جزئیات نو درباره لیست اعضای کمیته انتخاب نماینده ایران در اسکار ، اسامی پیشنهادی اعلام شد ، لیلا حاتمی و امیر نوی در میان اعضا

به گزارش مجله کامپیوتر، درحالی که 3 روز از زمان معرفی هیئت انتخاب فیلم ایرانی به آموزشگاه اسکار گذشته است، برآورد های متفاوتی دررابطه با این کمیته و فرایند ارسال نماینده ایران به آموزشگاه اسکار می گردد.

جزئیات نو درباره لیست اعضای کمیته انتخاب نماینده ایران در اسکار ، اسامی پیشنهادی اعلام شد ، لیلا حاتمی و امیر نوی در میان اعضا

به گزارش مجله کامپیوتر، معرفی کمیته انتخاب نماینده ایران در آموزشگاه اسکار و بعلاوه حدس در رابطه با این انتخاب احتمالی این کمیته برای ارسال به اکادمی اسکار یکی از مباحث داغ این روزها در فضای سینما است.

در میان اخبار حدس هایی از احتمال انصراف ایران از این رویداد سینمایی گرفته تا معرفی نماینده احتمالی ایران در اسکار 2023 وجود دارد و حتی گاهی این آثار نیز با یکدیگر اختلاف فراوان دارند.

شاید اسکار برای فیلم سازان و حتی علاقه مندان به حوزه سینما به مثابه یک جام جهانی در حوزه هنر باشد، فستیوالی که تمامی کشورهای دارای سینمای شاخص در هر دوره دغدغه شرکت در آن را دارند.

ایران هم از این موضوع مستثنی نبوده و چالش هایی را از ابتدا و برای معرفی کمیته انتخاب نماینده ایران در این آموزشگاه گذرانده است. چالش هایی که از ابتدا و با حدسیات رسانه ها مبنی بر کوشش معاونت امور بین الملل بنیاد سینمایی فارابی برای تمدید مهلت اعلام فهرست اعضا این کمیته بود.

حال بعد از گذشت سه روز از این مهلت بعضی از خبرگزاری ها فهرست افراد پیشنهادی خانه سینما برای عضویت در این کمیته را اعلام نموده اند.

اسامی پیشنهادی فهرستی متنوع از دست اندرکاران صنوف مختلف سینما است که البته در بین آن ها از چهره های مشهور تا افرادی که پیش از این در سیستم دولتی سینما مسئولیت داشته اند، هم دیده می گردد.

بعضی از افرادی که از سوی خانه سینما به بنیاد سینمایی فارابی معرفی شده اند، به این توضیح است: محمدعلی باشه آهنگر، لیلا حاتمی، محمد بزرگ نیا، جواد طوسی، سیدجمال ساداتیان، بهمن اردلان، حامد شکیبانیا، پرویز شیخ طادی، محمد آلادپوش، مریلا زارعی، امیر جدیدی، سیدمحمود رضوی، احمد میرعلایی، رسول صدرعاملی، محمد داوودی، محمدرضا دلپاک.

نماینده سینمای ایران برای اسکار 2023 را معرفی کنید

البته احتمالا این فهرست شامل افراد دیگری نیز بوده است و درنهایت هنوز از سوی فارابی اعلام نشده است که کمیته انتخاب نماینده ایران در اسکار درنهایت شامل چه کسانی است. بعلاوه تا به امروز گزارش عملکردی از سوی این کمیته اطلاع رسانی نشده است؛ امری که در بعضی از سال ها به درستی انجام می شد ولی اغلب فرایند اطلاع رسانی شفاف و به موقعی نداشته است و همین امر باعث حدس ها و بعضا حاشیه برای سینمای ایران شده است.

سینمای ایران تا 11 اکتبر (3 مهرماه) مهلت دارد که فیلم انتخابی خود را به آموزشگاه هنرها و علوم سینمایی اسکار معرفی کند.

نام فیلم هایی چون جنگ جهانی سوم اثر هومن سیدی، برادران لیلا ساخته سعید روستایی، شب، داخلی، دیوار به کارگردانی وحید جلیلوند، بی رویا ساخته آرین وزیردفتری و… در میان آثاری دیده می گردد که در این روزها از سوی رسانه ها به عنوان نامزدهای احتمالی انتخاب به عنوان نماینده ایران در اسکار مطرح شده اند.

کره جنوبی سومین کشوری است که به مراسم اسکار راه می یابد

منبع: همشهری آنلاین

به "جزئیات نو درباره لیست اعضای کمیته انتخاب نماینده ایران در اسکار ، اسامی پیشنهادی اعلام شد ، لیلا حاتمی و امیر نوی در میان اعضا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات نو درباره لیست اعضای کمیته انتخاب نماینده ایران در اسکار ، اسامی پیشنهادی اعلام شد ، لیلا حاتمی و امیر نوی در میان اعضا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید