برگزاری آیین افتتاحیه جشنواره هفته پژوهش در چهارمحال و بختیاری

به گزارش مجله کامپیوتر، آیین افتتاحیه بیست و دومین جشنواره هفته پژوهش و فن آوری چهارمحال و بختیاری در دانشگاه شهرکرد برگزار گردید.

برگزاری آیین افتتاحیه جشنواره هفته پژوهش در چهارمحال و بختیاری

به گزارش مجله کامپیوتر از شهرکرد، آیین افتتاحیه بیست و دومین جشنواره هفته پژوهش و فن آوری چهارمحال و بختیاری با شعار پژوهش و فن آوری، پشتیبان فراوری به صورت حضوری و برخط در دانشگاه شهرکرد برگزار گردید.

محسن مبینی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهرکرد گفت: هفته پژوهش و فن آوری نماد تجلی کوشش یکساله همه محققان، پژوهشگران و فن آوران در هر استان است و جا دارد به صورت حیاتی به آن نگاه گردد و چندسالی است که با ابتکار و همت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شاهد برگزاری هفته پژوهش و فناوری در سطح استانی و ملی هستیم.

بیشتر بخوانید

او افزود: فراوری علم نشانگر پویایی مراکز دانشگاهی و فن آوری است و فراوری علم باعث ارتقا جایگاه علمی کشور در سطوح بین المللی است.

مبینی با اشاره به اینکه فن آوری یعنی فراوری محصول و حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان، بر این محور شکل خواهد گرفت، افزود: باید در پرتو پژوهش در جهت توسعه پایدار قدم برداشت و ضمن ارتقای جایگاه علمی کشور، جوابگوی احتیاج جامعه و صنعت باشد و سطح رفاه زندگی اجتماعی را بالا برد.

او گفت: دانشگاه ها باید به سمت دانشگاه های کارآفرین حرکت نمایند و شاهد دانشگاه نسل سوم و چهارم باشیم که بعد از آموزش و پژوهش وارد بحث کارآفرینی و تبدیل علم به ثروت شده و مسئله محور باشد و با کوشش همه دانشگاهیان دانشگاه شهرکرد، شاهد حرکت این دانشگاه به سمت دانشگاه نسل سوم و چهارم هستیم.

مبینی توضیح داد: همدلی، وفاق، کوشش و انگیزه وافی و کافی مدیران باید در یک فرآیند هم افزایی و در جهت تقویت پژوهش و فن آوری به عنوان یک شعار کلیدی در چهارمحال و بختیاری مطرح باشد و همه مدیران و مسئولین در سطوح مختلف استان با رویکرد و نگاه ویژه به پژوهش و فن آوری، حمایت های خود را بیش از گذشته انجام دهند تا شاهد شرایط بهتر، رونق بیشتر و توسعه یافتگی بیش از پیش برای استان باشیم.

در ادامه اسماعیل پیرعلی رئیس پارک علم و فن آوری چهارمحال و بختیاری گفت: این نهاد به عنوان دبیر نمایشگاه و فن بازار استان، دومین سال است به علت شرایط کرونا، این نمایشگاه را به صورت مجازی برگزاری می نماید.

او اعلام کرد: در این نمایشگاه 64 غرفه در سامانه جامع مجازی ایجاد شده است که از این تعداد 43 غرفه به شرکت های فناور و دانش بنیان پارک علم و فناوری، 10 غرفه به دانشگاه ها و دستگاه های اجرایی و 13 غرفه به محصولات و فناوری های نو که رونمایی خواهد شد، اختصاص داده شده است.

پیرعلی افزود: باید فرهنگ سازی در سطح دانش آموزی، اعضای هیات علمی و خانواده ها شکل بگیرد تا پژوهش و فن آوری با جدیت پیگیری گردد و به عنوان یک راه برون رفت از شرایط سخت مورد توجه قرار گیرد.

او با اشاره به افتتاح 13 دستاورد پژوهشی و فن آوری در افتتاحیه هفته پژوهش و فناوری استان چهارمحال و بختیاری، افزود: این دستاورد ها در حوزه های مختلف است که برخی از این ها به فرآیند فراوری رسیده و تجاری سازی شده است و احتیاج به حمایت دارند.

بیات سلطانی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: جمعیت دانش آموزی استان بیش از 15 هزار نفر است، آنچه مهم است و پایه و اساس رشد و توسعه هر کشوری در آموزش و پرورش است تا دانش آموزانی تربیت شوند که با نگاهی عالمانه و فن آورانه و چیستی و چرایی محیط پیرامون خود، رشد نمایند و می گردد گفت دانشگاه های ما در تربیت نخبگان علمی پیروز تر خواهند بود.

او توضیح داد: در حوزه دانش آموزی، در بخش فعالیت های پژوهش سرا های دانش آموزی 11 نفر منتخب استانی و چهار نفر منتخب کشوری هستند و در جشنواره خوارزمی هم 11 نفر حائز رتبه برتر در بین 250 شرکت نماینده این بخش بوده اند و بعلاوه از همکاران نخبه در سه بخش اقدام پژوهی، انتها نامه برتر، پژوهشگر برتر تجلیل خواهد شد.

سعید رئیسی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: عامل رشد و بالندگی هر جامعه ای در گرو برنامه های علمی، کار کارشناسی و هدف گذاری های علمی و کارشناسی است، هر کشوری که توانسته است بر پایه علم و دانش برنامه ها و اهداف خود را معین کند در راه پیش رو در کوتاه ترین مدت و صرف کمترین هزینه به نتیجه برسد.

او با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت علمی محققان، فن آوران و پژوهشگران به توسعه هر کشوری یاری می نماید، اعلام کرد: امیدواریم در استان چهارمحال و بختیاری شاهد تحقق این مهم باشیم و با استفاده از ظرفیت جامعه دانشگاهی و نخبگان شاهد پیشرفت بیش از پیش کشور عزیزمان ایران و استانمان باشیم.

رئیسی افزود: خوشبختانه استان چهارمحال و بختیاری از ظرفیت های بسیار خوبی برخوردار است و باید به برترین شکل از این ظرفیت ها استفاده گردد و به پژوهشگران و جامعه علمی استان توجه کرد.

او افزود: استفاده از ظرفیت های پژوهشی، تحقیقاتی، فن آوری و نخبگان می تواند در حل مسائل و مسائل جامعه راهگشا باشد و باید از این ظرفیت ها در راستای اشتغال زایی و کاهش مسائل مالی در استان استفاده کنیم و شاهد کاهش بیکاری در استان باشیم و این موضوع با اهتمام محققان و نخبگان و حمایت از این بزرگواران انجام پذیر است.

در حاشیه این آیین در نمایشگاهی از دستاورد ها و توانمندی های علمی استان نیز رونمایی شد و برگزاری نمایشگاه دستاورد های پژوهش و فناوری و فن بازار، تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده استان، تجلیل از فرهنگیان و دانش آموزان برتر استان، برگزاری سخنرانی های علمی و کارگاه های آموزشی از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای هفته پژوهش استان است.

لازم به ذکر است؛ آیین افتتاحیه بیست و دومین جشنواره هفته پژوهش و فن آوری چهارمحال و بختیاری با شعار پژوهش و فناوری، پشتیبان فراوری با معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری چهارمحال و بختیاری، معاون پژوهش و فن آوری دانشگاه شهرکرد و دبیر ستاد استانی هفته پژوهش و فناوری استان، رئیس پارک علم و فناوری و دبیر نمایشگاه دستاورد ها و فن بازار استان، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش، جمعی از مدیران استان، هیات رئیسه دانشگاه شهرکرد، محققان و پژوهشگران در سالن زنده یاد روحی در دانشگاه شهرکرد برگزار گردید.

ع

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "برگزاری آیین افتتاحیه جشنواره هفته پژوهش در چهارمحال و بختیاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری آیین افتتاحیه جشنواره هفته پژوهش در چهارمحال و بختیاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید