سه دشمن برتر افسردگی

به گزارش مجله کامپیوتر، افسردگی را باید نوعی بیماری دانست که با مراقبت هایی اندک می توان آن را درمان کرد. یکی از این درمان ها تغذیه مناسب است. می توان با تغذیه مناسب و استفاده از مواد مغذی خاص از این بیماری رها شد.

سه دشمن برتر افسردگی

افسردگی بیماری که راه درمانش در دستان خود ما است

چکیده

افسردگی را باید نوعی بیماری دانست که با مراقبت هایی اندک می توان آن را درمان کرد. یکی از این درمان ها تغذیه مناسب است. می توان با تغذیه مناسب و استفاده از مواد مغذی خاص از این بیماری رها شد. راه کارهای دیگری هم وجود دارد که در متن مقاله به آن پرداخته شده است.

تعداد کلمات 402/ تخمین زمان مطالعه 2 دقیقه

مترجم: میثم نریمانی

علاوه بر درمان و معالجه، چیزهای قدرتمند اما ساده ای هستند که شما می توانید انجام دهید تا به خودتان برای رها شدن از افسردگی و بهبودی کمک کنید.

در اینجا سه راه برای جنگیدن با افسردگی با الهام از کتاب برنامه نجات ضد افسردگی اثر دکتر رابرت هدایا درباره اینکه چگونه از پس اثرات جانبی دارو برآییم، مطرح می شود؛ خواه شما برنامه ضد افسردگی داشته باشید یا نداشته باشید.

1. تغذیه خوب

یک رژیم سرشار از پروتئین و با مقیاس پایین از شاخص گلیسمی (شاخص قندی) مثل: جو و گریپ فروت و ماست و هم میزان زیاد از همه غلات، میوه ها، سبزیجات و چربی های مفید مثل امگا3، به تثبیت و بهبود شرایط شما کمک می کند.

پروتئین برای تولید انتقال دهنده های عصبی که تنظیم کننده خلق و خو هستند، مهم است و غذاهایی که شاخص قندی پایین دارند کمک می کنند که قند خون شما ثابت بماند و خستگی شما کاهش یابد و افزایش ناسالم وزن شما و نوسانات خلقی شما را کاهش می دهد.

بیشتر بخوانید: افسردگی چیست و چگونه می توان با آن مقابله کرد؟

2. تحرک بدن

بر طبق تحقیقات دانشکده پزشکی هاروارد، شواهد و مدارک روشن وجود دارد که ورزش منظم می تواند به کاهش ملایم (کم) تا میانه افسردگی کمک کند و ممکن است نقش یک تثبیت کننده عملکرد درمان را در افسردگی های شدید ایفا کند.

بنابراین سعی کنید در بیشتر روزهای هفته، حداقل نیم ساعت که میزان زمان پیشنهادی برای ورزش در روز می باشد، ورزش کنید.

3. در پی خوشی ها و برخی از لذات سالم گشتن

معنویت احساس مرسوم و رایجی است که انجام دادن کاری که از آن لذت می برید باعث می شود که احساس شادمانی بیشتری داشته باشید، اما این دشمنان افسردگی یعنی: در پی خوشی ها و برخی از لذات سالم گشتن و معنویت، بوسیله پرورش دادن هرمون های استرس و افزایش دادن مواد شیمیایی لذت بخش در بدن مثل آندروفین ها و دوپامین موجب کاهش افسردگی می شوند. بنابراین هر روز کاری را انجام دهید که برای شما معنا دارد و به شما احساس خوبی می دهد. سلامتی و تندرستی شما به آن بستگی دارد.

برگرفته از سایت: psychology.com

منبع: راسخون

منبع: راسخون

به "سه دشمن برتر افسردگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سه دشمن برتر افسردگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید