عامل موثر در عدم موفقیت رژیم های غذایی چیست؟

به گزارش مجله کامپیوتر، بسیاری از دانشمندان و متخصصان تغذیه استدلال نموده اند که فرآیند خسته کننده ردیابی مواردی که فرد در یک روز می خورد و می نوشد، عامل حیاتی کاهش وزن پیروز است اما طبق نتایج مطالعه نو منتشر شده در مجله Obesity، ردیابی کامل رژیم غذایی برای دستیابی به کاهش وزن قابل توجه، ضروری نیست.

عامل موثر در عدم موفقیت رژیم های غذایی چیست؟

به گزارش ایسنا، محققان با استفاده از یک روش به نام تجزیه و تحلیل منحنی ویژگی های عملکرد گیرنده، تخمین زدند که افراد چند روز احتیاج دارند تا مصرف غذای خود را پیگیری نمایند تا از نظر بالینی به کاهش وزن قابل توجهی برسند.

ران ژو، نویسنده ارشد این تحقیق اظهار کرد که برای موفقیت روزانه احتیاجی به ردیابی 100 درصدی ندارید.

به طور خاص در این کارآزمایی، متوجه شدیم که افراد فقط باید حدود 30 درصد از روزها برای از دست دادن بیش از 3درصد وزن و 40 درصد از روزها برای از دست دادن بیش از 5 درصد وزن یا تقریبا 70 درصد از روزها برای کاهش وزن بیشتر ردیابی نمایند.

از آنجایی که هدف یک برنامه کاهش وزن 6 ماهه معمولا بین 5 تا 10 درصد است این یافته ها بسیار امیدوارنماینده هستند.

بسیاری از مواقع زمانی که افراد حدود 5 تا 10 درصد وزن خود را از دست می دهند، تغییراتی در مواردی مانند فشار خون، چربی ها، خطر بیماری های قلبی و عروقی و خطر دیابت مشاهده می گردد بنابراین در تحقیقات آینده درک بهتر چرایی ظهور این الگوها و توسعه مداخلات کارآمد برای بهبود نتایج مورد احتیاج است.

منبع: فرارو

به "عامل موثر در عدم موفقیت رژیم های غذایی چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عامل موثر در عدم موفقیت رژیم های غذایی چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید