بهترین دوره آموزش رایگان سئو چیست

به گزارش مجله کامپیوتر، سئو فاکس یکی از بهترین وب سایت های فارسی زبان برای آموزش علم سئو به علاقه مندان می باشد در این مقاله قصد داریم تا به صورت کلی سئو را رایگان آموزش دهیم.

بهترین دوره آموزش رایگان سئو چیست

تعریف سئو چیست

تعاریف سئو بسیار زیادی برای مفهوم سئو ارائه شده است. شاید اولین و ساده ترین تعریف از سئو این باشد که SEO مخفف ای از عبارت Search Engine Optimization به معنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است.

یکی از مهم ترین عواملی که باید در هر سایت به آن اهمیت ویژه ای داد سئو است. وبسایت شما بدون رعایت فاکتورهای سئو امکان رشد ندارد پس باید با دقت و با توجه به الگوریتم های گوگل آن را بهینه کنید اگر اطلاعات زیادی راجب سئو ندارید توصیه می کنیم تا نگاهی به صفحه بهینه سازی سایت بی اندازید.

بهینه سازی سایت یا همان سئو امری است که هر چه در خصوص آن بخوانید باز تکمیل نخواهد شد و بسیار گسترده و پیچیده است. پس همه جانبه مطالعات خود را بالا ببرید.

هدف اصلی از سئو موتورهای جستجو نیستند بلکه هدف اصلی رضایت کاربر است. گوگل توجه ویژه ای به رضایت کاربران از نتایج جستجو می نماید و کوشش نموده تا سایت هایی را در رتبه های بالا قرار دهد که محتوای آنه ها برای کاربر جذاب باشد. در نتیجه میتوان گفت در عمل SEO مخفف عبارت Search Experience Optimization یا بهینه سازی تجربه جستجو است.

برای کسب موفقیت در سئو باید بیش از هر چیز به User Experince توجه کرد. رضایت کاربر از محتوای شما به عوامل متعددی بستگی دارد. نحوه نگارش محتوا، کیفیت محتوا و اطلاعات ارائه شده، نحوه نمایش محتوا، سرعت لود سایت، نمایش صحیح در موبایل، پاسخ گویی به سوالات کاربران و بسیاری موارد دیگر بر رضایت کاربران تاثیر گذار هستند.

تاثیر سئو بر موفقیت یک کسب و کار

طی چند سال اخیر فرهنگ سرچ در میان تمام مردم جهان رواج یافته و البته رونق استفاده از دستگاه های هوشمند همراه باعث شده تا دسترسی به گوگل نسبت به گذشته بسیار سریع و ساده باشد. در حال حاضر روزانه میلیاردها جستجو به وسیله گوگل انجام می گردد که بسیاری از آنها با هدف خرید کالا، خدمات یا کسب اطلاعات در رابطه با موضوعی هستند.

در صورت داشتن صندلی مناسب در نتایج جستجوی گوگل کاربران به سایت شما وارد شده و اطلاعات تکمیلی از محصول یا خدمت شما دریافت میکنند. همین فرآیند ساده موجب می گردد که ارتباط بیشتری با جهانی اینترنت داشته باشید و شانس خود را برای تبدیل کاربر به مشتری افزایش دهید.

به طور مثال تصور کنید که شخصی به دنبال خرید گوشی سامسونگ است، اولین اقدام او احتمالا جستجوی همین عبارت در گوگل است. پس از جستجو لیستی از نتایج به کاربر نمایش داده میگردد. سایت هایی که رتبه بالاتری در نتایج جستجو دارند قاعدتا شانس بیشتری برای ورود این فرد به سایت خود خواهند داشت.

پس از ورود کاربر به سایت فرآیند نرخ تبدیل او به مشتری شروع می گردد. اما تصور کنید که کاربر با موبایل وارد سایت شما شده ولی صفحات شما نمایش مناسبی در موبایل ندارند. احتمالا از سایت خارج شده و گزینه دیگری را در گوگل انتخاب می نماید. رفتار کاربر هنگام جستجو یکی از فاکتورهای مهم گوگل برای معین رضایت آنها از سایت شما خواهد بود.

در مجموع میتوان گفت هرچقدر صندلی بهتری در نتایج جستجو داشته باشید کاربران بیشتری به سایت خود جذب خواهید کرد و هرچقدر که فضای مناسب تری برای آنها فراهم نموده باشید نرخ تبدیل بازدیدکننده به مشتری افزایش پیدا میکند.

در جدیدترین الگوریتم گوگل BERT، گوگل قادر است تا هدف جستجو کاربران از جستجو را درک کند و بهترین نتیجه را به او نشان دهد. این یعنی اگر بتوانید زبان کاربر را درک کنید و دقیقاً با این زبان با محتوای خود را فراوری کنید، شانس کسب صندلی برتر برای شما بیشتر هم می گردد.

ادامه این مطلب را در سایت سئو فاکس به آدرس اینترنتی SEOFox.ir بخوانید.

منبع: فرارو

به "بهترین دوره آموزش رایگان سئو چیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین دوره آموزش رایگان سئو چیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید