معرفی انواع یخچال فریزر برای یک خانه ایرانی

به گزارش مجله کامپیوتر، اگر خانه دنیای یک خانواده است، یخچال خورشید آن است که همه چیز حول محور آن می چرخد. همه ما از صبحانه، ناهار و شام سالم یا در یخچال دنبال خوردنی می گردیم یا برای صرف وعده های غذایی دور میز نشسته ایم. به همین علت تهیه یک یخچال تازه به نوعی کار بزرگی است. فاکتورهای زیادی برای انتخاب یک یخچال فریزر مناسب وجود دارد. همه چیز از پیکربندی و ابعاد گرفته تا تکمیل و ویژگی های خاص. البته فاکتور قیمت را نباید نادیده گرفت، چون به طورکلی انواع یخچال فریزر وسیله های گران قیمتی هستند. اما اگر یک انتخاب برتر از یک برند قابل اعتماد می خواهید که برای سال های آینده در مدار خانواده شما ثابت بماند، با ما همراه باشید.

معرفی انواع یخچال فریزر برای یک خانه ایرانی

راهنمای خرید انواع یخچال فریزر به شما یاری می نماید برترین محصول ممکن را با توجه به بودجه و امکاناتی که از آن انتظار دارید، برای خانواده تان انتخاب کنید. بعلاوه همه چیزهایی را که هنگام خرید انواع یخچال فریزر نو باید بدانید، از اندازه گیری ابعاد تا پیدا کردن مدل هایی که با وجود کمبود مداوم لوازم خانگی هنوز در انبارها هستند را پوشش خواهیم داد.

ما در این مقاله درباره این مطالب به شما اطلاعات کافی می دهیم:

  • انواع مدل های مرسوم یخچال
  • چگونه یک یخچال مناسب بخرم؟
  • مزایا و معایب انواع یخچال از برندهای گوناگون
  • برندهای محبوب یخچال در ایران
  • آنالیز ویژگی های چند برند معروف یخچال در بازار ایران

انواع مدل های مرسوم یخچال فریزر

  1. مدل یخچال پایین و فریزر بالا
  2. یخچال فریز روی هم
  3. یخچال های درب فرانسوی
  4. یخچال ساید بای ساید
  5. یخچال های توکار
  6. یخچال زیر پیشخوان
  7. یخچال فریزر دو قلو

چگونه یک یخچال مناسب بخرم؟

  • اندازه یخچال را در نظر بگیرید: پیکربندی های انواع یخچال در اندازه ها و ظرفیت های مختلف هستند. همواره قبل از خرید، محل قرار دادن یخچال را اندازه بگیرید. از قلم نیاندازید که عرض و ارتفاع هر در، راهرو، راه پله و غیره را که برای رسیدن به آشپزخانه باید طی کند، اندازه گیری کنید. برای جریان هوای کافی، فضایی را برای باز شدن درهای یخچال و باز شدن 1 اینچی در اطراف و پشت آن در نظر بگیرید.
  • برچسب Energy Guide را رمزگشایی کنید: بهره وری انرژی به یک نقطه فروش بزرگ برای مصرف نمایندگان لوازم الکترونیکی از جمله انواع یخچال تبدیل شده است. همه یخچال های نو، بسیار کارآمدتر از یک دهه پیش هستند. از همین رو حتما به برچسب توجه کنید تا نسبت به اندازه مصرف دستگاه انتخابی خود مطلع باشید.
  • رتبه بندی ستاره انرژی را از قلم نیاندازید: رتبه بندی ستاره انرژی آژانس حفاظت از محیط زیست، نکته مهمی در هنگام خرید است. این برچسب به این معنی است که یک محصول در مصرف انرژی در کدام جایگاه بین محصولات هم رده خود قرار می گیرد. اما راندمان آن بسته به مدل فرق دارد. (به عنوان مثال، فریزر بالایی بدون برچسب، ممکن است کارآمدتر از مدل درب فرانسوی دارای گواهی انرژی استار باشد).

مزایا و معایب انواع یخچال فریزر از برندهای گوناگون

وقتی نوبت به خرید یخچال فریزر می رسد، گزینه های شما بسیار فراتر از دریافت یک لیوان آب یخ بدون احتیاج به باز کردن در است. با پانل های سفارشی، می توانید یک یخچال توکار متناسب با کابینت آشپزخانه خود تهیه کنید. یخچال چهار در را فراموش کنید. برخی مدل های نوتر که پنج در هم دارند. حتی می توانید یک کشوی یخچال را به نوشابه های خنک، یا خوراکی های مناسب برای بچه ها اختصاص دهید. در ادامه مدل های پرطرفدار را آنالیز می کنیم تا از بین آن ها، گزینه محبوب خود را پیدا کنید.

مدل یخچال پایین و فریزر بالا

این مدل یخچال برای ذخیره سازی زیاد مواد در یک نقطه نسبتا تنگ است. این مدل، بیشترین فضا را نسبت به اندازه خود ارائه دهند. مزایا و معایب این مدل یخچال از قرار زیر است:

  • جای کمتری می گیرد
  • مقرون به صرفه تر است
  • مواد کمتری را می توان در آن نگهداری کرد
  • فریزر بسیار کوچکی دارد

یخچال فریز روی هم

در این مدل از انواع یخچال اندازه ها چندان با یخچال مدل بالا و فریزر پایین تفاوتی نیست، فقط به جای فریزر که بسیاری از افراد کمتر از آن استفاده می نمایند و خیلی مهم نیست کجا قرار بگیرد. قفسه های یخچال باید به راحتی قابل دیده شدن باشند. فقط باید بدانید که نمی توانید به صورت ایستاده، بین کالاهای یخ زده، مواد غذایی تان را جستجو کنید.

یخچال های درب فرانسوی

این مدل یخچال دو در باریک در بالا و یک فریزر در زیر دارند. گاهی اوقات یک کشو (یا بیشتر) در این بین وجود دارد. این یخچال ها با درهای تابدار کوچک و صرفه جویی در فضا، دارای ارزش افزوده ای هستند که فقط نیمی از یخچال را در هنگام قرار دادن وسایل کوچکتر، می توان باز کرد.

یخچال ساید بای ساید

این نوع از یخچال که در ایران از همه محبوب تر است، معمولاً دارای یخ ریز و آب سردکن هستند. یخچال های ساید با درهای باریک، یک مزیت برای آشپزخانه های کوچک هستند. اما به اندازه کافی درشان باز نمی گردد و محفظه های بلند و باریک آن باعث می شوند وسایلی که در انتهای طبقه ها قرارداده شده اند، به سختی پیدا شوند. به طور کلی، آن ها به اندازه سایر انواع یخچال ها و اندازه مصرف انرژی شان کارآمد نیستند.

انواع یخچال توکار

یخچال های توکار گران قیمت و متناسب با کابینت ها و پیش خوان ها طراحی می شوند. این لوازم زیبای شیک در سبک های فریزر پایین، ساید بای ساید و درب فرانسوی عرضه می شوند. در این نوع یخچال ها در پی پانل های جلویی اختیاری باشید که با کابینت آشپزخانه شما مطابقت داشته باشد.

انواع یخچال زیر پیشخوان

در میان مدل های مختلف یخچال، نوعی هم وجود دارد که برای قرار دادن در سایر بخش ها، مثل زیرپیشخوان خریداری می شوند. این یخچال ها با عملکردی کاملا متفاوت، به راحتی در میان کابینت ها قرار داده می شوند. این نوع از یخچال ها که بیشتر در اتاق های هتل دیده می گردد، برای سرد کردن نوشیدنی ها و خوراکی های روزانه کاربرد دارد.

مزایا: از ویژگی های این مدل یخچال این است که قیمت پایین و بعلاوه سر و صدای کمی دارد و فضای محدودی هم اشغال می نماید.

معایب: از ضعف های این مدل یخچال ها مصرف انرژی بالا، برفک زدن، کیفیت ساخت پایین و بیش از حد ساده بودنش است چرا که در ساخت این یخچال از هیچ فناوری خاص و نوی استفاده نمی گردد.

یخچال فریزر دوقلو

خیلی ها معتقد هستند انواع یخچال و فریزرهای دوقلو، از برترین و جادارترین نوع یخچال ها و فریزرها هستند. چون شما با یک یخچال و یک فریزر جداگانه در کنار هم، طرف هستید. یخچال و فریزری جادار با فوت های مختلف که شما می توانید بر اساس احتیاجتان اندازه آن را انتخاب کنید. جادار بودن و البته جاگیر بودن از ویژگی آن است و البته مناسب برای خانواده هایی است که پرجمعیت هستند.

برندهای محبوب یخچال در ایران

با تحریم شدن ایران و بعلاوه ممنوعیت ورود کالاهای کره ای به کشور، بازار لوازم خانگی ایرانی داغ شد. حالا دیگر به علت گرانی بیش از حد برندهای خارجی، می توانیم در بین خانواده هایی که در حال خرید جهیزیه برای عروس هستند، بیشتر ببینیم که در حال خرید از برندهای ایرانی هستند.

حالا گلدایران و سام سرویس، دو واردنماینده اصلی برندهای محبوب کره ای یعنی سامسونگ و ال جی، جز خدمات پس از فروش محصولات خود، محصولات نو ایرانی به نام جی پلاس و سام را ساپورت می نمایند. برند دوو هم در بین برندهای محبوب ایرانی ها قرار گرفته است. برندهای معروف ترکیه مثل: بکو نیز جایش را در بازار داخلی باز نموده است. در این جا چند مدل محبوب یخچال و فریزر ایرانی را با هم مرور می کنیم.

از برترین برندهای یخچال ایرانی می توان به برندهای زیر اشاره نمود.:

  • الکترو استیل
  • اسنوا
  • یخساران
  • فیلور
  • امرسان
  • پاکشوما
  • هیمالیا
  • برفاب

توصیه می کنیم ویژگی های ضروری خود را اولویت بندی کنید و روی مدل هایی تمرکز کنید که دارای دو یا سه مدل برتر هستند، مانند آب پاش و یخ ساز. هر چه لیست خواسته های شما طولانی تر باشد، در یافتن مدل هایی که معیارهای شما را برآورده می نمایند، مشکل بیشتری خواهید داشت. .

برای تماشا آگهی های یخچال در مجله کامپیوتر کلیک کنید

یکی دیگر از گزینه ها در زمانی که بودجه شما محدود است، یا صرفاً در پی یک معامله خوب هستید، این است که یک یخچال دست دوم خریداری کنید. شما می توانید یک مدل رده بالاتر را با قیمت بسیار کمتر از قیمت خرده فروشی تهیه کنید. یکی از برترین مکان ها برای جستجوی یخچال فریزرهای دست دوم، سایت فروشگاهی مجله کامپیوتر است.

منبع: بلاگ دیوار

به "معرفی انواع یخچال فریزر برای یک خانه ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی انواع یخچال فریزر برای یک خانه ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید