خودورسازان خارجی زیر تیغ لایحه نو مالیاتی 430 میلیارد دلاری کنگره آمریکاایلان ماسک: دولت بایدن از سر راه کنار برود

به گزارش مجله کامپیوتر، مقامات اتحادیه اروپا و کره جنوبی ضمن ابراز نگرانی درخصوص طرح تازه مالیاتی آمریکا بر خودروهای برقی، آن را ناقض قوانین سازمان تجارت جهانی دانستند.

خودورسازان خارجی زیر تیغ لایحه نو مالیاتی 430 میلیارد دلاری کنگره آمریکاایلان ماسک: دولت بایدن از سر راه کنار برود

به گزارش مجله کامپیوتر و به نقل از رویترز، مطابق لایحه 430 میلیارد دلاری مربوط به مسائل آب و هوایی و انرژی که روز یکشنبه به وسیله مجلس سنا تصویب شده بود، سقف اعتبار مالیاتی 7500 دلاری موجود برای خریداران خودروهای برقی برداشته شد اما همراه با محدودیت هایی است. در اصل دریافت این اعتبار برای خودروهایی که در آمریکای شمالی مونتاژ نشده اند، ممنوع است. گفتنی است که قانون پیشنهادی شامل مقرراتی با هدف جلوگیری از استفاده از اجزای باتری یا مواد معدنی مهم مشتق شده از چین است.

ممنوعیت اعتبارات مالیاتی برای وسایل نقلیه مونتاژ شده در خارج از آمریکای شمالی بعد از تصویب در مجلس نمایندگان آماده تحویل به جو بایدن، رئیس جمهوری برای امضاء خواهد شد.

میریام گارسیا فرر، سخنگوی کمیسیون اروپا در این زمینه ابراز نگرانی کرد و گفت: ما فکر می کنیم که این تبعیض آمیز است، این تبعیض علیه فراورینمایندگان خارجی درمقابل فراورینمایندگان آمریکایی است و البته این بدان معناست که با قوانین سازمان تجارت جهانی ناسازگار خواهد بود.

کره جنوبی هم روز پنجشنبه گفت که به آمریکا ابراز نگرانی خود را اعلام نموده است. کره جنوبی معتقد است این لایحه به طور بالقوه می تواند قوانین سازمان تجارت جهانی و قرارداد تجارت آزاد دوجانبه میان دو کشور را نقض کند. وزارت تجارت کره جنوبی در بیانیه ای گفت که از مقامات تجاری آمریکا خواسته الزامات موجود در این لایحه پیشنهادی درخصوص مسائل مربوط به مونتاژ نهایی خودرو و قطعات باتری را تعدیل نمایند.

بیشتر بخوانید:

  • ایلان ماسک: دولت بایدن از سر راه کنار برود

گروه صنعت خودروسازی کره جنوبی هم در روز آدینه با ارسال نامه ای به مجلس نمایندگان آمریکا، با استناد به توافقنامه تجارت آزاد آمریکا و کره جنوبی، درخواست کردند که خودروهای برقی و قطعات باتری فراوری یا مونتاژ شده در کره جنوبی را به عنوان واجد شرایط مزایای مالیاتی آمریکا در نظر بگیرند.

معافیت مالیاتی خودروهای برقی فراوری شده در آمریکای شمالی، بخشی از قانون کاهش تورم است که احتمالا روز آدینه به وسیله مجلس نمایندگان تصویب و سپس برای امضاء به بایدن ارسال می گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "خودورسازان خارجی زیر تیغ لایحه نو مالیاتی 430 میلیارد دلاری کنگره آمریکاایلان ماسک: دولت بایدن از سر راه کنار برود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودورسازان خارجی زیر تیغ لایحه نو مالیاتی 430 میلیارد دلاری کنگره آمریکاایلان ماسک: دولت بایدن از سر راه کنار برود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید