مزایای هاماملیس برای درمان آکنه

به گزارش مجله کامپیوتر، آکنه بیماری بوده که از طریق تشکیل جوش، دانه های سرسیاه و منافذ پیشرفته تعیین می شود. به نظر می رسد که درمان این بیماری پوستی تا حدودی مشکل باشد، اما با استفاده از درمان صحیح، مانند کاربرد محصولات هاماملیس باعث

مزایای هاماملیس برای درمان آکنه

مترجم: سهیلا حاجی زاده

منبع:راسخون

آکنه بیماری بوده که از طریق تشکیل جوش، دانه های سرسیاه و منافذ پیشرفته مشخص می گردد. به نظر می رسد که درمان این بیماری پوستی تا حدودی مشکل باشد، اما با استفاده از درمان صحیح، مانند کاربرد محصولات هاماملیس باعث درمان این مشکل می گردد.

هاماملیس درختچه های کوچکی بوده که در شمال آمریکا و ژاپن کشت می گردد، و در طب سنتی برای درمان بسکمک از مسائل مرتبط با پوست مورد استفاده قرار می گیرد. شاخه، برگ و پوست این درخت دارای ارزش دارویی می باشد. محصولات تهیه شده از هاماملیس برای درمان مسائل التهابی پوست مانند اگزما و آکنه به کار می رود. علاوه بر این، تعدادی از کرم های پوست تجاری حاوی عصاره هاماملیس هم وجود دارند که به افزایش خواص درمانی آن ها کمک می کنند.

خواص ضد میکروبی هاماملیس

هاماملیس مشابه یک ضد عفونی کننده طبیعی عمل می کند، بدین معنی که این به تخریب عوامل ایجاد کننده آکنه کمک کرده و باعث مهار آکنه می گردد.

قابض طبیعی

این ماده به لطف داشتن محتوای تانن بالا، دارای اثر قابض می باشد. این خصوصیت قابض می تواند اندازه منافذ بزرگ مرتبط با آکنه را کاهش دهد. کیفیت قابض هاماملیس از طریق حذف از بین بردن همه خاک تجمع یافته در آن ها به باز شدن منافذ کمک می کند. علاوه بر این، تانن به نام یک عامل ضد التهاب طبیعی عمل کرده که به کاهش جوش های ملتهب کمک می کند. تانن ممکن است جای جوش را سفت کرده و به نوبه خود باعث کاهش دیده شدن آن ها گردد.

کاهش تولید سبوم

هاماملیس باعث کاهش ترشح سبوم، که یک فاکتور کلیدی مسئول برای ایجاد اکنه می باشد، می گردد. کاهش تولید سبوم به کاهش جمعیت باکتریایی موجود بر روی پوست و مبارزه با علائم آکنه کمک می کند.

محصولات هاماملیس

محصولات هاماملیس در قالب کرم، ژل، لوسیون و شربت مایع موجود می باشند. جهت استفاده، یک چوب پنبه را به محلول مایع هاماملیس آغشته کرده و سپس آن را بر روی قسمت آسیب دیده پوست ماساژ دهید. به منظور دریافت بهترین نتیجه، ابتدا پوست خود را با صابون شسته و با یک حوله تمیز خشک کرده و سپس این محلول را در ناحیه آسیب دیده بمالید. جهت رفع آکنه، محصول را دو تا سه بار در روز استفاده کنید.

ماسک هاماملیس

ماسک هاماملیس برای تسکین آکنه موثر می باشد. خواص ضد عفونی کنندگی ماسک هاماملیس در مبارزه با این مشکل بسیار موثر می باشد.

روش اول تهیه ماسک

به منظور تهیه ماسک، ابتدا تخم مرغ را شکسته و سفیده آن را از زرده جدا کنید. حالا، 6 قطره آب لیمو و 6 قطره هاماملیس را به سفیده تخم مرغ اضافه کنید. همه مواد را به خوبی با هم مخلوط کرده و از این ماسک برای صورت استفاده کنید. اجازه دهید ماسک به مدت 15 تا 20 دقیقه بر روی صورت مانده و سپس آن را شستشو دهید.

روش دوم تهیه ماسک

یک قاشق چای خوری هاماملیس را با یک قاشق چای خوری روغن درخت چای مخلوط کنید. به این ترکیب یک قاشق چای خوری عسل اضافه کنید. به منظور افزایش خواص ضد عفونی کنندگی، چند قطره اسانس اسطوقدوس را با این ترکیب مخلوط کنید. حالا، یک موز را همراه با سفیده تخم مرغ به صورت خمیر در آورده و آن را به منظور تشکیل خمیر ضخیم به ترکیب اضافه کنید. این ماسک را بر روی ناحیه آسیب دیده پوست قرار دهید. اجازه دهید ماسک به مدت 15 دقیقه بر روی صورت مانده و سپس آن را با آب شستشو دهید.

تونر هاماملیس

تونر هاماملیس تحت نام تجاری دیکنسون موجود می باشد که یک تونر هاماملیس موثر به منظور کوچک شدن منافذ و سبوم اضافی می گردد. این تونر به نام یک پاک کننده ملایم بدون کاهش رطوبت پوست می گرد، با این حال، در صورتی که مایل به استفاده از محصولات تجاری مراقبت پوست نیستید، می توانید این تونر را خودتان در منزل تهیه کنید. این تونر پوست خانگی می تواند دو تا سه مرتبه در روز استفاده گردد.

روش اول تهیه تونر

یک قاشق غذاخوری گل های اسطوخدوس خشک را با یک فنجان هاماملیس ترکیب کنید. 6 قطره روغن اسطوقدوس را به این محلول اضافه کنید. محلول را در یک ظرف شیشه ای سربسته قرار داده و اجازه دهید حدود یک هفته باقی بماند. سپس محلول را فشار داده تا گل های خشک آن حذف گردد. بخش مایع محلول جمع آوری شده و می تواند به طور مستقیم بر روی پوست به کار برده گردد.

روش دوم تهیه تونر

4/1 فنجان هاماملیس را با 4/1 فنجان آب مقطر مخلوط کنید. سپس، 10 قطره اسانس خالص گل رز را به این ترکیب اضافه کنید. این تونر صورت هاماملیس حاوی اسانس رز به نام یک مخلوط بسیار موثر برای درمان آکنه مورد استفاده قرار می گیرد.

استفاده از هاماملیس به حفظ پوست از مسائل پوستی کمک کرده، بلکه در حفظ سلامت پوست هم نقش دارد. علاوه بر استفاده از هاماملیس، نوشیدن اندازه زیادی آب در طول روز هم به سلامت پوست کمک می کند.

منبع: راسخون

به "مزایای هاماملیس برای درمان آکنه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مزایای هاماملیس برای درمان آکنه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید