برترین کشور برای مهاجرت ایرانی ها کدام است؟

به گزارش مجله کامپیوتر، برترین کشور برای مهاجرت، علاوه بر اهداف تعیین شده، در هزینه های زندگی و اقامت در کشور مقصد، موثر است؛ بنابراین مهاجران برای انتخاب برترین کشور، در پی گزینه ای ایده آل خواهند بود.

برترین کشور برای مهاجرت ایرانی ها کدام است؟

به گزارش مجله کامپیوتر، انتخاب برترین کشور برای مهاجرت ایرانی ها، بر اساس شرایط متقاضی می تواند متفاوت باشد. متقاضیان ممکن است برای کار، سرمایه گذاری یا تحصیل اقدام به مهاجرت نمایند. به این ترتیب کشور مورد نظر باید در برآورده شدن اهداف آن ها، موثر واقع گردد. برخی از کشورها دارای دانشگاه های برتر برای تحصیل هستند، برخی نیز برای سرمایه گذاری مناسب تر خواهند بود. برخی از کشورها نیز به علت وجود سازمان ها و شرکت های متنوع، امکان اشتغال را برای مهاجران ایرانی فراهم می نمایند.

دانشجویان می توانند برای مهاجرت، از موسسات اعزام دانشجو به خارج کمک بگیرند و به وسیله یک موسسه معتبر، هدف خود را دنبال نمایند. انتخاب برترین کشور برای مهاجرت، علاوه بر اهداف معین شده، در هزینه های زندگی و اقامت در کشور مقصد، موثر است؛ بنابراین مهاجران برای انتخاب برترین کشور، در پی گزینه ای ایده آل خواهند بود. به این منظور، در این مطلب برای انتخابی بهتر، به معرفی کشورهای مهاجرپذیر مختلف برای ایرانی ها می پردازیم.

معرفی کشورهای مهاجرپذیر برای ایرانی ها

عوامل زیادی وجود دارد که برخی از کشورها، مقصد بهتری برای تحصیل دانشجویان ایرانی در خارج از کشور باشند. هزینه دانشگاه، هزینه های زندگی، زبان محلی، رتبه دانشگاه، دسترسی به ویزا و امکان فرصت های شغلی از جمله مواردی است که دانشجویان ایرانی هنگام انتخاب مقصد تحصیلی خود در خارج از کشور، مد نظر قرار می دهند. در ادامه فهرستی از کشورهای برتر برای دانشجویان ایرانی که مایل به تحصیل در خارج از کشور هستند، تهیه شده است که اولین قدم مهاجرت را، برای ایرانیان آسان تر می نماید.

انگلستان

انگلستان به علت وجود جامعه چند فرهنگی، دانشگاه های برتر و جمعیت بومی انگلیسی زبان، یکی از مقاصد برتر برای دانشجویان بین المللی به شمار می رود. انگلستان از جنبه دیگری نیز در بین دانشجویان ایرانی محبوبیت دارد و آن وجود جمعیت زیاد ایرانی در این کشور است. به همین دلایل انگلستان می تواند به عنوان برترین کشور برای مهاجرت ایرانی ها شناخته گردد. دانشجویان ایرانی با تحصیل در انگلستان، به دانشگاه هایی با رتبه بالا دسترسی پیدا خواهند کرد و این فرصت را خواهند داشت تا ضمن عضویت در جامعه ایرانی، مهارت های زبان انگلیسی خود را نیز تقویت نمایند.

آمریکا

آمریکا به عنوان برترین کشور برای مهاجرت ایرانی ها و یکی از گزینه های اصلی برای مهاجران شناخته می گردد. این کشور با قدرت مالی خود یکی از مهاجرپذیرترن کشورهای دنیا به شمار می رود. آمریکا کالج ها و دانشگاه های معتبر بسکمک را در خود جای داده است و به این صورت دانشجویان را در رشته های مختلف، در اقصی نقاط دنیا به خود جذب می نماید. مهاجرت به آمریکا، به وسیله ویزای خانوادگی نیز امکان پذیر است؛ همین طور برنده شدن در لاتاری گرین کارت آمریکا، روشی دیگر برای مهاجرت به این کشور خواهد بود.

آمریکا از نظر استانداردهای زندگی، در شرایط مطلوبی قرار گرفته است؛ این کشور در زمینه هایی مانند مقدار عایدی، امنیت و آینده شغلی، کیفیت عالی آموزش و کیفیت خدمات درمانی زبانزد است. شهروندان آمریکا، کیفیت بالاتری از زندگی را در سطح میانه دنیای تجربه می نمایند.

استرالیا

کشور استرالیا یکی از محبوب ترین مقاصد برای دانشجویان بین المللی است و می تواند برترین کشور برای مهاجرت ایرانی ها باشد. اگر تصمیم به تحصیل در استرالیا دارید، می توانید از مدارک تحصیلی قوی، کیفیت بالای زندگی، فرصت های شغلی و تدریس دوره های مختلف تحصیلی به زبان انگلیسی بهره مند شوید. با این حال، آن چه استرالیا را به مقصدی ایده آل برای دانشجویان ایرانی تبدیل می نماید، فرصت زندگی در یک جامعه چندفرهنگی و اجازه اقامت دائم است. از آن جایی که استرالیا به برخی از مشاغل اقامت دائم ارائه می دهد، پس از اتمام تحصیل، دانشجویان شانس بالایی برای اشتغال و درخواست برای اقامت دائم در استرالیا دارند. امکان مهاجرت به کانادا به وسیله کار، سرمایه گذاری، تحصیل و کارآفرینی، افراد زیادی را برای مهاجرت به استرالیا جذب نموده است. وجود سیستم درخواست ویزای آنلاین استرالیا، یکی دیگر از دلایل تمایل افراد برای مهاجرت به این کشور است.

کانادا

کانادا به علت فرصت های تحقیقاتی مبتکرانه و فراوان و بعلاوه مهاجرت آسان، به عنوان سرزمین فرصت ها شناخته می گردد. شانس بالای اخذ اقامت دائم در کانادا پس از اتمام دوره تحصیلی، دانشجویان ایرانی بسکمک را به کانادا جذب می نماید. با این حال، مزایای دیگری مانند جامعه چند فرهنگی، کیفیت زندگی بالا، استانداردهای تحصیلی بالا و آموزش باکیفیت برای تحصیل در کانادا وجود دارد که می تواند برای دانشجویان بین المللی مفید باشد. دانشجویان می توانند به وسیله برنامه های کاری، سرمایه گذاری، تحصیلی و گردشگری مختلف (حدبیشتر 5 سال) به کانادا مهاجرت نمایند. برنامه های متنوعی از جمله اکسپرس اینتری کانادا (که یک برنامه کاری، مبتنی بر امتیاز برای افراد حرفه ای است)، ویزای کارآفرینی کانادا برای ایده های بدیع و خلاقانه و برنامه های مختلف اقامتی دیگر از جمله روش های ورود و اقامت قانونی در کانادا به شمار می روند. همه این ها کانادا را در فهرست برترین کشورها برای مهاجرت ایرانی ها قرار داده است

مالزی

دلایل زیادی وجود دارد که مالزی در چند سال گذشته، توانسته هزاران دانشجوی ایرانی را به سمت خود جذب کند. رفتن به مالزی برای تحصیل نسبتا آسان است؛ زیرا سیاست های آسانی را برای اخذ ویزا در نظر گرفته است. بعلاوه شعبه های بسکمک از دانشگاه های دارای رتبه برتر از آمریکا، استرالیا و انگلیس مانند دانشگاه ناتینگهام وجود دارند که می توانند برای دانشجویان ایرانی جالب باشد. در این دانشگاه ها دوره ها به زبان انگلیسی ارائه می شوند و بسکمک از دانشجویان بین المللی از سراسر دنیا برای تحصیل در مالزی درخواست می دهند. هزینه پایین زندگی در مالزی، از دلایل دیگر مهاجرت ایرانیان به این کشور است. وجود جمعیت انگلیسی زبان، جوامع اسلامی، چند فرهنگی بودن، آب وهوای گرمسیری و ساختارهای طبیعی زیبای آن، از دیگر دلایل برای تحصیل در مالزی هستند.

آلمان

آلمان به علت کیفیت بالای سیستم آموزشی در سطح بین المللی شناخته شده است. تحصیل در آلمان، مزایای بسکمک برای دانشجویان ایرانی دارد؛ اما بارزترین مزیت آن، برنامه های رایگان در مقطع کارشناسی در دانشگاه های دولتی است. از این رو ایرانیان بسکمک در آلمان اقامت دارند؛ بنابراین دانشجویان می توانند در دوران تحصیل، با جامعه بزرگی از ایرانیان ارتباط برقرار نمایند. در نظر داشته باشید برای تحصیل در آلمان باید زبان آلمانی را یاد بگیرید؛ زیرا بیشتر دوره ها در مقطع کارشناسی به زبان آلمانی تدریس می شوند.

امکان مهاجرت به آلمان به وسیله اخذ اقامت کاری، با دو ویزای جست وجوی شغلی و ویزای کار، برای افراد ماهر و متخصص فراهم است. آلمان پس از احراز صلاحیت و اشتغال به کار در این کشور، ویزای کاریابی 6 ماهه را برای متقاضی صادر می نماید؛ با آغاز کار متقاضی، ویزای کار آلمان نیز صادر خواهد شد. مهاجران پس از 4 سال کار در آلمان، می توانند در سال پنجم برای اقامت دائم درخواست دهند.

نروژ

نروژ به طور مداوم به عنوان یکی از برترین کشورها برای استاندارد زندگی رتبه بندی شده است و بعلاوه یک مقصد عالی برای تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان ایرانی به شمار می رود. با اینکه نروژ یک شهر گران است؛ اما تحصیل در نروژ به صورت رایگان در اختیار دانشجویان قرار می گیرد. دانشجویان ایرانی نیز می توانند مانند دیگر شهروندان نروژی، از کیفیت تحصیلی بالا و کیفیت بالای زندگی آن بهره مند شوند. بیشتر نروژی ها به زبان انگلیسی مسلط هستند و دوره های کارشناسی ارشد و دکترا به زبان انگلیسی به دانشجویان ارائه می گردد؛ اما برای گذراندن دوره های کارشناسی تسلط به زبان نروژی، لازم است.

ترکیه

ترکیه به عنوان کشور همسایه ایران، از نظر فرهنگی شباهت بسکمک با ایران دارد؛ از این رو بسکمک از ایرانی ها به این کشور علاقه دارند. بعلاوه سفر به ترکیه برای ایرانیان نیازی به ویزا نخواهد داشت. تحصیل و اقامت در ترکیه، مهاجرت ارزان ای برای ایرانیان رقم می زند. بعلاوه نزدیکی ترکیه به ایران، بازگشت و ملاقات خانواده را برای مهاجران، بسیار راحت تر می نماید. عوامل گفته شده ترکیه را به مقصد خوبی برای دانشجویان ایرانی تبدیل نموده است. بعلاوه استفاده از آفتاب، اقیانوس و آب وهوای مدیترانه ای ترکیه نیز برای مهاجران لذت بخش خواهد بود.

امارات متحده عربی

تحصیل در دانشگاه های امارات، پل ارتباطی با استرالیا، آمریکا و انگلیس محسوب می گردد، از این رو دانشجویان ایرانی در سال های اخیر، علاقه مند به تحصیل در امارات بوده اند. بد نیست بدانید امارات دارای دانشگاه های آمریکایی، بریتانیایی و استرالیایی مانند دانشگاه ولونگونگ است.

این دانشگاه ها در امارات متحده عربی، این امکان را برای دانشجویان فراهم می نماید که پس از گذراندن دو سال تحصیلی، ادامه تحصیلات خود را در کشورهای آمریکا، انگلستان و استرالیا آموزش ببینند. مزیت دیگر مهاجرت به امارات، قرارگیری در کنار خلیج فارس است که پرواز و رفت وآمد به ایران و ملاقات خانواده را برای ایرانیان راحت تر می نماید.

کدام کشور را برای مهاجرت انتخاب می کنید؟

در این مطلب با کشورهای مهاجرپذیر برای ایرانی ها آشنا شدید. قدم اول در مهاجرت، انتخاب کشور مناسب است؛ از این رو، این موضوع از اهمیت ویژه ای برخوردار است. یک انتخاب درست شما را در رسیدن به اهدافتان کمک می نماید و طی کردن مسیر را آسان تر می سازد. بدون شک هدف از مهاجرت رسیدن به رفاه بیشتر، پیشرفت در کار و ادامه تحصیل خواهد بود؛ بنابراین کشور مقصد باید در امتداد رسیدن به آرزوهای شما قرار گیرد. حال رویای شما برای مهاجرت چیست؟

آیا می خواهید در خارج از کشور به تحصیل بپردازید؟ یا ملکی را برای سرمایه گذاری خریداری نموده اید؟ شاید هم از تخصص ویژه ای در رشته تحصیلی خود برخوردار هستید و برای اشتغال اقدام به مهاجرت می کنید؟ از نظر شما برترین کشور برای مهاجرت ایرانی ها کدام است؟ قبل از پیدا کردن پاسخ این پرسش، تحقیق و آنالیز کافی انجام دهید.

منبع: دنیای سفر

به "برترین کشور برای مهاجرت ایرانی ها کدام است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین کشور برای مهاجرت ایرانی ها کدام است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید