ایجاد 40 مزرعه کشاورزی الگوی نوآوری در کشور تا انتها سال

به گزارش مجله کامپیوتر به نقل از پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی، دکتر سید مجتبی خیام نکویی در مراسم رونمایی از دو دستاورد پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی در زمینه فراوری کیت پژوهشگاه با گرامیداشت هفته دولت، گفت: برای مردمی کردن تحقیقات کشاورزی باید تمام ظرفیت های موجود تحقیقاتی را در اختیار حوزه های اجرایی قرار دهیم.

ایجاد 40 مزرعه کشاورزی الگوی نوآوری در کشور تا انتها سال

وی افزود: تجربه پیروز شوراهای راهبردهای تحقیقات در حوزه هایی مثل باغبانی، شیلات دامپزشکی و ... که معاونین وزیر در هر شاخه ریاست آن را برعهده دارند نشان می دهد که استفاده از تمام ظرفیت های موجود در هر بخش تخصصی کشاورزی تا چه حد در پیروزیت آن موثر است.

خیام نکویی با بیان اینکه رئیس جمهور در جلسه اخیر در وزارت جهاد کشاورزی چندین بار مستقیما به سازمان تات (تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی) اشاره نموده، گفت: این توجه ویژه که نشان از اعتقاد و باور عمیق رئیس جمهور به بخش تحقیقات دارد، ظرفیت کم نظیری است که می تواند اتفاقات بزرگی را رقم بزند. امروز در مقطعی هستیم که باید تغییر اولویت ها را تشخیص داده و در یک بازه زمانی میان مدت و بلند مدت به این اولویت ها پاسخ دهیم.

وی افزود: راهبردهای ما تغییر نموده و ریل گذاری نوی در سازمان انجام شده که بر اساس آن محبوب ترین فرد و موسسه، آن است که دغدغه بیشتری برای حل مسائل بخش های اجرایی داشته باشد؛ موسسات تحقیقاتی سازمان تات هم باید متناسب با تغییر راهبرد سازمان، راهبرد خود را تغییر دهند.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در ادامه از اعطای برند سلامت تات به عنوان ضامن کیفیت محصولات کشاورزی از اواخر امسال اطلاع داد و گفت: اعطای این برند گامی در جهت مردمی کردن تحقیقات کشاورزی است.

وی اعلام نمود: فناوری نانو هم با توجه به قابلیت ها و ظرفیت هایی که دارد یاری بسیار موثری به حل مسائل مردم می نماید.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در حال حاضر بخش قابل توجهی از تولیدات کشاورزی کشور تبدیل به ضایعات می گردد گفت: در دوره مدیریت خود در پژوهشگاه (دهه 1380) تحقیقات هسته ای را هم راه اندازی کردیم که بعدا منحل شد. درخواستم از رئیس نو پژوهشگاه این است که ارتباط با سازمان انرژی اتمی را مجددا پیگیری کند.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با بیان این که یکی از رسالت های اصلی موسسات تحقیقاتی سازمان در امسال، راه اندازی 40 مزرعه الگویی نوآوری در کشور است گفت: ماموریت این مزارع رسوخ و ترویج دانش و فناوری در پهنه در اختیار مزرعه است .

خیام نکویی با ابراز خرسندی از تحول چشمگیری که در یک سال اخیر در وزارت جهاد کشاورزی در زمینه توجه به تحقیقات انجام شده ابراز امیدواری کرد که روزی برسد که سازمان تات به واسطه عملکردش مثل نگینی در کل کشور بدرخشد و مردم نیز حاصل این درخشش را در سفره های خود ببینند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ایجاد 40 مزرعه کشاورزی الگوی نوآوری در کشور تا انتها سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد 40 مزرعه کشاورزی الگوی نوآوری در کشور تا انتها سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید