طرز تهیه کیک برگردان؛ کیک خوشمزه بین المللی با طعم هلو!

به گزارش مجله کامپیوتر، کیک برگردان یا کیک آپساید داون از کیک های بسیار خوشمزه و معروف بین المللی است که با میوه های فصل تهیه میگردد در این تکنیکِ پختن کیک میوه های فصلِ موجود در کف قالب با کارامل پخته می شوند و مایه کیک روی میوه ها قرار میگیرد و در فر میپزد میوه ها در زمان پخت کیک همراه با کارامل پخته و مربایی می شوند و طعم و ظاهر بسیار عالی و زیبایی به کیک می دهند.این کیک را با انواع میوه ها میتوان تهیه کرد ما در اینجا کیک آپساید داون هلو را به شما آموزش می دهیم.این کیک عطر و طعم بی نظیری دارد و بافت آن بسیار سبک و نرم است و برای عصرانه فوق العاده عالی است. درست کردن این کیک بسیار آسان است و به راحتی در منزل میتوانید آن را تهیه کنید و نیازی نیست نگران سفت شدن کارامل در روی کیک باشید چون کارامل در حین پخت داخل فر به یک ترکیب نرم و خوشمزه تبدیل می گردد.

طرز تهیه کیک برگردان؛ کیک خوشمزه بین المللی با طعم هلو!

با ما در مجله کامپیوتر بلاگ همراه باشید با آموزش این کیک زیبا و خوشمزه!

مواد لازم برای کیک
تخم مرغ3 عدد
شکر1 پیمانه
آرد سفید قنادی (آرد سه صفر)2 پیمانه
روغن مایع یا کره آب شدهدو سوم پیمانه
مخلوط شیر و ماستدو سوم پیمانه
بکینگ پودر2 قاشق چای خوری
وانیلیک چهارم قاشق چای خوری
نمک1 پنس
هلو یا شلیل درشت1 الی 2 عدد
مواد لازم برای سس کاراملی
شکرسه چهارم پیمانه
آب 2 قاشق غذا خوری

1- برای تهیه کیک آپساید داون اول کف قالب گرد به قطر بیست و شش الی بیست و هفت سانتی متر رو با کاغذ روغنی می پوشونیم برای پخت این کیک از قالب با قطر زیاد استفاده میشه تا اندازه میوه روی کیک بیشتر باشد و این کیک ها اکثرا ارتفاع کمتری نسبت به کیک های معمولی دارند.

هلو یا شلیل رو از وسط نصف کنید و بعد به صورت هلالی برش بزنید و کف قالب کنار هم بچینید تا کف قالب کاملا پر بشه.

برای درست کردن کارامل شکر رو به همراه دو قاشق آب داخل ظرفی بریزین و روی حرارت ملایم قرار بدین حرارت باید کم باشه تا شکر به مرور آغاز به کاراملی شدن بکنه اگه حرارت بالا باشه شکر میسوزه و طعم کارامل تلخ و رنگ کارامل تیره میشه.

2- وقتی مخلوط آب و شکر رو روی حرارت گذاشتیم کم کم آب تبخیر میشه و شکرها کاملا سفت و خشک میشن نگران نباشین و کمی صبر کنید تا شکر کم کم آغاز به آب شدن و کارامل شدن بکنه.

وقتی شکر آب شد تابه رو حرکت بدین تا کارامل جا به جا بشه و مابقی شکرها هم آب بشن. (در صورت لزوم میتونید خیلی کم از قاشق هم یاری بگیرین)

صبر کنید تا همه شکر ها آب بشن و هیچ گلوله شکری داخل مواد نباشه و یک کارامل شفاف و یک دست و خوش رنگ داشته باشیم.

3- بعد بلافاصله حرارت رو خاموش کنید و کارامل رو روی میوه های چیده شده داخل قالب بریزین به صورتی که در همه قسمت ها کارامل ریخته شده باشه بعد قالب رو کنار میذاریم و میریم سراغ آماده کردن مایه کیک.

4- بکینگ پودر و نمک رو به آرد سفید اضافه و کاملا مخلوط میکنیم و سه بار الک نموده و کنار میذاریم.

5- تخم مرغ ها و شکر و وانیل رو داخل ظرفی ریخته و با دور تند همزن حدود پنج الی شش دقیقه بزنید تا کاملا کرم رنگ و حجیم و کشدار بشه.

6- بعد ترکیب ماست و شیر رو اضافه و در حد مخلوط شدن با همزن مخلوط کنید تا یکدست بشه.(میتونید نصف پیمانه رو با شیر و نصفش رو ماست پر کنید)

7- بعد هم روغن مایع رو اضافه و در حد مخلوط شدن با همزن بزنید.

بیشتر بخوانید:طرز تهیه کیک کدو حلوایی

در آخر مخلوط آرد و بکینگ پودر الک شده رو در دو مرحله اضافه کنید و با لیسک به صورت دورانی مخلوط کنید تا مواد یکدست بشه و هیچ گلوله ای داخل مواد نباشه بعلاوه میتونید مواد رو با دور کند همزن خیلی کم هم بزنید تا یکدست بشه.

8- مایه کیک رو به آرومی روی میوه ها بریزین و همه مایه رو از یک قسمت داخل قالب نریزین و ظرف رو حرکت بدین تا مایه کاملا روی میوه ها رو بپوشونه.

9- کیک رو در فر با دمای صد و هشتاد درجه سانتی گراد که از قبل گرم شده به مدت حدودی چهل و پنج دقیقه بپزین (زمان ذکر شده در فرهای مختلف متفاوت و متغیره) تا روی کیک طلایی بشه و با یک خلال دندان از قسمت مرکزی کیک تست کنید اگه خلال دندان تمیز بیرون اومد کیک رو از فر خارج کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه انواع کیک

10- برعکس بقیه کیک ها که اجازه میدیم خنک بشه در این کیک بعد از خارج کردن قالب از فر با یک چاقوی تیز کناره های کیک رو از قالب جدا میکنیم و بعد کیک رو داخل ظرف سرو برمیگردونیم. (کاغذ روغنی به کف قالب میجسبه و نیازی به جدا کردن از کیک نداره)

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک شلیل و بادام

اجازه بدین کیک داخل ظرف سرو خنک بشه و بعد به دلخواه با پسته خرد شده یا بادام خرد شده تزئین و نوش جان کنید.

نکات کلیدی پخت کیک برگردان

  • برای پخت کیک برگردان یا آپساید داون میتونید از انواع میوه های فصل استفاده کنید از جمله آناناس، هلو، شلیل، موز، زردآلو، گلابی، پرتقال، سیب، آلو، گیلاس بدون هسته و …. و از همین دستور میتونید برای پخت انواع کیک برگردان استفاده کنید.
  • دیواره های قالب احتیاجی به چرب کردن نداره و کیک به راحتی با چاقو از قالب جدا میشه.
  • شکر موجود در کیک و شکر مربوط به کارامل کنار هم طعم شیرین متناسبی به این کیک میدن و این کیک شیرینی بیش از حد نداره پس نیازی نیست اندازه شکر رو کم کنید.
  • از هر ماست دلخواهی که ترش نباشه میتونید برای تهیه این کیک استفاده کنید و بهتره حتما از ترکیب شیر و ماست برای تهیه کیک استفاده کنید چون بافت بسیار نرمی به کیک میده.
  • برای کارامل کردن شکر بهتره از قابلمه یا تابه هایی با دیواره و کف ضخیم استفاده بشه چون قابلمه های که ضخامت کم و نازکی دارن حرارت رو زودتر منتقل میکنند و ممکنه باعث سوختن کارامل بشن.
  • شکر کاراملی و ذوب شده بسیار داغ هست پس باید مواظب باشین که باعث سوزوندن دست هاتون نشین.
  • اگه در نهایت طعم تلخی در کیک احساس کردین یعنی کارامل رو سوزوندین و این امر باعث ایجاد طعم تلخ یا رنگ تیره در قسمت رویی کیک میشه.
  • برای تهیه این کیک از پیمانه استاندارد قنادی یا لیوان فرانسوی استفاده کنید.
  • برای اینکه بوی زهم تخم مرغ رو داخل کیک حس نکنید حتما نطفه تخم مرغ رو جدا کنید و تخم مرغ رو به خوبی با همزن بزنید تا کرم رنگ بشه و موقع هم زدن تخم مرغ حتما یکبار کناره های ظرف رو با لیسک دورگیری کنید تا ذرات پاشیده به دیواره ها دوباره داخل مواد برگردن و باعث ایجاد بوی زهم داخل کیک نشن.
  • برای تهیه این کیک هم از روغن مایع و هم از کره آب شده میتونید استفاده کنید بعلاوه میتونید از ترکیب این دو روغن استفاده کنید.

امیدوارم از طرز تهیه کیک برگردان خوشتان آمده باشد. برای مشاهده دستورات آشپزی دیگر به مجله ما سری بزنید.

منبع: اُکالا

به "طرز تهیه کیک برگردان؛ کیک خوشمزه بین المللی با طعم هلو!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کیک برگردان؛ کیک خوشمزه بین المللی با طعم هلو!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید