عرضه اولین مدل الکتریکی تویوتا به بازار

به گزارش مجله کامپیوتر، تویوتا اعلام نموده برای ساخت باتری ماشین های الکتریکی اش 730 میلیارد ین (پنج میلیارد و 300 میلیون دلار) سرمایه گذاری خواهد نمود. این سرمایه گذاری در ژاپن و آمریکا صورت گرفته و فراوری باتری بین سال های 2024 تا 2026 شروع خواهد شد.

عرضه اولین مدل الکتریکی تویوتا به بازار

برخلاف بسیاری از خودروسازان که باتری های خود را از شرکت های دیگر می خرند، تویوتا معتقد است که فراوری باتری در داخل شرکت باعث می گردد این کارخانه بهتر در بازار رقابت کند.

کارخانه باتری سازی تویوتا در ژاپن با همکاری پاناسونیک ساخته می گردد. تویوتا بعلاوه یک کارخانه باتری سازی در استان کارولینای شمالی در دست ساخت دارد. ظرفیت فراوری این کارخانه ها 40 گیگاوات ساعت است که با آن می توان باتری حدود 600 هزار دستگاه ماشین الکتریکی را تامین کرد.

تویوتا بزرگ ترین فراوری کننده خودروی دنیا است، اما در ساخت ماشین های الکتریکی از رقیبانش عقب است. این شرکت به تازگی اولین مدل الکتریکی خود را به بازار عرضه نموده و می گوید تا سال 2030 سه میلیون و 500 هزار دستگاه ماشین الکتریکی فراوری خواهد نمود.

علاوه بر تویوتا، هوندا هم اعلام نموده که با همکاری شرکت کره ای ال جی یک کارخانه باتری سازی در آمریکا خواهد ساخت. فورد هم برای ساخت کارخانه ای مشابه با شرکت کره ای SK همکاری می نماید و برای این کار هفت میلیارد و 800 میلیون دلار سرمایه گذاری نموده است.

منبع: فوت و فن / bbc.com

به "عرضه اولین مدل الکتریکی تویوتا به بازار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عرضه اولین مدل الکتریکی تویوتا به بازار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید