تسهیلات ویژه مرکز ملی ذخایر ژنتیکی برای اهداکنندگان نمونه های زیستی

به گزارش مجله کامپیوتر، مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران (وابسته به جهاد دانشگاهی) به منظور دسترسی جامعه علمی کشور به نمونه های زیستی برای انجام تحقیقات و بعلاوه ارائه خدمات به محققان و مراکز تحقیقاتی و صنعتی کشور و یاری به رشد و توسعه بیوتکنولوژی و حفظ تنوع زیستی در کشور، در هفته پژوهش طرح اهدای نمونه زیستی را برگزار می نماید.

تسهیلات ویژه مرکز ملی ذخایر ژنتیکی برای اهداکنندگان نمونه های زیستی

به گزارش مجله کامپیوتر، دکتر رضا آذربایجانی، معاون علمی و فنی مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران (وابسته به جهاد دانشگاهی) در مورد فراخوان و تسهیلات در نظر گرفته شده گفت: این مرکز به مناسبت هفته پژوهش به محققانی که تا 18 آذر 1400 نمونه های زیستی به مرکز اهدا نمایند و این نمونه ها به تایید مرکز رسیده باشد، ضمن تقدیر در هفته پژوهش، تسهیلات ویژه ای نیز ارائه می نماید.

وی اضافه نمود: نمونه های زیستی اهدایی پس از تأیید در بانک های زیستی مرکز ذخیره می گردد. بعلاوه به اهدانماینده گواهی به همراه شناسنامه معتبر ارائه می گردد. نمونه های زیستی قابل اهدا شامل میکروارگانیسم ها مانند باکتری، آرکی، کپک، مخمر و...؛ رده های سلول های انسانی و جانوری؛ نمونه های گیاهی مانند بذر و نمونه های هرباریومی؛ نمونه های مولکولی مانند وکتور و میزبان اعلام شده است.

معاون علمی و فنی مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران اضافه نمود: نمونه زیستی که به مرکز اهدا می گردد احتیاج است که مستندات آن به این مرکز ارسال گردد تا به وسیله بانک زیستی مربوطه مورد آنالیز قرار گیرد. برای این منظور محققان می توانند با مراجعه به سایت مرکز فرم اهدای مربوطه را تکمیل نمایند.

تقدیر از اهدانمایندگان نمونه

براساس اعلام روابط عمومی مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران، به منظور تقدیر از این عمل اهدانمایندگان، امکان استفاده از نمونه های زیستی مرکز تا پنج مرتبه و یا استفاده از خدمات تخصصی که به وسیله مرکز ارائه می گردد تا سقف ده میلیون ریال فراهم شده است، این تسهیلات ویژه فقط به اهدانمایندگان نمونه در زمان اعلام شده در فراخوان اختصاص خواهد یافت.

علاقه مندان می توانند برای تکمیل فرم اهدا و سایر شرایط به این لینک مراجعه نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تسهیلات ویژه مرکز ملی ذخایر ژنتیکی برای اهداکنندگان نمونه های زیستی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسهیلات ویژه مرکز ملی ذخایر ژنتیکی برای اهداکنندگان نمونه های زیستی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید