نحوه فعالیت مراکز معاینه فنی تهران در نوروز و ماه رمضان ، نوبت معاینه فنی خودروهای فراوری 98 داخلی و 2019 خارجی رسیده است

به گزارش مجله کامپیوتر، مدیر عامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران با اعلام اسامی مراکز معاینه فنی منتخب شهر تهران در ایام نورزو بعلاوه از فعالیت مرکز بیهقی به صورت شبانه روزی در ایام ماه مبارک رمضان اطلاع داد.

نحوه فعالیت مراکز معاینه فنی تهران در نوروز و ماه رمضان ، نوبت معاینه فنی خودروهای فراوری 98 داخلی و 2019 خارجی رسیده است

به گزارش مجله کامپیوتر، شادی مالکی ضمن تبریک پیشاپیش سال نو و ماه مبارک رمضان در شرح نحوه فعالیت مراکز منتخب شهر تهران در ایام تعطیلات نوروز اظهارکرد: با توجه به اهمیت انجام معاینه فنی در سفرهای نوروزی و تاکید پلیس راهور فراجا به کنترل معاینه فنی خودروها در جاده به منظور رفاه حال شهروندان و تسهیل در ارائه خدمت رسانی در ایام تعطیلات نوروز در 29 اسفند ماه مراکز سراج، شهید آبشناسان، شقایق، خاوران، امام رضا(ع)، شهدای زمان آباد، فدائیان اسلام، آزادی و ایران خودرو و واحدهای سیار جیحون و گیلان از ساعت 7 الی 14، در روز یکم فروردین ماه مراکز سراج، شهدای زمان آباد ، ایران خودرو و واحدهای سیار جیحون و گیلان از ساعت 8 الی 17 و از دوم تا سوم فروردین ماه مراکز معاینه فنی شهید آبشناسان، شقایق، خاوران، امام رضا(ع)، شهدای زمان آباد، بعثت، فدائیان اسلام، ایران خودرو، واحدهای سیار جیحون و گیلان از ساعت 8 الی17 فعال هستند.

او ادامه داد: بعلاوه در روز چهارم فروردین ماه مراکز شهید آبشناسان، شقایق، خاوران، امام رضا(ع)، شهدای زمان آباد، بعثت، فدائیان اسلام، ایران خودرو، واحدهای سیار جیحون و گیلان از ساعت 8 الی14 فعال هستند. در ضمن مرکز بیهقی در تمامی این ایام به صورت شبانه روزی خدمت رسانی می نماید. از شهروندان درخواست می شود با توجه به فعالیت مراکز منتخب در این ایام جهت اطلاع از آخرین ساعت کاری و نحوه فعالیت مراکز شهر تهران به سایت ستاد معاینه فنی خودروهای تهران به آدرس inspection.tehran.ir مراجعه کنند.

مالکی درباره ادامه فعالیت 24 ساعته مرکز بیهقی در سال نو نیز شرح داد: با توجه به مصادف شدن ایام نوروز و ماه مبارک رمضان جهت رفاه حال روزه داران و استفاده از خدمات مراکز معاینه فنی پس از افطار این ستاد نسبت به ادامه افزایش ساعت کاری و شبانه روزی کردن مرکز بیهقی اقدام نموده است؛ البته تاکید می شود در صورت مراجعه و استقبال شهروندان از این طرح در ایام ماه مبارک رمضان، نحوه فعالیت برخی از مراکز تغییر و این مراکز از افطار تا سحر فعال خواهند شد. در ضمن با توجه به فعالیت مرکز بیهقی در زمان افطار از مراجعین به آن مرکز در این زمان پذیرایی خواهد شد.

فعالیت شبانه روزی مرکز بیهقی

مدیر عامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران در ارتباط با فعالیت مراکز معاینه فنی پس از تعطیلات نوروز گفت: پس از تعطیلات از پنجم فروردین ماه سال 1402 کلیه مراکز فعال بوده و به استثناء مرکز بیهقی که به صورت شبانه روزی است کلیه مراکز از ساعت 7 الی 17 ارائه خدمات می کنند.

او با اشاره به پیشرو بودن سفرهای نوروزی و اهمیت انجام معاینه فنی پیش از سفر جهت کنترل ایمنی خودرو در تشریح برنامه ها و اقدامات این ستاد در این راستا، اضافه نمود: بخش عمده کنترل اجرا شده در مراکز معاینه فنی مربوط به ایمنی خودرو است. از شهروندان درخواست می شود خارج از الزامات قانونی حتی به رغم داشتن معاینه فنی دارای اعتبار برای آسودگی خاطر و اطمینان از صحت ایمنی خودرو نسبت به مراجعه به مراکز معاینه فنی اقدام کنند.

چه خودروهایی باید معاینه فنی بدهند؟

مدیر عامل ستاد معاینه فنی در شرح خودروهای شخصی مشمول معاینه فنی در ماه ابتدایی سال نو اضافه نمود: براساس قانون خودروهای شخصی از زمان فراوری به مدت چهارسال از انجام معاینه فنی معاف می باشند؛ لذا از شهروندان تقاضا می شود برای انجام معاینه فنی دوره ای جهت توزیع مراجعات در طول سال به ماه فراوری خودرو نیز توجه کنند. در فروردین ماه سال نو خودروهای فراوری داخل فروردین 1398 و ماقبل و خودروهای وارداتی مارس 2019 و ماقبل مشمول معاینه فنی هستند.

او در سرانجام گفت: در حال حاضر پذیرش در 7 مرکز معاینه فنی شهر تهران صرفا اینترنتی انجام می شود. مراجعه به مراکز بیهقی، نیایش، شهید آبشناسان، سراج و دماوند و دو واحد سیار نوبنیاد و گیلان تنها با مشخص وقت قبلی به وسیله نوبت گیری اینترنتی امکان پذیر است؛ البته تاکید می شود بجز هفت مرکز صدر الاشاره مراجعه بصورت حضوری و یا نوبت گیری اینترنتی به سایر مراکزامکان پذیر است.

منبع: همشهری آنلاین

به "نحوه فعالیت مراکز معاینه فنی تهران در نوروز و ماه رمضان ، نوبت معاینه فنی خودروهای فراوری 98 داخلی و 2019 خارجی رسیده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه فعالیت مراکز معاینه فنی تهران در نوروز و ماه رمضان ، نوبت معاینه فنی خودروهای فراوری 98 داخلی و 2019 خارجی رسیده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید