درمان بی خوابی با مواد غذایی

به گزارش مجله کامپیوتر، همه غذاها حاوی مواد طبیعی برای بهبود خواب هستند، اما مکمل هایی در دسترس همه ما هستند که مواد مغذی مناسب تری را برای بدن شما تأمین می کنند. استفاده از این مواد غذایی می تواند شما را به خوابی راحت رهنمون کند. این روزها بی خوابی تبدیل به یکی از مسائل بزرگ اهالی جوامع صنعتی شده و موارد زیر می توانند این معضل را به طور کامل حل کنند. البته گاهی اوقات بی خوابی زاییده مسائل عصبی و بیماری های جسمی است که در این گونه موارد بهترین راه، مراجعه به پزشک متخصص است.

درمان بی خوابی با مواد غذایی

درمان بی خوابی با مواد غذایی

همه غذاها حاوی مواد طبیعی برای بهبود خواب هستند، اما مکمل هایی در دسترس همه ما هستند که مواد مغذی مناسب تری را برای بدن شما تأمین می کنند. استفاده از این مواد غذایی می تواند شما را به خوابی راحت رهنمون کند. این روزها بی خوابی تبدیل به یکی از مسائل بزرگ اهالی جوامع صنعتی شده و موارد زیر می توانند این معضل را به طور کامل حل کنند. البته گاهی اوقات بی خوابی زاییده مسائل عصبی و بیماری های جسمی است که در این گونه موارد بهترین راه، مراجعه به پزشک متخصص است.

کلسیم

کلسیم یک مسکن طبیعی است. بعضی احساس می کنند که کلسیم در بعد ازظهرها بهتر جذب می شود. ما به شما پیشنهاد می کنیم که یک لیوان شیر را قبل از رفتن به رختخواب بخورید. کلسیم طبیعی در فرآورده های لبنی، سبزیجات سبز رنگ و کنجد است.

یک قاشق دانه های کنجد 10 برابر کلسیم بیشتری نسبت به یک لیوان شیر دارد. اسفناج هم حاوی میزان فراوانی کلسیم است (البته میزان جذب کمتری نسبت به لبنیات دارد). روزانه 1000 میلی گرم کلسیم مصرف کنید.

مهمیم

مهمیم بایستی با کلسیم جذب شود. بسکمک از مکمل های کلسیم شامل مهمیم هم می شوند. مهمیم برای ماهیچه ها خاصیت آرام بخش دارد، همچنین برای متعادل کردن قند خون و فشارخون هم مفید است.

منابع طبیعی مهمیم هالیبوت (نوعی ماهی)، بادام زمینی، غلات، اسفناج، موز، آووکادو، مغز خشکبار و آجیل است.

دیابتی ها لازم است که میزان مهمیم مناسبی جذب کنند (برای بالانس بهتر قند در خون)، همچنین افرادی که داروهای مدر (ادرارآور) مصرف می کنند زیرا مهمیم با ادرار فراوان این اشخاص از بین می رود. نشانه های کمبود مهمیم، گرفتگی ماهیچه، حالت تهوع و کم اشتهایی است.

ویتامین D

ویتامین D یکی دیگر از مواد مغذی مورد نیاز بدن است که در بالا بردن کلسیم مؤثر است. فرآورده های شیری سرشار از ویتامین Dهستند. تحقیقات نشان می دهد که به دست آوردن ویتامین D با در معرض آفتاب بودن کمی مشکل است. مخصوصاً در ماه های زمستان. بنابراین مصرف مکمل های آن توصیه می شود.

ال تینین

ال تینین یکی از اجزای تشکیل دهنده چای سبز است. این ماده دارای خاصیت آرامبخشی است. تحقیقات نشان می دهد که ال تینین با تحریک امواج آلفا، مغز را آرام می کند. گذشته از خاصیت آرام بخشی آن، ال تینین فشارخون را پایین می آورد.

اچ تی پی 5

اچ تی پی 5 مخفف کلمه هیدرو کسلیتریپتوفان ال 5 است. ال تریپتوفان یک اسید آمینه است. این ماده مغذی در بوقلمون به میزان فراوانی یافت می شود و بعضی گفته اند که برای خواب آلودگی هم مؤثر است.

بعضی ها تریپتوفان را به نام یک تقویت کننده خلق استفاده می کنند. همچنین این ماده به مکاهمم های سروتونین در مغز کمک می کند. یک کپسول اچ تی پی 5 باید صبح با شکم خالی خورده شود.

گابا

گابا یکی از انتقال دهنده های عصبی است. این ماده در تنظیم کردن عضله ها و آرامش دادن اعصاب مؤثر است.

منبع:نشریه کوچه ما، شماره 16.

منبع: راسخون

به "درمان بی خوابی با مواد غذایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان بی خوابی با مواد غذایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید