نخستین گوشی تاشوی وان پلاس در سال 2023 عرضه می گردد

به گزارش مجله کامپیوتر، با توجه به خبری که به تازگی از سوی افشاگر معروف یعنی مکس جامبور منتشر شده، ظاهرا وان پلاس می خواهد نخستین گوشی تاشوی خود را در سال 2023 عرضه کند.

نخستین گوشی تاشوی وان پلاس در سال 2023 عرضه می گردد

سامسونگ در حال حاضر بزرگ ترین شرکت تولیدنماینده گوشی هوشمند با طراحی معمولی و تاشو به شمار میرود، اما به نظر می رسد به زودی رقبا هم قرار است دست بکار شده و محصولاتی را برای مقابله با کهکشانی های کره ای راهی بازار نمایند. منظورمان در بخش نخست نیست، بلکه بازار گوشی های تاشو است که اگرچه فعلا تحت سلطه سامسونگ واقع شده است اما در آینده ای نزدیک، شاید ورق به سود شرکتی دیگر برگردد. همین حالا شرکت هایی نظیر اوپو، موتورولا، ویوو و … محصولاتی را برای رقابت با سامسونگ عرضه نموده اند، اما به نظر می رسد سال آینده این رقابت با حضور رقبای دیگر، هیجانی تر دنبال خواهد شد.

وان پلاس در حال کار روی چندین گوشی تاشو است

یکی از افشاگران معروف حوزه فناوری یعنی مکس جامبور، به تازگی در توییتر پستی را به اشتراک گذاشت و در آن از تمایل وان پلاس برای عرضه یک گوشی تاشو در سال 2023 اطلاع داد. در واقع او مدعی شد که نه یک گوشی بلکه چندین گوشی تاشو در راه هستند و قرار است در آینده ای نزدیک رونمایی شوند.

حالا یک ابهام بزرگی که وجود دارد این است که وان پلاس می خواهد گوشی های تاشوی خود را با چه طراحی راهی بازار کند. فعلا که با توجه به شایعات می توانیم بگوییم یکی از این گوشی ها، شبیه به اوپو فایند N خواهد بود. از آن جایی هم که وان پلاس با اوپو رابطه نزدیکی دارد، طبیعی هم هست که نخستین تلاشش در ساخت یک گوشی تاشو، شبیه به نماینده خوب اوپو باشد. فایند N اندکی کوچک تر از گلکسی زد فولد 3 طراحی شده و همین مسأله هم سبب شده کاربران بتوانند به راحتی با گوشی کار نمایند و به تمام بخش نمایشگر درونی و بیرونی دسترسی داشته باشند. این موضوع باعث شده مجذوب کنندهیت گوشی دوچندان گردد و بنابراین اگر وان پلاس هم گوشی تاشوی خود را با الهام از این محصول طراحی کند، این خبر را به فال نیک می گیریم.

اما در کنار این گوشی وان پلاس که بیشتر برای رقابت با زد فولد سامسونگ عرضه خواهد شد، یک گوشی دیگر را هم به احتمال زیاد شاهد خواهیم بود که مقدار کوچکی داشته و بیشتر برای رقابت با زد فلیپ راهی بازار می گردد. در بعضی از شایعات آمده که این گوشی، نمایشگر تاشوی سه بخشی خواهد داشت که گفته می گردد سامسونگ هم در حال کار روی ساخت چنین محصولی است.

اما صرف نظر از طراحی، مجذوب کننده ترین بخش ماجرا این است که وان پلاس می خواهد گوشی های تاشوی خود را راهی بازار جهانی کند. بدین ترتیب این محصولات را باید نخستین گوشی های تاشوی غیر سامسونگ بدانیم که در بازار جهانی هم در دسترس قرار خواهند گرفت. از آن جایی هم که شرکت چینی سیاست خوبی در قیمت گذاری محصولاتش دارد، انتظار می رود قیمت گوشی های تاشوی آن بسیار مناسب تر از چیزی باشد که سامسونگ برای محصولاتش در نظر می گیرد.

گوشی های تاشوی شرکت هایی نظیر ویوو، اوپو و شیائومی معرفی شده و در بازار هم در دسترس قرار دارند، اما تمام این شرکت ها تمرکز خود را روی بازار چین معطوف نموده اند و نه بازار جهانی. در حال حاضر در بازارهای بین المللی فقط شاهد گوشی های تاشوی سامسونگ هستیم. حال باید دید با ورود وان پلاس، این شرایط چه تغییری خواهد نمود.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "نخستین گوشی تاشوی وان پلاس در سال 2023 عرضه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین گوشی تاشوی وان پلاس در سال 2023 عرضه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید