زمان سفر شما اجازه می دهد به شوش و شوشتر بروید و کهنترین آثار ایران از چغازنیبل و سازه های آبی را ببیند.

غذاهای متفاوت اهوا

طبع گرم مردم جنوب باعث تفاوت سبک و سلیقه غذایی آنها شده است. تا در اهواز هستید، انواع و اقسام غذاهای بی نظیر و خوش طعم را امتحان کنید. اگر در جاهای دیگر ایران غذای دریایی خورده اید، فراموش کنید و غذاهای دریایی اهواز را که با ادویه های و مخلفات جنوبی چون تمرهندی پخت شده؛ مزه کنید.

قلیه ماهی و امگشت از غذاهای معروف این شهرند که نباید از دست بدهید. برای تجربه غذایی دلچسب به مظیف حاج عبدالله بروید و در فضای بومی جنوب وعده خود را میل کنید. خوزستان مرکز فلافل های خوشمزه و تند است، که سری به بازار فلافل و لشکرآباد بزنید تا از تنوع فلافل لذت ببرید.

سوغات اهواز

انواع خرماها از کبکاب تا زاهدی، شیره خرما، ارده، حلوا شکری و حلوا ارده ، قهوه هسته خرما که فقط در این شهر پیدا خواهید کرد و انواع ماهی و میگو از بهترین سوغات ها هستند.

از ترشیهای مخصوص جنوبی و ادویه های معطر هم غافل نشوید. شما همچنین می توانید انواع صنایع دستی منحصربفرد اهواز از بوریا و دشداشه تا آثار زیبای خراطی را بخرید.

بهترین فصل سفر به اهواز

آب و هوای اهواز در اوایل بهار و پاییز خنک و معتدل است که بهترین زمان برای سفرهای گردشگری است. تابستان اهواز بسیار گرم و شرجی است و در ماه بهمن سرمای خشکی دارد. شما می توانید بلیط هواپیما تهران اهواز را با کمترین قیمت خریداری کنید.

در تریپ همیشه شما می توانید علاوه بر مرتب سازی بر اساس قیمت، پرواز خود را چارتر یا لحظه آخری انتخاب نمایید. بلیط لحظه آخری تهران به اهواز از طریق کلمه چارتر در زیر باکس سبز رنگ خرید قابل مشاهده است. این پروازها اصولا بهترین قیمت و بلیط لحظه آخری تهران به اهواز هستند.

بازارهای اهواز

اهواز به دلیل اینکه مرکز استان خوزستان است، شرایط اقتصادی بهتر و امکانات بیشتری را داراست. شما در این شهر به انواع بازارها دسترسی دارید و بسته به اینکه دنبال چه نوع خریدی هستید، می توانید انتخاب کنید. قدیمی ترین بازار اهواز، بازار عبدالحمید است. شما همه جور بساط فروش در این بازار خواهید دید.

بازار کاوه دیگر بازار قدیمی شهر است که برای دریافت سوغات سفر مناسب است. همچنین می توانید به انواع مراکز خرید مدرن مانند مرکز خرید زیتون، سیتی سنتر مهزیار و مرکز خرید هیراد سر بزنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "همه چیز درباره دیدنی های اهواز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره دیدنی های اهواز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید