انهدام باند اسکیمری در پوشش دکه فلافل فروشی

به گزارش مجله کامپیوتر، سارقان اینترنتی که پیروز شده بودند به روش اسکیمر بیش از یک میلیارد ریال از شهروندان سرقت کنند، دستگیر شدند.

انهدام باند اسکیمری در پوشش دکه فلافل فروشی

به گزارش شرق، با ارجاع پرونده های متعددی مبنی بر اینکه از حساب بانکی شهروندان برداشت های غیر مجازی انجام شده است، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتای استان البرز قرار گرفت. با انجام تحقیقات و بررسی های ویژه معین شد شاکیان این پرونده برای خرید به یک فلافل فروشی در یکی از منطقه ها مرکزی استان تهران مراجعه کرده بودند و سپس مورد سرقت قرار گرفتند.

با اقدامات فنی و پلیسی انجام شده مخفیگاه یکی از متهمان در ساختمانی نیمه کاره در منطقه نیاوران تهران شناسایی، اما او به محض اطلاع از حضور مأموران متواری شد. متهم پس از گذشت چند ساعت در حالی که قصد فرار به یکی از شهرستان های غربی کشور را داشت، در حوالی میدان آزادی تهران دستگیر شد و پس از او اعضای دیگر باند که در دکه فلافل فروشی مشغول به کار بودند، در یک عملیات پیچیده در دام پلیس گرفتار شدند.

با انتقال متهمان به پلیس فتا، اعضای این باند به کپی از 20 کارت بانکی در پوشش دکه فلافل فروشی و سرقت یک میلیارد ریالی اعتراف کردند و به منظور پیگیری سیر مراحل قانونی پرونده شان تحویل مراجع قضائی شد.

سارقان اسکیمری مدت ها ست که به صورت گسترده فعالیت می کنند و به همین علت پلیس بار ها در این باره هشدار داده است. این سارقان با استفاده از دستگاه اسکیمر اطلاعات کارت بانکی شهروندان را کپی می کنند و سپس با ساخت نمونه مشابه کارت به حساب افراد دستبرد می زنند.

یکی از دلایلی که باعث موفقیت این سارقان در رسیدن به هدف شان می شود، این است که افراد موقع استفاده از دستگاه کارتخوان رمز را خودشان وارد نمی کنند و آن را به فروشنده می گویند. در حالی که اگر رمز را خود وارد دستگاه پوز کنند، کپی کردن اطلاعات کارت دیگر فایده ای برای تبهکاران نخواهد داشت.

در یکی دیگر از پرونده های مشابه در این زمینه که چندی قبل تشکیل شد، اعضای باند اسکیمری در پوشش میوه فروش دوره گرد 10 میلیارد سرقت کردند. در پی ارجاع پرونده ای به پلیس فتای استان البرز مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی یکی از شهروندان، تحقیقات در این رابطه شروع شد. با شروع تحقیقات، شاکی اظهار کرد در شرایطی که کارت بانکی وی در اختیارش است و خرید اینترنتی هم انجام نمی دهد، مبالغی از حسابش به صورت غیرمجاز سرقت شده است.

او گفت: من نمی دانم چه افرادی چگونه و با چه روشی به حساب من دسترسی پیدا کرده اند و سرقت چگونه انجام شده است. به همین علت تیمی فنی از کارشناسان پلیس تحقیقات خود را پی گرفتند و متوجه شدند مالباخته چندی پیش از یک میوه فروش دوره گرد که در شهرستان اسلامشهر فعالیت داشت، اقدام به خرید کرده است.

در ادامه مأموران با انجام تحقیقات گسترده پلیسی ابتدا هویت یکی از متهمان را شناسایی کردند و سپس با زیر نظر قراردادن او معین شد این فرد به همراه سه نفر از هم دستانش یک دستگاه خودروی وانت بار میوه را در جهت های مختلف قرار می دهند و با این روش کارت بانکی شهروندانی را که اقدام به خرید کرده بودند، با ترفند های مختلف کپی می کنند و از حساب آن ها برداشت های غیر مجاز انجام می دهند.

در ادامه با اقدامات فنی و اطلاعاتی انجام شده، مخفیگاه هر چهار نفر آن ها در یک کارگاه کفاشی در شهر اسلامشهر شناسایی شد و متهمان پس از هماهنگی با مقام قضائی جلب و تجهیزات رایانه ای و مخابراتی آن ها و همچنین ادوات جرم شامل یک لپ تاپ و یک دستگاه اسکیمر و یک گوشی هوشمند و صد کارت خام بانکی جمع آوری شد.

متهمان در بازپرسی ها به جرائمشان اعتراف کردند. یکی از آن ها گفت: با فروش میوه ارزان افراد را به خرید ترغیب می کردیم. سپس موقعی که کارت را می کشیدند رمزشان را می پرسیدیم و حفظ می کردیم تا با استفاده از اسکیمر و کپی کارت ها بتوانیم سرقت ها را انجام بدهیم.

سرهنگ رسول جلیلیان، رئیس پلیس فتای استان البرز در این رابطه به شهروندان توصیه کرده خرید های خود را از فروشگاه های معتبر و ثابت انجام دهند و با انگیزه خرید با قیمت پایین تر و ارزان تر از دستفروش های سیار به هیچ وجه خرید نکنند تا در دام کلاهبرداران گرفتار نشوند.

همچنین با توجه به افزایش سرقت به صورت اسکیمینگ، شهروندان انجام عملیات بانکی و واردکردن رمز کارت حساب بانکی را شخصا انجام دهند؛ چرا که حتی در صورت نصب اسکیمر روی دستگاه کارت خوان، بدون اطلاع از رمز عبور، امکان برداشت از حساب شهروندان امکان پذیر نخواهد بود.

منبع: فرارو

به "انهدام باند اسکیمری در پوشش دکه فلافل فروشی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انهدام باند اسکیمری در پوشش دکه فلافل فروشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید