عمل لیزیک چشم و جراحی بینی کلینیک چهره نگار

به گزارش مجله کامپیوتر، خبرگزاری خبرنگاران- در واقع برای بسیاری از افرادی که از عینک و یا لنز طبی استفاده می نمایند و قصد عمل لیزیک چشم را دارند این سوال مطرح می گردد که آیا بعد از انجام عمل لیزیک می توان جراحی بینی را انجام داد و آیا دوباره مسئله ای برای چشم ایجاد نمی گردد. بعلاوه باید در خصوص اینکه کدام یک قبل از دیگری انجام گردد آنالیز گردد. پس اگر کسی قصد انجام عمل لیزیک چشم و جراحی بینی را دارد بهتر است در این زمینه اطلاعاتی به دست آورد تا دچار مشکل نگردد.

عمل لیزیک چشم و جراحی بینی کلینیک چهره نگار

برای درک بهتر رابطه این دو عمل بهتر است هر یک را به طور جداگانه آنالیز کرد و در ابتدا با مفهوم و چگونگی انجام عمل لیزیک و بعلاوه چگونگی عمل بینی آشنا شد. علاوه بر این با وجود اینکه عمل بینی ممکن است بر چشم تاثیر بگذارد و یا اینکه استفاده از عینک بر روی عمل بینی موثر باشد باید تمامی جوانب را در نظر گرفت.

عمل لیزیک چشم

برای پاسخ به این پرسش ها و اینکه عمل بینی بر روی چشم ها و عمل لیزیک چه تاثیراتی می تواند داشته باشد بهتر است که در ابتدا با چگونگی انجام عمل لیزیک چشم آشنا شویم تا بتوانیم به درک بهتری از رابطه عمل لیزیک چشم و جراحی بینی پیدا کنیم.

این عمل در واقع یک عمل جراحی محسوب می گردد که از طریق آن می توان دید افراد نزدیک بین یا دوربین و بعلاوه چشم های دارای آستیگمات را اصلاح کرد. در اصل در این عمل قرنیه بازسازی می گردد به گونه ای که نقطه کانونی چشم تغییر کند تا اینکه تصویر به درستی بر روی شبکیه چشم متمرکز گردد تا بتوان تصویری واضح و درست را مشاهده کرد.

برای انجام این عمل ابتدا قطره های برای بی حس شدن چشم داخل چشم ریخته می گردد و بعد با استفاده از ابزارهایی که نام آن میکروکراتوم یا لیزر فمتوسکند است برای انجام و ایجاد یک فلپ نازک در قرنیه استفاده می نمایند تا بتوانند آن را برداشته و دوباره از لیزر دیگری برای بازآرایی بافت های زیرین استفاده می نمایند و در آخر دوباره فلپ را در جای خود قرار می دهند. این عمل حدود بیست دقیقه طول می کشد و بعد از آن عمل به انتها می رسد.

مطالب مرتبط : جهت مطالعه مقاله شکستگی بینی به صفحه درمان بینی شکسته ما مراجعه نمایید....

بعد از عمل چشم ها دچار خشکی می شوند که باید در این صورت طبق دستور پزشک از قطره های چشمی استفاده گردد و ممکن است تا مدتی چشم دچار سوزش و تاری باشد. پس برای بهبود دید باید زیر نظر پزشک باشید و تمام داروها طبق نظر پزشک استفاده گردد.

جراحی بینی

برای فهم رابطه بین عمل لیزیک چشم و جراحی بینی به چگونگی انجام عمل بینی خواهیم پرداخت. جراحی بینی جز یکی از رایج ترین عمل های زیبایی محسوب می گردد که ممکن است برای اصلاح مسائل تنفسی و یا برای کسانی که از فرم بینی خود راضی نیستند انجام گردد. بنابراین چگونگی انجام عمل می تواند بسته به نوع هدف کاملا متفاوت باشد.

علاوه بر این مورد چگونگی انجام عمل به عوامل دیگری مثل ویژگی ها و فرم بینی و اینکه بینی گوشتی باشد و یا استخوانی بستگی دارد و بسته به نوع آن عمل می تواند باز یا بسته باشد.

در عمل جراحی به روش بسته معمولا تغییرات کمتری بر روی بینی شما انجام می گردد و معمولا به صورت سرپایی صورت می گیرد در حالیکه جراحی باز بسیار سنگین تر است و کل نوار بافتی که سوراخ های بینی را از هم جدا می نماید برش می خورد و از این طریق استخوان و غضروف بینی به طرف بالا کشیده می گردد و فرم بینی را به کلی تغییر می دهند.

حتی در برخی از موارد ممکن است که به غضروف اضافه احتیاج گردد که باید از قسمت هایی از بدن به آن پیوند زده گردد. بعد از اتمام کار و رسیدن به فرم دلخواه برش مورد نظر بخیه خورده و عمل به اتمام می رسد.

نتیجه نهایی عمل بین 6 ماه تا یکسال بعد از عمل تعیین می گردد و نوک بینی ممکن است تا ماه ها ورم داشته باشد و کبودی زیر چشم ها هم تا دو هفته بعد از عمل ممکن است ادامه داشته باشد. بنابراین بهتر است که دو الی سه هفته به استراحت بپردازید و از انجام عمل های سنگین خودداری نمایید.

مطالب مرتبط : جهت مطالعه مقاله پیکرتراشی به صفحه عمل لیپوماتیک ما مراجعه نمایید....

رابطه بین عمل لیزیک چشم و جراحی بینی

حال که با چگونگی عمل لیزیک و جراحی بینی آشنا شدیم بهتر است به رابطه بین عمل لیزیک چشم و جراحی بینی بپردازیم. یکی از نکات مهم فاصله بین این دو عمل می باشد و اگر به تازگی چشمان خود را لیزیک نموده اید و به فکر عمل بینی هستید بهتر است تا بهبودی کامل حدود چند ماه صبر کنید.

بعلاوه بهتر است که اول عمل لیزیک انجام گردد و بعد بینی خود را جراحی نمایید زیرا تا مدت ها بعد از عمل بینی نمی توان از عینک استفاده کرد. اگر شما مشکل جدی برای عینک نزدن ندارید هم می توانید ابتدا عمل بینی را انجام داده و بعد عمل لیزیک را انجام دهید. نکته مهم و قابل ذکر در این خصوص این است که به فاصله یک ال دو ماه یعنی بعد از دوره نقاهت می توان عمل بعدی را بدون هیچ مسئله ای انجام داد.

نکته و سوال رایج دیگر در این خصوص تاثیر عمل بینی بر چشم و لیزیک است. در این خصوص باید بگوییم که بعد از عمل بینی ممکن است که زیر چشم ها کبود و یا چشم ها قرمز گردد ولی این به معنی آسیب به قرنیه چشم نمی باشد و یکی از عوارض شایع و رایج عمل بینی می باشد. از آنجایی که در عمل بینی قسمتی از بینی برش میخورد پس ممکن است قسمتی از رگ ها و مویرگ های زیر پوست آسیب ببیند و خونریزی کند و سبب کبودی زیر چشم گردد. پس عمل بینی در افرادی که لیزیک چشم انجام داده اند هیچ گونه تداخل و آسیبی ایجاد نمی نماید و افراد با مشورت پزشک به راحتی می توانند عمل بینی را انجام دهند.

نکته مهم دیگر در رابطه با عمل لیزیک چشم و جراحی بینی استفاده از عینک بعد از عمل بینی می باشد. بعد از عمل بینی در روز های اول که گچ یا اسپلینت بر روی بینی واقع شده است زدن عینک مانعی ندارد اما بعد از برداشتن گچ بهتر است حدود 8 هفته از عینک استفاده نگردد زیرا ممکن است باعث تغییر فرم نهایی بینی گردد. بنابراین بهتر است که عمل لیزیک چشم قبل از عمل بینی انجام گردد.

جهت دریافت مشاوره به سایت کلینیک چهره نگار به نشانی https://clinicchehrenegar.ir مراجعه نمایید.

منبع: خبرگزاری آریا

به "عمل لیزیک چشم و جراحی بینی کلینیک چهره نگار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عمل لیزیک چشم و جراحی بینی کلینیک چهره نگار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید