فرمانده و خلبان ماموریت کرو، 6 ناسا مشخص شدند

به گزارش مجله کامپیوتر، ناسا دو نفر از فضانوردان ماموریت کرو-6 را مشخص کرده است.

فرمانده و خلبان ماموریت کرو، 6 ناسا مشخص شدند

به گزارش مجله کامپیوتر و به نقل از ناسا، در ششمین ماموریت مداری فضاپیمای کرودراگون به ایستگاه فضایی بین المللی، فضانوردان ناسا، استفن بوون(Stephen Bowen) و وودی هوبرگ(Woody Hoburg) به ترتیب به عنوان فرمانده و خلبان حضور خواهند داشت. شرکای بین المللی این آژانس فضایی در آینده خدمه دیگری به عنوان متخصص پرواز به ماموریت اضافه خواهند کرد.

انتظار می رود این فضاپیما در سال 2023 سوار بر یک موشک فالکون 9 از مجتمع پرتاب 39 پایگاه فضایی کندی در فلوریدا به فضا پرتاب شود و بوون، هوبورگ و سایر خدمه بین المللی این ماموریت، به سایر فضانوردان حاضر در ایستگاه فضایی بپیوندند.

این ماموریت چهارمین سفر بوون به فضا خواهد بود. او در سه ماموریت فضایی STS-126 در سال 2008، STS-132 در سال 2010 و STS-133 در سال 2011 حضور داشته است. او بیش از 40 روز را در فضا گذرانده که 47 ساعت و 18 دقیقه از آن صرف پیاده روی فضایی شده است. این فضانورد در کوهاست(Cohasset)، ماساچوست به جهان آمد. مدرک لیسانس خود را در رشته مهندسی برق از آکادمی نیروی دریایی آمریکا در آناپولیس(Annapolis)، مریلند دریافت کرد و مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته مهندسی اقیانوس از دانشگاه فناوری ماساچوست و موسسه اقیانوس شناسی Woods Hole در فالموث(Falmouth) دریافت کرد. در ژوئیه سال 2008 او تبدیل به اولین افسر زیردریایی شد که به عنوان فضانورد به وسیله ناسا انتخاب شده است.

هوبورگ نیز در سال 2017 به عنوان فضانورد ناسا انتخاب شد و ماموریت کرو-6 اولین سفر فضایی او خواهد بود.

او اهل پیتسبورگ(Pittsburgh) است و مدرک لیسانس خود را در رشته هوانوردی و فضانوردی از موسسه فناوری ماساچوست دریافت کرده و دکترای خود را در رشته مهندسی برق و علوم کامپیوتر از دانشگاه کالیفرنیا، برکلی گرفته است.

زمانی که هوبورگ به عنوان فضانورد انتخاب شد، استادیار هوا و فضا در دانشگاه فناوری ماساچوست بود. تحقیقات هوبورگ بر روش های موثر برای طراحی سیستم های مهندسی متمرکز بود. او همچنین خلبان تجاری هواپیماهای تک موتور و چندموتور است.

برنامه خدمه تجاری ناسا(Commercial Crew Program) با همکاری صنعت هواوفضای آمریکا، ماموریت هایی ایمن، قابل اعتماد و مقرون به صرفه از زمین به ایستگاه فضایی و بالعکس را رقم می زند. این ماموریت ها با موشک و فضاپیماهای ساخت آمریکا و از خاک این کشور انجام می شوند.

از 21 سال قبل تا به امروز، انسان ها به طور مداوم در ایستگاه فضایی به زندگی و کار پرداخته اند. آن ها دانش ما در حوزه علم را افزایش داده و فناوری های جدیدی به نمایش گذاشته اند و همچنین در تحقیقات به پیشرفت هایی دست یافته اند که امکان دست یابی به آن ها در زمین وجود نداشته است.

به عنوان یک تلاش جهانی، 244 نفر از 19 کشور از ایستگاه فضایی بین المللی دیدن کرده اند و این آزمایشگاه گردان میزبان 3000 تحقیق از 108 کشور و منطقه بوده است.

ایستگاه فضایی بستری ضروری برای ناسا است تا به وسیله آن چالش های سفرهای فضایی طولانی مدت را درک و بر آن ها غلبه کند و فرصت های تجاری سفر در مدار پایین زمین را توسعه دهد.

از آنجا که شرکت های تجاری بر حمل و نقل انسان ها به مدار زمین تمرکز دارند، ناسا آزادانه می تواند بر ساخت فضاپیماها و موشک برای ماموریت های فضایی عمیق تر مانند سفر به ماه و مریخ تمرکز کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "فرمانده و خلبان ماموریت کرو، 6 ناسا مشخص شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرمانده و خلبان ماموریت کرو، 6 ناسا مشخص شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید