کشف گرینلند باستانی

به گزارش مجله کامپیوتر، خبرنگاران)ایبنا)- نویسنده: راشل جاگارسکی/ مترجم: الهه پورعلی: دیرین گیاه شناسان و زمین شناسان به رغم مواجهه با زخمی شدن، بادهای سخت، خرس های قطبی و صعودهای روزانه سخت، در تابستان 2002، توانستند هزاران گیاه فسیل شده از ابرقاره باستانی منطقه ها استوایی پانگه آ را که اکنون بخشی از گرینلند یخ زده است، جمع آوری نمایند. کتاب شمالگان استوایی با یادآوری سال های مطالعه مولفان، با یاری هنر تصویرسازی مارلین هیل دانلی، زیست بوم در حال فروپاشی 200 میلیون سال پیش را با کلمات و تصاویری دقیق و زیبا بازسازی می نماید.

کشف گرینلند باستانی

پایگاه های میدانی کتاب مربوط به یکی از رویدادهای بزرگ انقراض زمین است، بین دوره های تریاسه و ژوراسیک، زمانی که گازهای گل خانه ای ناشی از فعالیت های آتش فشانی فاجعه آمیز یک زمین داغ خانه را ایجاد کرد که بسیاری از گونه های زیست شناختی را خاموش کرد. این کتاب با توصیف این تغییرات به زبانی قابل فهم برای غیرپژوهش گران، در خصوص چه گونگی وقوع بحران های اقلیمی و تنوع زیستی کنونی نظریه پردازی می نماید.

مفاهیم پیچیده علمی در این جا با عبارات واضح بیان می شوند - گاهی اوقات با تشبیهات ساده، مانند تشبیه سنگ چینه شناسی به روی هم گذاشتن یک کیک لایه ای فانتزی در مسابقه شیرینی پزی. عکس های دانشمندان در حال کار در سرددشت های رنگارنگ و عکس های بافت دار سنگ واره های گیاهی نیز متن را غنی می نماید.

نقاشی های تپنده دانلی نیز که منظره ها باستانی را به تصویر می کشد، این کتاب را زنده می نماید. او نه تنها کار میدانی خود را انجام داده، بلکه برای درک شکل ها و عمل کرد ساختارهای گیاهی که هیچ همتای زنده ای برای مقایسه ندارند، مدل سازی و آزمایش نموده. آثار هنری سرسبز او در انتها هر فصل آمده است و درگاه های شگفت انگیزی را به این مکان ها در ژرفای زمان می گشاید. آن ها مخاطب را از دانش مطلع می نمایند و صحنه هایی از پیچیدگی و زیبایی می آفرینند.

با هشداردادن به این که انسان ها به نیروی زمین شناختی -مقیاس که بر کل دستگاه زمین ما عمل می نماید تبدیل شده اند، این کتاب بهنگام و مجذوب کننده، خطرات فراتررفتن از محدودیت های انعطاف پذیری گیاهان و جانوران و گرم شدن بیش از حد زمینی که از قبل هم بسیار داغ شده را گوش زد می نماید.

شناسنامه کتاب

TROPICAL ARCTIC

LOST PLANTS, FUTURE CLIMATES, AND THE DISCOVERY OF ANCIENT GREENLAND

Jennifer McElwain

Ian Glasspool

Marlene Hill Donnelly (Illustrator)

University of Chicago Press (Oct 12, 2021)

Hardcover $30.00 (144pp)

978-0-226-53443-5

منبع: فورورد ریویوز (میشیگان، ایالات متحده)

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "کشف گرینلند باستانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف گرینلند باستانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید