این قدر سزارین را نکوبید!

به گزارش مجله کامپیوتر، همه چیز از آنجا آغاز شد که در بحث اطلاع رسانی هم مثل خیلی از مباحث دیگر دچارافراط و تفریط شدیم؛ تا به آن جایی رسیدیم که خیلی از خانم هایی که غالباً جوان و سلامت بودند، به محض دریافت آزمایش بارداری و وجود نشانه بارداری (آزمایش بتای مثبت) با خوشحالی به متخصص زنان مراجعه می کردند و می گفتند:دکتر! روز سزارینم چه تاریخی است؟

این قدر سزارین را نکوبید!

این قدر سزارین را نکوبید!

همه چیز از آنجا آغاز شد که در بحث اطلاع رسانی هم مثل خیلی از مباحث دیگر دچارافراط و تفریط شدیم؛ تا به آن جایی رسیدیم که خیلی از خانم هایی که غالباً جوان و سلامت بودند، به محض دریافت آزمایش بارداری و وجود نشانه بارداری (آزمایش بتای مثبت) با خوشحالی به متخصص زنان مراجعه می کردند و می گفتند:دکتر! روز سزارینم چه تاریخی است؟

به نظر من، این تلقی اشتباهی که بعضی خانم های جوان از زایمان طبیعی پیدا کردند به خاطر رفتارهای غلط و اطلاعات غلو آمیزی بوده است که ما پزشکان و رسانه هابه آنها داده ایم.دربرهه ای زمان آن قدر از زایمان طبیعی بد گفتیم که متاسفانه همه به روش سزارین گرایش پیدا کردند و حالا با این آمار بالا مانده ایم که چه کنیم؟

اشتباه دوم ما که هم اکنون به غلط آن را چاره ای برای اشتباه گذشته می دانیم این است که آغاز نموده ایم ازسزارین بد گفتن؛ و داریم آن قدر این روش را شوم و پر عارضه معرفی می کنیم که کم کم دارد باورمان می گردد که سزارین قطعاً سلامت مادر و جنین را به مخاطره می اندازد. واقعاً چرا حد تعادل را رعایت نمی کنیم و گاهی از این سو و گاهی از آن سوی بام می افتیم؟! برترین پاسخی که من به اسم یک پزشک متخصص زنان و زایمان به خانمی که تازه باردار شده است و در خصوص روش زایمان خود در پی اطلاعات است، می دهم این است که اجازه بدهید در این 9 ماه بارداری شرایط سلامت شما و جنین را کنترل کنیم و ببینیم چه پیشامدی رخ خواهد داد و آن وقت با هم برترین تصمیم را برای زایمان می گیریم.

خانم ها باید بدانند که حتی در دو بارداری نیزممکن است شرایط آنها یکسان نباشد؛ چه برسد به اینکه خودشان را با خواهر و دوست و فامیل مقایسه نمایند. شما ممکن است فرزند اول خود را طبیعی به جهان آورید ولی فرزند دوم شما عظیم باشد و یا بچه در شرایط بریچ (یعنی سر بچه در کانال زایمان نباشد و او را با پا یا باسن در کانال قرار گیرد) باشد و خوب نچرخد و در همان لحظه تصمیم گرفته گردد که باید سزارین شوید. پس خانم ها باید به این اطلاعات صحیح دست یابند که هر کس بر حسب شرایط باروری اش روشی را که برترین است خواهد داشت. این گفته های غیر علمی که زایمان طبیعی مساوی با افتادگی رحم یا روش سزارین مساوی با چسبندگی رحم است را به دور بریزید. هر روشی اگر درست و به جا انتخاب گردد،قطعاً برای سلامتی شما و فرزندتان مناسب ترین خواهد بود. پس در عین حال که مزایای بی تعداد روش طبیعی را در فکر دارید، این امکان را بدهید که شاید دقیقه نود مسئله ای رخ دهد که پزشک سزارین را برای تضمین سلامت شما مناسب تر بداند.

منبع: روزنامه سلامت ،تعداده 233

منبع: راسخون

به "این قدر سزارین را نکوبید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این قدر سزارین را نکوبید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید