برگزاری هشتمین دوره جشنواره سبزه آرایی و هفت سین نوروزی در ملایر

به گزارش مجله کامپیوتر، خبرنگاران/همدان هشتمین دوره جشنواره سبزه آرایی، هفت سین نوروزی، کلوچه و شیرینی خانگی روز یکشنبه7 فروردین ماه در عمارت مصدقی واقع در موزه لطفعلیان ملایر برگزار گردید.

برگزاری هشتمین دوره جشنواره سبزه آرایی و هفت سین نوروزی در ملایر

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر در این آئین اظهار کرد: 2 سال است که شیوع ویروس کرونا مانع برگزاری جشنواره سبزه آرایی و هفت سین نوروزی شده است.

ابراهیم جلیلی گفت: سال جاری بنا بر تصمیم ستاد شهرستانی مدیریت کرونا و فروکش کردن فرایند شیوع بیماری، با برداشته شدن محدودیت های کرونایی و شروع سفرهای نوروزی، هشتمین دوره این جشنواره طبق روال سال های گذشته برگزار گردید.

جلیلی اعلام کرد: در ستاد اجرایی خدمات سفر برنامه ریزی های لازم انجام و بیش از 22 برنامه فرهنگی طراحی و در 22 نقطه شهرستان در حال اجراست.

وی اجرای این برنامه ها را در راستای معرفی هر چه بیشتر ظرفیت های گردشگری این شهرستان، اجرای بازی های بومی و محلی و احیای آداب و رسوم ایرانی و اسلامی دانست.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر با بیان اینکه امروز در مراسم های سنتی ایرانیان، پخت شیرینی و کلوچه خانگی و سبزه آرایی کمرنگ شده است، اضافه نمود: برگزاری این جشنواره ها در راستای احیا و زنده نگه داشتن آداب و رسومی است که از گذشتگان برای ما به یادگار مانده است.

جلیلی ادامه داد: در چیدن سفره هفت سین که از گذشته های دور به عنوان یک سنت در بین ایرانیان رایج است، از هفت محصول زمین استفاده می گردد که نمادی برای شکرگزاری است.

وی جشن نوروز را نماد صلح و نوع دوستی دانست و گفت: سبزه آرایی نشانه روییدن، زایش و تولد است و این سنت ها باید بیشتر از گذشته حفظ گردد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر با اشاره به اینکه برگزاری این سنت ها هیچ منافاتی با دستورات اسلام ندارد، خاطر نشان کرد: در این جشنواره برنامه های متنوعی همانند شاهنامه خوانی، موسیقی سنتی، شعر محلی و ورزش باستانی اجرا شد.

به گزارش مجله کامپیوتر در هشتمین دوره این جشنواره فاطمه عبدلی، مریم عسگری و گلچین کولیوند به ترتیب به عنوان نفرات برگزیده در پخت شیرینی خانگی و کلوچه، معصومه خیری، یلدا کریمی و شیدا کریمی به عنوان نفرات اول تا سوم در سبزه آرایی و انوشه حسینی به عنوان نفر برگزیده در هفت سین نوروزی انتخاب شدند و با اهدای لوح و هدیه از آنها تقدیر به عمل آمد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "برگزاری هشتمین دوره جشنواره سبزه آرایی و هفت سین نوروزی در ملایر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری هشتمین دوره جشنواره سبزه آرایی و هفت سین نوروزی در ملایر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید