می خواهید با دوستان به سفر بروید اما خانواده تان مخالف هستند؟

به گزارش مجله کامپیوتر، برای ما ایرانی ها این قضیه زیاد پیش می آید که بخواهیم کاری انجام دهیم و خانواده با ما مخالفت نمایند. یکی از این موارد سفر رفتن است. اگر می خواهید با اعصابی راحت و بدون درگیری با خانواده تان به سفر بروید، راه و چاه کنار آمدن با خانواده تان را یاد بگیرید.

می خواهید با دوستان به سفر بروید اما خانواده تان مخالف هستند؟

هم به خاطر شرایط اقتصادی و هم به خاطر فرهنگ مان، جوانان (و در مواردی حتی بزرگسالان!) خیلی دیر از خانواده مستقل می شوند. به علت این وابستگی خانواده در هر تصمیم که فرد برای زندگی اش می گیرد دخالت می نماید، از تصمیمات کاری و اقتصادی گرفته تا سفر! با این حال نمی توان خانواده را کاملا نادید گرفت و با وجود مخالفت پدر و مادر به سفر رفت.

اگر اهل سفر و گشت و گذار با دوستان تان هستید اما هر بار که می خواهید به سفری تازه بروید با خانواده بحث و جدل دارید، این مطلب را بخوانید تا بدانید چطور باید این مسئله را حل کنید تا هم با اعصابی راحت به سفر بروید و هم خانواده تان را ناراحت نکنید.

دقیقا معین کنید می خواهید به کجا بروید. قبل از اینکه به پدر و مادرتان بگویید قصد رفتن به سفر دارید، با دوستان تان جمع شوید و تصمیمی بگیرید دقیقا می خواهید کجا بروید. حتی اگر شهری که می خوهید به آن سفر کنید هم معین است، باز هم باید منطقه هایی که از آنها بازدید خواهید کرد را هم معین کنید. اگر به چند جا سفر می کنید حتما بدانید که فاصله این جاها از یکدیگر چقدر است. وقتی برنامه سفر معین باشد پدر و مادرتان کمتر نگران می شوند و راحت تر اجازه سفر را می دهند.

تصمیم بگیرید که سفرتان چند روزه خواهد بود. وقتی مکان تان معین شد تصمیم بگیرید که سفرتان چند روزه خواهد بود، مدت زمانی که در راه هستید را هم در نظر بگیرید. این کار را حتما با دوستان تان انجام دهید تا برنامه سفر مطابق با برنامه همه باشد. وقتی روز رفت و برگشت تان دقیقا معین باشد پدر و مادرتان آرامش بیشتری خواهند داشت.

برنامه هر روز سفرتان را بنویسید. برنامه هر روز سفرتان را بنویسید و دقیقا معین کنید که در هر روز به کجاها سر می زنید. داشتن برنامه، به خصوص اگر می خواهید از چند شهر یا کشور بازدید کنید، بسیار مهم است. باید بدانید در هر روز دقیقا کجا خواهید بود و چه فعالیت هایی انجام خواهید داد. حتما این برنامه را با همکاری تمام افرادی که در سفر شرکت خواهند کرد بنویسید تا همه از آن راضی باشند. اگر مسئله ای ندارید این برنامه را به پدر و مادرتان نشان دهید تا ببینند شما فکر همه چیز را نموده اید و خیال شان راحت گردد.

فکر حمل و نقل را هم بکنید. زمانی که معین کردید در هر روز از برنامه سفرتان کجا خواهید بود، می توانید معین کنید که با چه وسیله نقلیه ای به هر کدام از این مکان ها خواهید رفت. اگر فواصل این مکان ها از هم زیاد است باید از هواپیما بهره ببرید. هزینه تان را هم در نظر داشته باشید. لازم نیست بلیط ها را تهیه کنید، تنها بدانید که با چه وسیله ای سفر خواهید کرد و هزینه تان چقدر خواهد شد.

اقامتگاه پیدا کنید. برای هر شب اقامت تان اقامتگاهی مطابق با بودجه تان پیدا کنید. انتخاب های زیادی دارید. اگر در داخل ایران سفر می کنید علاوه بر هتل، مهمانسرا و هاستل، می توانید در اقامتگاه های بومگردی هم جا رزرو کنید و یا اگر آشنایی در آن شهر دارید که با او صمیمی هستید شب را در خانه او بگذرانید. حواس تان به قیمت ها و هزینه هاتان هم باشد. سعی کنید اقتصادی تصمیم بگیرید اما به خاطر ارزانی به جایی بد و ناامن هم نروید. اگر خانواده تان ببینند که شما از پیش به جای اقامت تان هم فکر نموده اید متوجه می شوند منطقی عمل می کنید و احتمال بیشتری دارد که با سفر رفتن تان موافقت نمایند.

هزینه کلی سفرتان را تخمین بزنید. هزینه حمل و نقل، اقامت، غذا، گشت و گذار، سوغاتی و دیگر چیزها را به طور تقریبی محاسبه کنید. مبلغ کم دیگری را هم به جمع آنها اضافه کنید تا هزینه های غیر مترقبه تان را هم پوشش دهید. مبلغی که به دست می آورید تقریبی است اما بسیار نزدیک به هزینه تمام سفرتان خواهد شد. اگر خانواده تان پول سفرتان را پرداخت می نمایند، این مبلغ را به آنها اعلام کنید.

دوستان تان را به خانواده معرفی کنید. قبل از اینکه به خانواده تان بگویید با دوستان تان سفر می روید، دوستان تان را به آنها معرفی کنید. می توانید آنها را به خانه دعوت کنید و یا دسته جمعی با هم بیرون بروید. اگر خانواده تان دوستان تان را نشناسند نگران تان خواهند شد پس برای اینکه راحت تر به شما اجاره سفر بدهند با دوستان تان آشنا شوند.

زمان مناسبی برای صحبت کردن با والدین تان انتخاب کنید. یک دفعه و به صورت ناگهانی به والدین تان نگویید که قصد سفر دارید. از چند وقت قبل موقعیت مناسبی پیدا کنید، دور هم بنشینید و سپس به آنها بگویید که می خواهید با دوستان تان سفر کنید.

کمی شرح دهید. وقتی که صحبت راجع به سفر را آغاز کردید اشتیاق خود را به والدین تان نشان دهید. سپس به آنها بگویید که دقیقا کجا می روید و چند روز می مانید. دوستانی که با آنها به سفر می روید را هم ذکر کنید.

برنامه سفر را به والدین تان نشان دهید. اگر با این کار راحت هستید، و به خصوص اگر والدین سختگیری دارید، برنامه سفرتان را به والدین نشان دهید. اگر برنامه را روی کاغذ آوریده اید آن کاغذ را به آنها بدهید اگر نه برای آنها به صورت شفاهی شرح دهید. وسایل نقلیه، محل اقامت و مکان هایی که در هر روز می بینید را هم حتما ذکر کنید.

راجع به هزینه ها صحبت کنید. هزینه تقریبی سفر را با پدر و مادرتان در میان بگذارید، به خصوص اگر قرار است والدین تان هزینه هاتان را پرداخت نمایند. البته به آنها بگویید که این مبلغ تقریبی است. اگر والدین تان از لحاظ اقتصادی تحت فشار هستند، سعی کنید خودتان حداقل بخشی از هزینه سفر را به دست آورید تا راحت تر با تصمیم شما موافقت نمایند.

به پدر و مادرتان نشان دهید درامان خواهید بود. قطعا یکی از نگرانی های پدر و مادرتان مسئله امنیت شما است. به آنها نشان دهید که از هر جهتی در امان خواهید بود. از واکسیناسیونی که باید برای رفتن به کشوری دیگر انجام دهید تا انتخاب هتل به جای هاستل. به آنها نشان دهید پول ها و مدارک شناسایی تان را در جایی امن قرار می دهید و به آنها یادآوری کنید با گروهی از دوستان سفر خواهید کرد به این ترتیب تنها نیستید و خطر کمتری تهدیدتان خواهد نمود. به ولدین تان این اطمینان را دهید که به آنها خبر می دهید در هر لحظه کجایید، با این کار خیال شان را راحت می کنید.

راجع به راه های برقراری ارتباط صحبت کنید. والدین تان می خواهند بدانند در طول سفر چطور از حال شما با خبر شوند. می توانید ساعت معینی از روز را برای این کار معین کنید و در این ساعت تماس بگیرید. اگر به کشور دیگری سفر می کنید می توانید با استفاده از برنامه هایی مانند واتساپ، ایمو و … تماس اینترنتی برقرار کنید.

بسته به آزادی که خانواده به شما می دهد و استقلالی که خودتان به دست آوریده اید همه یا تعدادی از موارد ذکر شده را انجام دهید، مطمئن باشید جواب دلخواه می گیرید!

منبع: فوت و فن / wikihow.com

به "می خواهید با دوستان به سفر بروید اما خانواده تان مخالف هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "می خواهید با دوستان به سفر بروید اما خانواده تان مخالف هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید