معرفی منطقه دیره شهر دبی

به گزارش مجله کامپیوتر، منطقه دیره شهر دبی

قدیمی ترین منطقه تجاری دبی، منطقه دیره می باشد که یکی از محبوب ترین مکان ها برای زندگی و کارکردن در امارات به جای مانده است. مرکز بزرگ تجاری که در این منطقه واقع شده است به خوبی در میان گردشگران شناخته شده و به شکوفه طلا شناخته می شود. در این مرکز تجاری شما نمایش چشم گیری از فلز گرانبهای طلا را در اشکال مختلف مشاهده خواهید کرد. بر اساس گزارش املاک و مستغلات سال 2017 در دبی، منطقه دیره به عنوان ششمین مکان محبوب از نظر اجاره آپارتمان در نظر گرفته شده است. این منطقه که یکی از مهمترین مراکز تجاری در دبی به شمار می رود در کنار نهر دبی قرار گرفته است. راهنمایی که در این مطلب خواهیم خواند تمام آن چیزی است که می بایست قبل از رفتن به منطقه دیره بدانید پس با خبرنگاران همراه باشید.

معرفی منطقه دیره شهر دبی

کلیات جامعه منطقه دیره

با یاداوری و مروری بر تاریخچه تجارت دبی دریافت خواهیم کرد که Port Saeed در دیره نقش بسیار مهمی در قرار دادن این منطقه به عنوان نقطه ای موثر در تجارت جهانی ایجاد کرده است. این مکان به دلیل اینکه در یکی از نقاط پر انرژی دبی واقع شده دارای برخی از قدیمی ترین ادارات این شهر و ساختمان های دولتی و مراکز خرده فروشی بسیاری است. خانه های میراث و همچنین مدرسه الحمدیه با پیوندهای قوی که با گذشته امارات دارد حوادث تاریخی قابل توجهی را از این شهر ارائه می نماید. این منطقه همچنین محل اتصال بخش در حال رشد شهر و منطقه توریستی شهر دبی با تنوعی از هتل ها و مراکز شلوغ و پرشور آن است. یکی دیگر از بزرگترین مزایای اقامت در دیره این است که آگاهی از فرهنگ بی نظیر این منطقه و همچنین دبی را می توانید در سفر به امارات به دست آورید.

خواص منطقه دیره

دیره یک جامعه مسکونی پر رونق است و یک مکان محبوب برای اجاره کردن آپارتمان می باشد. چند خانه ویلایی نیز در دیره وجود داشته که زیر مجموعه های Abu Hail و Hor Al Anz می باشد که البته جزء منطقه ها محبوب ویلایی در دبی به شمار نمی رود. با ترکیب آپارتمان های بزرگ و سوییت های مناسب، منطقه دیره برای خانواده ها، دانشجویان، مهاجران و حتی مردم محلی بسیار مناسب می باشد. از لحاظ اندازه اجاره سوییت ها در این منطقه در حدود 38 هزار درهم، آپارتمان های یک خوابه حدود 65 هزار درهم و آپارتمان های 2 خوابه در حدود 92 هزار درهم می باشد. یکی از قدیمی ترین منطقه ها مسکونی شهر دبی در منطقه دیره واقع شده است و این منطقه املاکی ندارد که سرمایه گذاران بتوانند در آن به ساخت و ساز و سرمایه گذاری بپردازند. اما ممکن است در مدت زمانی طولانی که جزیره مصنوعی پالم دیره تکمیل گردد امکان این سرمایه گذاری ها مجددا فراهم گردد.

حمل و نقل و فضای پارکینگ در منطقه دیره

در منطقه دیره پارکینگ های عمومی بسیاری وجود دارند که البته در طول هفته احتمالا بسیار شلوغ هستند. گردشگران باید بدانند که بیشتر آپارتمان های این منطقه نیز فاقد پارکینگ اختصاصی می باشند بنابراین آن ها نیز از این پارکینگ های عمومی استفاده می نمایند. برخی از افراد با توجه به این نیازی که در این منطقه وجود دارد اقدام به ساختن چندین پارکینگ خصوصی در منطقه ها شلوغ کرده اند. اما شما می توانید یک مکان خوب برای پارک خود را با پرداخت ساعتی 10 درهم به دست آورید. کسانی که حمل و نقل عمومی را برای رفت و آمد خود انتخاب می نمایند از زندگی در این منطقه بسیار خرسند خواهد بود زیرا اینجا با بسیاری از تاکسی ها و اتوبوس ها در سراسر منطقه و حومه ان پوشش داده خواهد شد. همچنین ایستگاه های مشهور منطقه دیره شامل Union، Al Rigga و همچنین Deira City Centre می باشد.

امکانات، مدارس و خدمات بهداشتی

در این منطقه به عنوان یک منطقه مسکونی کمبود امکانات رفاهی وجود ندارد. زمانی که شما می خواهید برای خرید به یک سوپرمارکت بروید می توانید از فروشگاه های زنجیره ای Carrefour در مرکز خرید دیره و همچنین از مرکز Al Ghurair خریدهای خود را انجام دهید. همچنین می توانید سفارشات خود را از طریق تماس تلفنی داشته و در منزل خود نیازهای خود را دریافت کنید. مسجد Omar Ali bin Haider که در نزدیکی مرکز Al Ghurair واقع شده است یکی از قدیمی ترین مراکز معنوی شهر است که می تواند تا هزار نفر را در خود جای دهد. از دیگر مساجد قابل توجه در منطقه دیره می توان به Al Rigga، مسجد Nasser Abdulla Hussain و Saifee Masjid اشاره کرد. برای مسیحیان نزدیکترین کلیسا JA1 می باشد. قدیمی ترین عبادتگاه مسیحی کلیسای St Marys در نزدیکی Oud Metha می باشد. نزدیکترین این مراکز مذهبی در شیوا و کریشنا در نزدیکی نهر دبی می باشد. از لحاظ موسسات آموزشی منطقه دیره دارای مجموعه ای گسترده از مدارس ابتدایی و مهدکودک ها با بسیاری از جوانان می باشند. از جمله مدارس محبوب دیره می توان به مدرسه بین المللی دیره و همچنین مدرسه خصوصی دیره می توان اشاره کرد. چندین مدرسه قابل توجه دیگر نیز در فاصله کوتاهی از منطقه در Garhoud و Al Qusais می باشد. اگر نیاز به مراقبت های پزشکی داشتید می بایست بدانید شعبه های Aster و مرکز پزشکی Prime و همچنین کلینیک یوسف Joseph در منطقه ها مسک.نی قرار دارند. برای اینکه بتوانید با متخصصین پزشکی در یکی از بیمارستان ها ملاقات داشته باشید می توانید به بیمارستان تخصصی Belhoul به عنوان یکی از بیمارستان های مشهور مراجعه نمایید.

5 نقطه برتر در منطقه دیره

محبوب ترین منطقه در دیره برای اجاره منطقه Al Rigga می باشد. ایستگاه مترویی که چند متر دورتر از این منطقه واقع شده باعث شده است که آپارتمان های Al Rigga با استقبال زیادی رو به رو باشد. از نظر اندازه شما می توانید از آپارتمان های بزرگ 4 خوابه در این منطقه گرفته تا سوییت های کوچک را تهیه کنید. میانگین مبلغ اجاره در Al Rigga به صورت ماهانه برای سوییت ها 40 هزار درهم، برای آپارتمان های 1 خوابه 65 هزار درهم و برای آپارتمان های 2 خوابه به طور میانه 88 درهم می باشد. یکی دیگر از منطقه ها خوب برای زندگی در دیره منطقه Abu Hail می باشد که یکی از معدود منطقه های است که شما می توانید در آن ویلا اجاره کنید. آپارتمان ها نیز همچنان در این منطقه محبوبیت خود را داشته و هزینه اجاره آن مشابه منطقه Al Rigga می باشد. این ویلاهای 3 خوابه در این منطقه هزینه اجاره میانهی به اندازه 105 هزار درهم در ماه دارند که بسیار مورد استقبال قرار گرفته اما تعداد آن ها کم می باشد. همچنین سه منطقه محبوب دیگر دیره شامل Hor Al Anz، Al Muraqqabat و Al Muteena می باشد.

خرید، غذاخوردن و شب زنده داری

این منطقه نمائی کامل از دبی قدیم و تازه را زمانی که برای غذا خوردن می روید به شما ارائه می نماید. مراکز خرید دیره و Al Ghurair Centre و Deira City Centre حتی پس از اینکه چندین مرکز خرید تازه در فاصله کوتاهی از شهر ساخته شده اند همچنان با استقبال خاصی رو به رو هستند. فروشگاه های قدیمی و بازار دیره نیز از طریق ساکنان خیلی مورد توجه قرار نمی گیرند اما گردشگران از آن ها بسیار استقبال می نمایند. موضوع غذا در این منطقه طیف گسترده ای دارد. از فروشگاه های سنتی و چای خانه ها گرفته تا بهترین و مدرن ترین رستوران ها در این منطقه وجود دارند که می توانند هر سلیقه ای را تامین نمایند. هیچ لیستی از رستوران های دبی وجود ندارد که به رستوران سنتی Aseelah که در دیره واقع شده است اشاره نکند. از دیگر رستوران های معروف منطقه دیره می توان به رستوران قایق بادی لوکس Bateaux و Gordon Ramsays Table 9 و رستوران ژاپنی Miyako اشاره کرد. برای شب زنده داری نیز بیشتر ساکنان این منطقه در کنار اتاقی آرام و با محیطی مدیترانه ا یسعی می نمایند تا آرامش پیدا نمایند. دهکده Garhoud که در نزدیکی منطقه دیره واقع شده است نیز می تواند تفریحات متنوعی را برای یک آخر هفته ارائه نماید.

فعالیت های بیرونی، تناسب اندام و زیبایی

برای پیاده روی می توانید پارک ساحلی Mamzar را به دور از شلوغی های خیابان انتخاب نمایید. این پارک یک منطقه دیدنی در دیره می باشد که برای پیرو جوان این شهر محبوب بوده و می توانید در کلبه های ساحلی آن چند دقیقه ای به استراحت بپردازید. یکی دیگر از پارک های دیره Al Muteena است که در یک منطقه مسک.نی شلوغ واقع شده است. برخلاف سایر ساختمان های شهر دبی، ساختمان های مسکونی قدیمی دیره فاقد استخر و باشگاه ورزشی می باشند. از مراکز تناسب اندام مناسب منطقه دیره می توان به Golds Gym در میدان برج ساعت اشاره کرد. اگر ترجیح می دهید که آب و هوایی متفاوت را تجربه کنید می توانید از استخرهای هتل های این منطقه نیز استفاده نمایید. هتل Hyatt Regency در منطقه دیره حتی دارای یک پیست پاتیناژ می باشد که اگر به این ورزش علاقه مند باشید می توانید از آن نیز استفاده نمایید. از طرف دیگر علاقه مندان به گلف در این شهر نیز می توانند از یکی از قدیمی ترین مراکز گلف در منطقه دیره استفاده نمایند.

رویدادهای اجتماعی منطقه دیره

دبی یکی از شهرهایی است که رویدادهای هیجان انگیز به طور مداوم در آن جریان داشته و موجب اشتیاق در جمعیت آن می گردد. یکی از مزایای زندگی در دیره این است که کسل نماینده نمی باشد. اگر شما در پی هیجان می باشید در هتل Ashiana در Al Muraqqabat می توانید در کنسرت های هنرمندان ملی و بین المللی شرکت نمایید. مراکز تاریخی مانند دانشگاه Al Ahmadiya و خانه های تاریخی نیز میزبان نمایشگاه ها و رویدادهای دوره از هنرمندان می باشند.

چیزهای دیگری که باید در نظر گرفت

دیره یکی از قدیمی ترین منطقه ها دبی و مرکزی شلوغ در امارات است. اگر قصد سفر به این منطقه را دارید بدانید که اینجا منحصرا مسکونی نمی باشد و ترافیک ممکن است در طول هفته بسیار زیاد باشد. ساختمان ها نیز قدیمی بوده و گاها فاقد امکانات رفاهی منطقه ها تازه شهر می باشند. پارکینگ نیز یکی دیگر از دغدغه ها است زیرا برخی از آپارتمان ها پارکینگ اختصاصی ندارند.

منبع: www.bayut.com

منبع: الی گشت

به "معرفی منطقه دیره شهر دبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی منطقه دیره شهر دبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید