عطایی: ناظران مسابقات لیگ صورت مساله را پاک نکنند

به گزارش مجله کامپیوتر، کارشناس والیبال ایران با انتقاد از محروم کردن هواداران تیم های پر هوادار لیگ برتر، گفت: بهتر است ناظران کمیته انضباطی دلایل وقوع اتفاقات در بازی ها را گزارش دهند و صورت مسئله را پاک نکنند.

عطایی: ناظران مسابقات لیگ صورت مساله را پاک نکنند

به گزارش مجله کامپیوتر، بهروز عطایی درباره تصمیمات کمیته انضباطی فدراسیون والیبال مبنی بر محروم کردن طرفداران بعضی تیم ها از جمله کاله مازندران، توضیح داد: از نظر من هر چیزی باید در چارچوب قواعد خاصی که مربوط به آن است صورت بگیرد و بیشتر روی صحبتم با چگونگی رخ دادن وقایع است. وقتی اتفاقی رخ می دهد بهتر است دلایل ایجاد واقعه نیز تعیین گردد. تیم هایی مثل گنبد، کاله آمل و شهرداری ورامین نباید اینگونه قضاوت شوند. وقتی بازیکنی از حریف طرفداران تیم هایی مثل کاله را تحریک می نمایند درست نیست که طرفداران آن ها محروم شوند.

وی ادامه داد: موضوعی که مطرح می کنم در همه جای جهان عملی است. در جهان برای آوردن طرفدار به داخل سالن ها هزینه می نمایند و پول های کلانی مصرف می گردد. اکنون طرفداران ما بدون هیچ چشم داشتی برای حمایت تیم های مورد علاقه خود به سالن ها می آیند، پس درست نیست اینگونه با آن ها رفتار گردد. بهتر است ریشه یابی درستی در خصوص علل وقوع اعتراضات داشته باشیم.

کارشناس والیبال ایران با بیان این که ناظرین باید گزارشات خود را درست ارائه دهند، اظهار کرد: وقتی قرار است ناظران در خصوص اتفاقات یک بازی به کمیته انضباطی گزارشی دهند، باید اصل ماجرا توضیح داده گردد نه این که صورت مساله را پاک کنیم. اگر اصل ماجرا ریشه یابی گردد تیم هایی مثل گنبد، آمل و شهرداری ورامین اینگونه ضربه نمی خورند. طرفداران ما متاثر از شرایط مالی موجود در جامعه هستند و شاید نتوانند مقابل تحریکات صبوری نمایند. اگر علل وقوع چنین اتفاقاتی ریشه یابی گردد سر تیم های پرطرفدار بریده نمی گردد. سال هاست که صورت مساله پاک می گردد و مشکل همچنان ادامه دارد.

سرمربی تیم والیبال کاله مازندران در خصوص شرایط تیم خود بعد از سپری کردن تعطیلات 50 روزه لیگ، اظهار کرد: خوشبختانه تمرینات خوبی را گذراندیم و سعی می کنیم همچنان نیز به تمرینات ادامه دهیم. می دانیم که لیگ پرفشاری را پیش رو داریم و قطعا سعی خواهیم کرد جوری پیش رویم که بازیکنان تاثیرگذار ما در لیگ و تیم ملی آسیب نبینند، تا در میادین بین المللی و حساس در اختیار تیم ملی نیز باشند.

گفته می گردد فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) تصمیم دارد تعداد سهمیه بازیکنان تیم ها در لیگ ملت ها را کاهش دهد. عطایی در پاسخ به این سوال که آیا این اتفاق بر روی فرایند تیم ملی ایران تاثیر منفی می گذارد؟ اظهار کرد: در این هفت - هشت سال ما از این فرصت استفاده نکرده ایم و در طی این سال ها همواره با استفاده از بازیکنان اصلی در لیگ ملت ها حضور داشته ایم. به گونه ای می توانم بگویم نگرش ما از سال های پیش همین است. فکر نمی کنم تاثیری روی فرایند تیم ایران بگذارد، اما برای کشورهایی چون روسیه و لهستان که نگرش متفاوتی دارند تاثیرات خود را خواهد گذاشت.

وی در سرانجام گفت: از نظر من نگرشی که تیم هایی چون روسیه دارند باعث می گردد بازیکنانی که به آنها فرصت کمتری داده می گردد خود را نشان دهند مفید است. در ایران نه اما در سطح جهانی می توانم بگویم که تاثیرات خود را خواهد گذاشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "عطایی: ناظران مسابقات لیگ صورت مساله را پاک نکنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عطایی: ناظران مسابقات لیگ صورت مساله را پاک نکنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید