طرز تهیه کرم پیراشکی بازاری آسان و خوشمزه

به گزارش مجله کامپیوتر، پیراشکی یا همان دونات نه تنها در ایران بلکه در سراسر جهان هواداران بسیاری دارد. این شیرینی خوشمزه با دستور پختی آسان، کار را برای افراد آسان نموده است. تهیه خمیر پیراشکی معمولا نسبت به کرم میانی آن سخت تر است پس طرز تهیه خمیر پیراشکی فوری را در کتاب کاله بخوانید. اینجا طرز تهیه کرم پیراشکی را برایتان خواهیم گفت تا بتوانید با خواندن طرز تهیه پیراشکی کرم دار در کتاب کاله آن را به راحتی آماده کنید.

طرز تهیه کرم پیراشکی بازاری آسان و خوشمزه

مواد لازم برای تهیه خمیر پیراشکی

  • آرد چهار فنجان
  • شکر یک چهارم فنجان
  • تخم مرغ دو عدد
  • کره یک دوم فنجان
  • وانیل یک قاشق چای خوری
  • نمک یک دوم قاشق چای خوری
  • شیر یک فنجان
  • مخمر دو و یک چهارم قاشق چای خوری
  • روغن سرخ کردنی به اندازه لازم

مواد لازم برای تهیه کرم پیراشکی

  • شیر دو فنجان
  • خامه قنادی یک فنجان
  • زرده تخم مرغ درشت شش عدد
  • شکر 100 گرم
  • نشاسته ذرت شش قاشق غذاخوری
  • وانیل دو قاشق چای خوری
  • کره دو قاشق غذاخوری
  • نمک یک دوم قاشق چای خوری

طرز تهیه پیراشکی

مواد خشک را مخلوط کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه کرم پیراشکی باید خمیر پیراشکی را آماده کنید. کاسه ای مناسب انتخاب نموده تا در آن آرد و نمک را مخلوط کنید. برای خوشمزه تر شدن پیراشکی هایتان می توانید دارچین و کمی زنجبیل آسیاب شده هم به این مواد اضافه کنید.

2. مواد تر را مخلوط کنید

در دومین مرحله از تهیه خمیر پیراشکی نوبت به مخلوط کردن دیگر مواد می رسد. برای این کار در کاسه ای جداگانه یا کاسه هم زن تان شیر گرم، شکر، مخمر، تخم مرغ و عصاره وانیل را بریزید و با دور میانه هم زن آن ها را مخلوط کنید.

3. مواد خشک و تر را با یکدیگر ترکیب کنید

در ادامه تهیه خمیر پیراشکی، نوبت به ترکیب کردن مخلوط آرد با مخلوط تخم مرغ می رسد. بعد از ترکیب کردن شان، مخلوط را با دور میانه هم زن خوب بزنید تا آرد کامل یک دست گردد. خمیر را به مدت 8 تا 10 خوب ورز دهید. هنگام ورز دادن خمیر روی آن آرد اضافه نپاشید تا خمیری نرم و چسبنده داشته باشید. حال کره را اضافه نموده و برای 8 دقیقه دیگر ورز دهید تا حالت چسبندگی و کشسانی آن حفظ گردد. شما با این کرم خوشمزه، پیراشکی را به روش بازاری هم می توانید تهیه کنید. طرز تهیه پیراشکی بازاری در کتاب کاله گفته شده است.

4. خمیر استراحت کند

در این مرحله، کاسه مناسبی را چرب کنید و خمیر آماده شده را داخل آن قرار دهید. روی ظرف را با یک نایلون یا حوله ای تمیز بپوشانید و به مدت یک ساعت تا یک ساعت و نیم کنار بگذارید تا حجم خمیرتان دوبرابر گردد و در اصطلاح خمیرتان ور بیاید. اگر عجله ای برای ور آمدن خمیرتان ندارید، می توانید ظرف را به مدت 24 ساعت در یخچال بگذارید تا به آرامی ور بیاید. بعد از بیرون آوردن از یخچال، آن را روی پیش خوان بگذارید تا برای یک ساعت به آرامی به دمای محیط برسد. حال به سراغ تهیه کرم پیراشکی بروید.

طرز تهیه کرم پیراشکی

1. مواد را ترکیب کنید

در طرز تهیه کرم پیراشکی ظرفی مناسب انتخاب کنید تا بتوانید در آن زرده های تخم مرغ و شکر را مخلوط کنید. در مرحله بعدی نشاسته ذرت را اضافه و با هم زن مواد را خوب با یکدیگر مخلوط کنید. بعد از آن نوبت به اضافه کردن نمک، وانیل شیر و خامه می رسد. شیر را به تدریج داخل قابلمه بریزید اما آن را مدام هم بزنید تا مخلوط گلوله گلوله نگردد.

2. مواد را بجوشانید

در ادامه آماده کردن کرم پیراشکی احتیاج است که گاز را روی حرارت کم قرار دهید تا مواد آهسته جوش بخورد و خامه را اضافه کنید. بعد از غلیظ شدن خامه، کره را اضافه نموده و از روی حرارت بردارید. مواد باید آهسته جوش بخورند و با یکدیگر ترکیب شوند. در آخر دقت داشته باشید که این مایع کف آلود باید به کاستردی غلیظ و بدون کف تبدیل گردد.

3. مایه را صاف کنید

در آخرین مرحله از طرز تهیه کرم پیراشکی باید مایه آماده شده را با یاری یک توری یا الک صاف کنید. با این کار زرده های تخم مرغ دلمه شده و شیر غلیظ شده روی مایه دور ریخته می گردد. حال کرم پیراشکی تان آماده است روی آن را با نایلون بپوشانید. اجازه دهید مایه کامل خنک گردد. پس از سرد شدن کرم، آن را با لیسک به شدت هم بزنید تا یک دست گردد. حال تا آماده کردن پیراشکی می توانید آن را در یخچال بگذارید.

4. خمیر را شکل دهید

نوبت به آماده کردت پیراشکی ها می رسد. روی یک سطح صاف کمی آرد پاشیده و خمیر را روی آن بگذارید. خمیر را حسابی ورز دهید تا هوای اضافه آن کامل گرفته گردد. برای آن که خمیر پیراشکی را قالب بزنید از دو روش آسان می توانید بهره ببرید. روش اول به این صورت است که خمیر را با یاری یک وردنه صاف نموده و با استفاده از یک کاتر بیسکوییت یا کوکی آن را قالب بزنید. در این روش توجه داشته باشید که ضخامت قالب های پیراشکی نازک نباشند چرا که پف نمی نمایند. در روش دوم خمیر را به دو نیم تقسیم و هر کدام از آن ها را به شش قسمت کنید. هر قسمت را به شکل یک توپ دربیاورید و سپس با یاری وردنه یا دستان خود آن را صاف کنید. حال آن ها را با استفاده از یک کاتر یا چاقو قالب بزنید.

5. پیراشکی ها را سرخ کنید

سینی فر را کمی آرد بپاشید یا درون آن کاغذ روغنی بیاندازید سپس خمیرهای آماده شده را با فاصله از هم درون آن بچینید. روی آن را نایلون یا یک پارچه حوله ای تمیز انداخته و به مدت 45 تا 60 دقیقه به آن ها استراحت دهید. با ور آمدن خمیرها نوبت آن است که تابه بزرگی را تا نیمه پر از روغن کنید. بعد از داغ شدن روغن، پیراشکی ها را داخل روغن انداخته و هر طرف آن را به مدت سه دقیقه سرخ کنید تا به رنگ قهوه ای طلایی دربیایند. این نکته را در نظر بگیرید که پیراشکی ها هنگام سرخ شدن در روغن غوطه ور باشند تا حسابی پف دار شوند. بعد از سرخ شدن پیراشکی ها را رو یک دستمال کاغذی یا توری خنک نماینده بگذارید تا روغن اضافه آن جذب گردد.

6. پیراشکی ها را با کرم پر کنید

دارچین و شکر را داخل یک بشقاب بریزید و پیراشکی های سرخ شده را در آن غوطه ور کنید. اگر فقط پیراشکی شکری را دوست دارید پس طرز تهیه پیراشکی شکری در منزل را در کتاب کاله بخوانید. اما برای تهیه پیراشکی کرم دار، پیراشکی ها را دانه دانه به صورت عمودی در یک سینی گذاشته و با چاقو سوراخ شان کنید. با این کار از کثیف شدن دست هایتان جلوگیری می کنید. کرم را داخل یک قیف پلاستیکی ریخته و سر آن را تا خاتمهی پیراشکی فرو کنید. این کار را تا خاتمه انجام دهید. حال که پیراشکی هایتان آماده است آن ها را داخل یکی سینی چیده و با سس شکلاتی براق تزئین کنید. طرز تهیه سس شکلاتی براق برای روی کیک را در کتاب کاله بخوانید.

کرم پیراشکی را با طعم های متفاوت به راحتی می توانید در منزل آماده کنید.

نکات تکمیلی برای تهیه کرم پیراشکی

پیراشکی با دستور و طعم های متفاوتی آماده می گردد اما برای آن که تجربه ای لذت بخش از این آشپزی داشته باشید بهتر است به نکات زیر توجه داشته کنید.

چگونه پیراشکی های زیبایی داشته باشیم؟

برای آن که پیراشکی هایتان شکل ناجوری نداشته باشند ابتدا اجازه دهید پیراشکی ها کامل خنک شوند بعد آن ها را پر کنید. در صورتی که آن ها کامل خنک نشده باشند، کرم پیراشکی آب شده و بیرون می زند و شکل نامرتبی به خود می گیرند.

چگونه پیراشکی های پف داری داشته باشیم؟

در صورتی می توانید پیراشکی های پف داری داشته باشید که خمیرتان حسابی استراحت نموده باشد و حجم آن دو برابر شده باشد. از سویی بعد از قالب زدن خمیر هم باید به آن موقع کافی دهید تا در اصلاح ور بیاید. نکته بعدی که باید در نظر داشته باشید دمای روغنی است که پیراشکی را در آن سرخ می کنید، حواستان باشد که روغن باید خوب داغ شده باشد. در کتاب کاله طرز تهیه پیراشکی پفکی به خوبی گفته شده است.

آیا در طرز تهیه کرم پیراشکی مواد را می توان جایگزین کرد؟

بله. شیر و تخم مرغ مهم ترین موادی هستند که به راحتی می توانید آن ها را جایگزین کنید. اگر پیراشکی های روشن تری می خواهید به جای شیر از آب بهره ببرید. با آن که تخم مرغ خمیرتان را سفت تر و منسجم تر می نماید اما در صورت نبود آن می توانید از یک دوم فنجان شیر بهره ببرید.

آیا روش های دیگری برای تهیه کرم پیراشکی وجود دارد؟

کرم پیراشکی با دستورهای مختلف و طعم های متفاوتی آماده می گردد. رایج ترین آن کرم زردرنگ یا همان کاسترد است که شرح آن را در بالا گفته ایم. با این حال در ادامه به چند طعم اشاره خواهیم کرد که با توجه به ذائقه تان یکی از آن ها را می توانید انتخاب کنید:

1. کرم توت فرنگی که با استفاده از یک فنجان خامه قنادی، یک دوم فنجان پوره توت فرنگی و یک چهارم عصاره توت فرنگی تهیه می گردد.

2. کرم تمشک که با یک فنجان خامه قنادی و یک دوم فنجان پوره تمشک یا عصاره آن آماده می گردد.

3. پنیر خامه ای که از کرم های خوشمزه به شمار میرود را می توانید با یک فنجان خامه قنادی و یک دوم فنجان پنیر خامه ای آماده اش کنید. از پنیر ماسکارپونه هم برای این کرم می توانید بهره ببرید.

4. خامه شکلاتی که بارها طعم آن را چشیده اید، آن را به راحتی با یک فنجان خامه قنادی و 100 گرم شکلات تلخ آماده کنید. طرز تهیه پیراشکی کرم دار خانگی با دستوری متفاوت در کتاب کاله آورده شده است.

منبع: کتاب کاله

به "طرز تهیه کرم پیراشکی بازاری آسان و خوشمزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کرم پیراشکی بازاری آسان و خوشمزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید