خبرنگاران معاون استانداری کردستان: سلامت مردم خط قرمز دولت است

به گزارش مجله کامپیوتر، سنندج - خبرنگاران - معاون سیاسی امنیتی استانداری کردستان گفت: سلامت مردم خط قرمز دولت است و در این راستا هرکسی بخواهد امنیت و سلامت مردم را به خطر بیندازد با آن برخورد می گردد.

خبرنگاران معاون استانداری کردستان: سلامت مردم خط قرمز دولت است

حسین خوش اقبال روز یکشنبه از بیمارستان های مریوان و سروآباد بازدید کرد و از نزدیک با مسئولان شبکه بهداشت و درمان این شهرستان ملاقات و ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و خدمات شبانه روزی کادر بهداشتی این شهرستان ها بر لزوم حفظ سلامت و امنیت جامعه تاکید نمود.

وی گفت: به کسانی که امنیت و سلامت جامعه را به خطر می اندازند هشدار جدی می دهیم که با آنها قاطعانه برخورد خواهیم کرد و اشد مجازات در انتظار آنها خواهد بود و در این راستا نیروهای امنیتی، انتظامی و دستگاه های نظارتی شرایط جامعه را رصد می نمایند.

وی اضافه نمود: در جلسه شورای تامین استان کردستان نیز مقرر شد که تمامی مکان هایی که به نوعی آلودگی ایجاد می نمایند و برای مردم مشکل ساز هستند برخورد خواهد شد و در این راستا با هیچ کسی تعارفی نداریم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کردستان یادآور شد: استاندار کردستان نیز باتوجه به شرایط خاص استان که در اثر ویروس کرونا ایجاد شده تمامی جشن ها و مراسمات در سطح استان را لغو نموده اند و از مردم انتظار داریم که نکات بهداشتی درمانی را رعایت نمایند و اولین قدم را خود مردم بردارند.

وی اضافه نمود: تمام مرخصی ها در سطح استان کردستان لغو شده و همه ادارات و دستگاه های ذیربط و ارگان ها در ایام نوروز به صورت آماده باش هستند و مردم این اطمینان را داشته باشند که مسوولان در کنار آنها هستند و آنها را تنها نمی گذارند.

خوش اقبال تاکید نمود: تقاضایی که از مردم عزیز استان کردستان داریم این است که به مهمانی و مسافرت نروند و از دوستان، اقوام، فامیل و آشنایان خود بخواهند که در این ایام به استان کردستان برای تفریح و گردش نیایند به این دلیل که ما مهمانان را دوست داریم و نمی خواهیم برای آنها مسئله ای ایجاد گردد.

وی ادامه داد: کم و کاستی هایی در سطح استان در بحث بهداشت و درمان وجود دارد که در این راستا استاندار کردستان پیگیری های ویژه ای انجام داده است که بخشی از امکانات و تجهیزات بهداشتی درمانی وارد استان شده است و بخشی دیگر نیز در روزهای آینده وارد استان می گردد و در اختیار شهرستان ها قرار می گیرد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کردستان اضافه نمود: بدون تردید با همدلی و همراهی همه مردم شریف و وظیفه شناس استان کردستان می توانیم کرونا را شکست دهیم و خواهشی که از مردم داریم اخبار و اطلاعات دقیق را فقط از دانشگاه علوم پزشکی و رسانه ملی پیگیری نمایند و به سایر اخبارهای منتشر شده در فضای مجازی توجهی ننمایند.

وی تاکید نمود: جلسات شورای تامین در شهرستان مریوان و در شهرستان سروآباد با حضور مسئولان ارشد شهرستان و مجموعه بهداشت و درمان این شهرستان برگزار گردید و در این جلسه بر لزوم حفظ سلامت افراد جامعه و برخورد قاطع و جدی با اخلال گران جامعه تاکید شد و شرایط موجود در سطح شهرستان های آنالیز و پیگیری شد.

به گزارش مجله کامپیوتر، در پی شیوع ویروس کرونا در استان کردستان بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی اعلام شده، 63 نفر در استان بطور قطعی به بیماری کووید 19 مبتلا هستند و تا به امروز پنج نفر هم بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

همچنین تا به امروز 280 بیمار مشکوک به بیمارستان های استان مراجعه نموده اند که از این تعداد، 108 نفر شأن بستری هستند.

افراد مبتلا در بیمارستان های 9 شهرستان این استان بستری هستند که شامل 48 نفر در سقز، 16 نفر در بانه، 24 نفر در سنندج، هفت نفر در قروه، چهار نفر در بیجار، چهار نفر در دهگلان، یک نفر در مریوان، سه نفر در دیواندره و یک نفر در سروآباد است.

ویروس کرونا از اوایل دی ماه در ووهان واقع در استان هوبی چین پملاقات شد و تا به امروز علاوه بر کشورهای جنوب شرق آسیا، خاورمیانه، اروپا، قاره های آفریقا، اروپا و اقیانوسیه را هم تحت تاثیر قرار داده است.

ایران نیز از ویروس کرونا در امان نماند و نخستین مورد بیماری 30 بهمن ماه در قم شناسایی شد.

کرونا، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه های انتقال آن عطسه و سرفه و دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می نمایند علاوه بر پرهیز از دست دادن و روبوسی و عدم حضور در مراکز عمومی، به هنگام عطسه حتما جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده نمایند.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: تعداد ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور به 5 هزار و 823 نفر و فوت ناشی از آن به 145 نفر رسیده و همچنین هزار و 669 نفر تا به امروز بهبود یافته اند.

شهرستان های مریوان و سروآباد با جمعیتی بیش از 250 هزار نفر در غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده اند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران معاون استانداری کردستان: سلامت مردم خط قرمز دولت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران معاون استانداری کردستان: سلامت مردم خط قرمز دولت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید