داروی فشارخون به کُندشدن روند پیری کمک می کند

به گزارش مجله کامپیوتر، محققان دانشگاه لیورپول در بریتانیا می گویند که داروی فشار خون ریلمنیدین می تواند برای کمک به افزایش طول عمر مورد استفاده قرار گیرد.

داروی فشارخون به کُندشدن روند پیری کمک می کند

به لطف پیشرفت های علمی امروزی، مردم اکنون کُندتر پیر می شوند و عمر طولانی تری دارند. میانگین امید به زندگی از 66.8 سال در سال 2000 به 73.4 سال در سال 2019 رسیده است.

ریلمنیدین یک داروی تجویزی است که گاهی با نام های تجاری Hyperium، Albarel، Tenaxum و Iterium به بازار عرضه می شود. این دارو برای درمان فشار خون بالا استفاده می شود.

به گفته دکتر خوآ پدرو ماگالهاس، این دارو ممکن است محدودیت کالری را تقلید کند.

وی می گوید: محدودیت مصرف کالری، قوی ترین و ثابت ترین روش برای افزایش طول عمر و به تأخیر انداختن پیری است.

برای این مطالعه، محققان از یک مدل حیوانی به نام کرم حلقوی Caenorhabditis elegans استفاده کردند که تنها چند هفته عمر می کند.

ماگالهاس توضیح داد: ما دریافتیم که حیوانات تحت درمان با ریلمنیدین به طور قابل توجهی بیشتر از گروه کنترل، حدود 20 درصد، عمر می کنند. ما همچنین فواید طول عمر را در حیوانات جوان و پیر پیدا کردیم.

وی اضافه کرد: ما با بررسی نشانگر های سلامتی متوجه شدیم حیواناتی که با ریلمنیدین درمان می شوند برای مدت طولانی تری سالم تر هستند، به این معنی که هم طول عمر و هم سلامت با درمان با ریلمنیدین افزایش می یابد.

محققان بر انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه تاکید دارند.

منبع: فرارو

به "داروی فشارخون به کُندشدن روند پیری کمک می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داروی فشارخون به کُندشدن روند پیری کمک می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید